blaasgeluid zodra de laptopvolume aanstaat afspeelt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

zodra ik muziek aan zet of er komt een ander geluid van een film of spelletje ofzo, dan komt er een soort hard blaasgeluid uit mijn laptop, zelfs al staat de volume maar op 1 dan begint hij al. stopt een muzieknr dan stopt het blaasgeluid ook.
als ik de koptelefoon op heb hoor ik het irritante geluid niet door de koptelefoon maar wel uit de laptop.

als ik de volume op 0 heb bromt mijn laptop ook nooit,
iemand die weet hoe dit kan ?? dit was anders nooit zo, sinds een paar dagen doet hij dit.
de laptop is van HP en is ongeveer een 5 maanden oud.

Beste antwoord (via Verwijderd op 21-05-2018 21:59)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Sinds een paar dagen... Geen idee welk OS je hebt maar je kan allicht eens kijken of er updates zijn geweest op het OS en of bijbehorende drivers en daar eens op Googlen of er bekende issues mee zijn.

Ook kan ik me voorstellen dat er een codec veranderd is waardoor het mogelijk ineens hardware-offloading oplevert en dan kan een bepaalde CPU wat harder moeten werken en schiet de ventilator aan.

Heb je al een temperatuur-programma laten meelopen om te kijken of de temperatuur van de CPU hoger wordt? Of je belt morgen HP even (of de verkoper, indien het retail was) om te vragen hoe ze dit gaan oplossen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Sinds een paar dagen... Geen idee welk OS je hebt maar je kan allicht eens kijken of er updates zijn geweest op het OS en of bijbehorende drivers en daar eens op Googlen of er bekende issues mee zijn.

Ook kan ik me voorstellen dat er een codec veranderd is waardoor het mogelijk ineens hardware-offloading oplevert en dan kan een bepaalde CPU wat harder moeten werken en schiet de ventilator aan.

Heb je al een temperatuur-programma laten meelopen om te kijken of de temperatuur van de CPU hoger wordt? Of je belt morgen HP even (of de verkoper, indien het retail was) om te vragen hoe ze dit gaan oplossen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 16:35

-36-

Trust me. I'm an amateur

Gokje: Misschien een audiofeedback loop? Probeer je microfoon is uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo.
ik heb even gekeken en er stonden nog wat updates. en het probleem is opgelost nu.
Super bedankt :)