Refurbished Macbook Pro, doen of niet?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Alvast mijn excuses voor als er iets fout is (fout geplaatst o.i.d.)

Anyways. Ik ben opzoek naar een nieuwe laptop. Heb nu een windows laptop uit 2015 die het zo langzaamaan begeeft, wordt langzaam, heeft wat schade opgelopen als studie laptop. Nu zit ik eraan te denken om een refurbished Macbook Pro te kopen. Zie eerste link. Maar ik twijfel nogal, omdat dit een model uit 2012 is. Mijn vraag is kan een Macbook uit 2012 nog een tijdje mee, of kan ik beter een nieuwer model kopen?

https://www.iused.be/253-macbook-pro-refurbished

Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben van plan om deze voor video-editing te gebruiken.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Hij zal zou nu en dan meegenomen worden, maar niet vaker dan twee keer per week.

Hopelijk kunnen jullie wat verheldering geven :)

Thanks alvast!

Beste antwoord (via Verwijderd op 21-05-2018 21:34)

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Zou geen Macbook 2012 kopen. Zit standaard een harde schijf in i.p.v. een SSD, dus tenzij je die gaat vervangen zal ook deze laptop traag zijn. Als je zelf de harde schijf niet wilt vervangen, ga dan minstens voor een Macbook met SSD. Nadeel dat je dan hebt is dat je meestal vast zit aan 128GB, tenzij je significant meer geld betaalt voor een Macbook met 256GB of zelfs 512GB SSD.

Maar wat zijn de specificaties van je huidige laptop? Als deze nog redelijk zijn, kan een herinstallatie van windows veel oplossen. Als dit niet voldoende is kun je er nog altijd voor +-90 euro een 250GB SSD instoppen. Meestal kun je ook je RAM upgraden. 8GB is voldoende en kost +- 70 euro. Als je minimaal 4GB RAM hebt, kun je een RAM-upgrade ook achterwegen laten. Dan heb je voor +- 160 euro weer een laptop die als nieuw voelt.

Op youtube kun je meestal wel vinden hoe je een SSD en extra RAM plaatst in je laptop, Echt heel moeilijk is het niet. Een vriend van mij heeft totaal geen verstand van computers en zelfs hem is het gelukt om de harde schijf te vervangen met een SSD. Windows installeren ging prima met wat instructies via whatsapp. Windows installeren moet je ook wel lukken. Eventueel met een handleiding van het internet. Maar een computerwinkel kan dit ook voor je doen. Kost je €50 (voor inbouwen) + €50 (voor windows herinstalleren) en misschien 20€ voor het inbouwen van wat extra RAM. Zit je op +-280 euro. Maar voor dat bedrag kun je geen nieuwe laptop kopen om video-editing op te doen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Ik heb pas een refurbished 13" 2015 model (retina) gekocht en die werkt prima. Ik verwacht dat die nog wel een paar jaar mee kan (minimaal 3 jaar, schat ik zo). Gamen kun je er niet op doen en video editing, hoewel mogelijk, is met de krappe SSDs van Apple misschien ook niet zo'n strak plan (ga dan voor minimaal 512GB of gebruik externe opslag).

Zo lang je een retina model haalt zal het wel loslopen met de veroudering, hoop ik. Modellen van voor 2014 zou ik persoonlijk niet aan beginnen. Als het om geld draait en je hebt niet per-se Mac OS X nodig, koop dan een Windows (of zelfs Linux) laptop, krijg je veel meer power voor je geld (en dat zeg ik als Apple fanboy).

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Zou geen Macbook 2012 kopen. Zit standaard een harde schijf in i.p.v. een SSD, dus tenzij je die gaat vervangen zal ook deze laptop traag zijn. Als je zelf de harde schijf niet wilt vervangen, ga dan minstens voor een Macbook met SSD. Nadeel dat je dan hebt is dat je meestal vast zit aan 128GB, tenzij je significant meer geld betaalt voor een Macbook met 256GB of zelfs 512GB SSD.

Maar wat zijn de specificaties van je huidige laptop? Als deze nog redelijk zijn, kan een herinstallatie van windows veel oplossen. Als dit niet voldoende is kun je er nog altijd voor +-90 euro een 250GB SSD instoppen. Meestal kun je ook je RAM upgraden. 8GB is voldoende en kost +- 70 euro. Als je minimaal 4GB RAM hebt, kun je een RAM-upgrade ook achterwegen laten. Dan heb je voor +- 160 euro weer een laptop die als nieuw voelt.

Op youtube kun je meestal wel vinden hoe je een SSD en extra RAM plaatst in je laptop, Echt heel moeilijk is het niet. Een vriend van mij heeft totaal geen verstand van computers en zelfs hem is het gelukt om de harde schijf te vervangen met een SSD. Windows installeren ging prima met wat instructies via whatsapp. Windows installeren moet je ook wel lukken. Eventueel met een handleiding van het internet. Maar een computerwinkel kan dit ook voor je doen. Kost je €50 (voor inbouwen) + €50 (voor windows herinstalleren) en misschien 20€ voor het inbouwen van wat extra RAM. Zit je op +-280 euro. Maar voor dat bedrag kun je geen nieuwe laptop kopen om video-editing op te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Let op dat als er nog AppleCare op zit, dat deze wel bij aankoop op jouw naam wordt gezet.

Recentelijk paar topics geweest waar dat niet gebeurd is; de oude eigenaar kan dan AppleCare intrekken (en een eventueel restbedrag van het lopende contract teruggestort krijgen) en "zonder dat je het weet" heeft jouw Apple dan geen aanvullende garantie meer.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof