Adblockers gedrag veranderen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirmike
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-05-2022
Mijn vraag
Hoe kan ik het gedrag van mijn adblockers op sites veranderen? Op de een of andere wijze blokkeren de adblockers bij mij ook gewone youtube videos. Dit zou niet de bedoeling moeten zijn. Ik wil youtube videos kunnen afspelen die embedded zitten in websites zoals dumpert of moviemeter. Als ik echter dit probeer te doen krijg ik https://i.imgur.com/cMrIEPa.png een zwart beeld. Het uitschakelen van de adblockers laat de video t weer doen, maar zorgt ook voor de vertoning van alle reclame op zo'n site. Lijkt net of de adblockers de videos ook zien als reclame, maar hoe?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Adblockplus en ABP op firefox en of chrome

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De browsers opnieuw geinstalleerd, geen effect. verschillende adblockers geprobeerd zoals adblockplus, ublock.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Beiden zorgen vaak voor meer gedoe dan nodig
usource heeft mooie filteropties, waar je per connectie kan aangeven of je wel of niet toestaat

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-rbR9zk7U9Bk/WwMCLXXWs5I/AAAAAAAABOw/2YrPocR7kSEJsDjhJIEGfZ95T3gaL8a2ACHMYCw/s0/2018-05-21_19-30-20.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirmike
FreshMaker schreef op maandag 21 mei 2018 @ 19:30:
Beiden zorgen vaak voor meer gedoe dan nodig
usource heeft mooie filteropties, waar je per connectie kan aangeven of je wel of niet toestaat

[afbeelding]
geen oplossing. Omdat ook ublock de video ziet als reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-10 22:41

Compizfox

Bait for wenchmarks

sirmike schreef op maandag 21 mei 2018 @ 19:35:
[...]

Dat hoort niet. Niet met de standaard filters in elk geval. Welke filter lists heb je allemaal aanstaan?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Dan zal je wat minder strikt moeten filteren
experimenteren totdat het wel werkt, en dan weer één voor één aanzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirmike
Compizfox schreef op maandag 21 mei 2018 @ 19:38:
[...]

Dat hoort niet. Niet met de standaard filters in elk geval. Welke filter lists heb je allemaal aanstaan?
Geen enkele, ik gebruik een adblocker direct zoals hij na installatie ingesteld staat. Op iedere site met embedded youtube videos slaat hij deze media op zwart.
En dan zie je dit https://i.imgur.com/YUfjvOT.png

[ Voor 6% gewijzigd door sirmike op 21-05-2018 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 08:22

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Misschien een andere plug-in die roet in het eten gooit? Ik heb dat nog nooit gehad bij default gebruik van een adblocker in Chrome.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirmike
Tsjipmanz schreef op maandag 21 mei 2018 @ 19:45:
Misschien een andere plug-in die roet in het eten gooit? Ik heb dat nog nooit gehad bij default gebruik van een adblocker in Chrome.
Heb geen andere plugins runnen, alleen open h264 video codec die standaard word geinstalleerd met firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
sirmike schreef op maandag 21 mei 2018 @ 19:39:
[...]

Geen enkele, ik gebruik een adblocker direct zoals hij na installatie ingesteld staat. Op iedere site met embedded youtube videos slaat hij deze media op zwart.
En dan zie je dit https://i.imgur.com/YUfjvOT.png
Ben je al door de regels heen gegaan, je kan toch gewoon onderdelen deblokkeren.
Even in de settings van Ublock "advanced" aanzetten
Dan kan je onderdelen aan/uit zetten

[ Voor 10% gewijzigd door FreshMaker op 21-05-2018 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirmike
FreshMaker schreef op maandag 21 mei 2018 @ 20:13:
[...]

Ben je al door de regels heen gegaan, je kan toch gewoon onderdelen deblokkeren.
Even in de settings van Ublock "advanced" aanzetten
Dan kan je onderdelen aan/uit zetten
klopt ik kan via elementenkiezer de video tijdelijk activeren. Dit is echter geen permanente oplossing. Na een herstart is dit weer ongedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

sirmike schreef op maandag 21 mei 2018 @ 19:23:
Ik wil youtube videos kunnen afspelen die embedded zitten in websites zoals dumpert of moviemeter.
Hint: de mensen die brood verdienen met die sites vinden het niet leuk als je hun ads blokkeert. En die zullen dus steeds andere manieren bedenken waardoor je alsnog de ad ziet, of niets ziet. De meest zekere manier om geen ads te zien is dan ook om in de site-instellingen ads uit te schakelen of de site niet te bezoeken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-10 22:41

Compizfox

Bait for wenchmarks

F_J_K schreef op maandag 21 mei 2018 @ 20:44:
[...]

Hint: de mensen die brood verdienen met die sites vinden het niet leuk als je hun ads blokkeert. En die zullen dus steeds andere manieren bedenken waardoor je alsnog de ad ziet, of niets ziet. De meest zekere manier om geen ads te zien is dan ook om in de site-instellingen ads uit te schakelen of de site niet te bezoeken.
Vast wel, maar dat is niet de oorzaak van TS's probleem. uBlock Origin hoort niet met de standaardfilters YouTube-videos te blokkeren.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirmike
Compizfox schreef op maandag 21 mei 2018 @ 20:46:
[...]

Vast wel, maar dat is niet de oorzaak van TS's probleem. uBlock Origin hoort niet met de standaardfilters YouTube-videos te blokkeren.
het is feitelijk met alle adblockers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirmike
ik ken t media gedeelte 'blokkeren met ublock als element' en dan lukt t wel voor nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-10 15:49
F_J_K schreef op maandag 21 mei 2018 @ 20:44:
[...]

offtopic:
Hint? Dat is toch offtopic, want het beantwoordt niet de vraag van TS? Moraalridder much.

Het is gewoon een klassiek gevangenenprobleem: voor de individu is het gunstiger om ads te blocken, maar als iedereen dat doet is het niet meer houdbaar. Om het individu dan te verwijten dat hij zijn eigen site-ervaring optimaliseert, is onredelijk toch? Als iedereen waterdichte adblockers gebruikt zullen websites wel wat anders moeten verzinnen, zoals minder storende advertenties. Of websites kunnen dan niet meer als primair verdienmodel bestaan. Maar dat is een hele aparte discussie of dat wenselijk is.

@sirmike zet eens je extensie helemaal uit en test of je de video dan wel te zien krijgt? Als je daadwerkelijk de standaardinstellingen van uBlock gebruikt, zouden Youtube videos gewoon moeten werken, dus op deze manier kun je testen of het probleem niet buiten uBlock ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
sirmike schreef op maandag 21 mei 2018 @ 19:35:
[...]

Post dan eens de log van uBlock Origin van een pagina die niet goed laadt?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Pagina: 1