Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[iOS] RDP Azure AD MFA DTMF skewed

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 07:54
Om op mijn Windows privecomputer in te loggen via RDP vanaf een andere vaste computer maak ik gebruik van Azure AD Multifactor.

Twee van de drie keren dat Azure AD MFA mij belt, is het DTMF dialpad skewed. Dit is behoorlijk frustrerend, omdat je dan best vaak de verkeerde PIN intoetst.

Dit is alleen als ik met RDP inlog op mijn privecomputer thuis (Windows) en alleen in tweederde van de gevallen met het MFA telefoonnummer +1 855 330 8653. In alle andere gevallen is het DTMF dialpad niet skewed. Belt een vriend op: niets aan de hand. Onderdrukt nummer: niets aan de hand. Belt een willekeurig ander +1-nummer mij, dan is er ook niets aan de hand. Helaas kan ik alleen +31-nummers spoofen, maar ik kan geen +1-nummers spoofen om te testen.

Ik zou eigenlijk niet weten waar ik moet beginnen met het diagnosticeren van dit probleem. Het is ook echt alleen met Azure AD MFA. Maar hoe kan dat van invloed zijn op mijn DTMF keypad? Moet ik hiervoor een ticket bij Microsoft aanmaken? Of bij Apple? Wie kent dit probleem en heeft er een oplossing voor?

Betreft: iPhone SE met iOS 11.3.1. De gebruikte licentie voor MFA is een Azure AD Premium.
Screenshot van het probleem:

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• True
  • Registratie: april 2011
  • Nu online

True

Dislecticus

Dat je dial niet op de normale plek staat in je telefoon is natuurlijk niet te wijten aan Microsoft. Hoewel ik weinig kaas gegeten heb van Apple, is dit 100% te wijten aan a. je dial app of b. de originele dial app.
Het is meer dan zeer onwaarschijnlijk dat Microsoft hier invloed op heeft, ik verwacht dat het een bugje is m.b.t. de lengte van het nummer waardoor er iets mis gaat.

Steam Profile

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 11:07

Donstil

Grab them by the 🐈.

Ik weet niet precies wat je bedoelt met “skewed” maar ik zou dat nummer even opslaan in je telefoon. Dan is de weergave anders en de toetsen naar waarschijnlijkheid lager.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Trommelrem
Goede tip. Ik heb het nummer een naam gegeven. Echter het maakt niet uit. Als dit specifieke nummer mij belt, dan is het dialpad wederom skewed. Ik heb zelfs het idee dat het nu nog vaker is dan eerst: Zeker 4 van de 5 keer.

Het betreft de default Apple bel-app. Niet een externe app.

Als andere nummers met dezelfde lengte mij bellen, dan heb ik het probleem niet. Is het wellicht gewoon een easter egg van Apple en Microsoft?

• Trommelrem
Met iOS 12.1.2 is het probleem nog steeds. Het probleem speelt op meerdere telefoons, het is dus niet toestelgebonden. De lengte van het nummer is normaal. Alle Noord-Amerikaanse nummers hebben deze lengte. Iemand nog ideeen?

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True