Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bundit
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18:44
Ik heb altijd tot volle tevredenheid gebruik gemaakt van een Windows Phone. Nu ik bezig ben met een overstap naar Android loop ik nog tegen 1 hinderlijk issue aan wat ik nog niet krijg opgelost.

Hopelijk heeft iemand hier al ervaring mee en weet dan ook hoe dit te verhelpen is.

Op een Samsung S6 met Android 7.0 wordt bij bijvoorbeeld navigatie-apps als Google Maps, Here Maps en FlitsMeister de audio als media verstuurd naar mijn Bluetooth autoradio.

Doordat dit als media wordt verstuurd schakelt de autoradio (Kenwood KDC-BT48DAB) niet automatisch over naar Bluetooth. De Kenwoord ondersteund de HFP, SPP, PBAP, OPP, A2DP en AVRCP bluetooth eigenschappen. Met mijn Windows Phone schakelt de telefoon de Kenwood over op Bluetooth voor de spraakinstructies vanuit de navigatieapps.

Op internet heb ik al gelezen dat dit met bijvoorbeeld SoundAbout of AudioBT is te verhelpen. Deze apps heb ik geprobeerd en schakelen inderdaad het Bluetooth signaal als actief waarna daarna weer terug wordt geschakeld naar radio stand op de Kenwood. Echter mis ik nu óf de eerste paar seconden van de instructies, of de instructie komt totaal niet doordat deze niet lang genoeg is.

Bij AudioBT staat dat je met Xposed deze clipping kunt verhelpen, echter is mij de wereld van het rooten en modden van Android nog niet bekend. De TWRP recovery installeren is me wel gelukt.

Heeft iemand ervaring met hoe je op Android het beste integratie kunt krijgen tussen een Bluetooth autoradio voor navigatie en indien mogelijk ook voor Flitsmeister om bij alerts deze ook over Bluetooth te geven? Mocht het makkelijker zijn om dit met LineageOS te doen, dan ben ik bereid deze stap te nemen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Zelf heb ik een tijd Sygic gebruikt voor de navigatie, daar kan je dit allemaal instellen inclusief dode tijd tussen het overschakelen naar Bluetooth en het beginnen van de spraakopdracht.

Maar laat ik het eens over een andere boeg gooien: Waarom luister je in vredesnaam nog naar broadcast radio, en niet naar muziek op je telefoon/spotify? Op die manier kan je dit issue ook oplossen.