Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• arjanvr
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-11 10:37
Ik heb een sniper b6 moederbord en daarin zat 2x4 gb Crucial Ballistix Tactical LP (pricewatch: Crucial Ballistix Tactical LP BLT4G3D1608ET3LX0CEU.

Ik heb vandaag 2x8 gb Kingston Hyperx (pricewatch: Kingston HyperX KHX16C10B1R/8 2e hands gekocht en werkend gezien.

Toen ik dat erbij deed start mijn pc niet meer op. De cpu fan gaat steeds draaien en stopt dan weer. Ik heb mijn oude ram eruit gehaald en toen deed hij het wel met de Kingston. Als ik echter mijn oude ram weer terug stop krijg ik hetzelfde, steeds stoppende cpu fan en geen beeld of POST.

Kan het nog zinvol zijn om de batterij een keer uit het moederbord te halen of wat kan dit zijn?

Thanks

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:20
Waarschijnlijk omdat je DDR3L en DDR3 door elkaar wil gebruiken.

Doe een biosreset en daarna het Crucial ram er weer in. Probeer het ook met alleen het Kingston ram.

Bios updaten wil ook wel eens helpen al blijft het probleem met DDR3L vs DDR3 bestaan.

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
de ene werkt op 1.35 volt staat er, en de andere is 1.5 volt, dat zal wel niet goed samen werken inderdaad.

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 22:05
BIOS update?

• arjanvr
Dus oude ram erin, en dan bios update indien mogelijk, en dan eventueel cmos jumper? Mocht het dan wel gaan werken, krijg ik dan later problemen met DDR3L
en DDR3 samen?

Als ik alleen de nieuwe ram ga gebruiken ga ik 8 gb op vooruit maar is dat wel er vooruitgang tov oude ram? Of kan ik dan beter 8 gb van oude ram erbij zoeken?

Overigens als ik alleen de nieuwe ram of alleen de oude ram gebruikt start hij normaal op

[ Voor 12% gewijzigd door arjanvr op 21-05-2018 15:49 ]

• Uszka
arjanvr schreef op maandag 21 mei 2018 @ 15:46:
Overigens als ik alleen de nieuwe ram of alleen de oude ram gebruikt start hij normaal op
Dan heeft een biosupdate ook geen nut. Conclusie is dat DDR3L en DDR3 niet samen gaan.
Je kunt alleen het Kingston gebruiken alleen dan draait het geheugen uiteraard niet in dualchannel.

• arjanvr
Is dat een forse downgrade in performance zonder dual channel? Kan ik dan beter mijn verlies nemen en DDR3L geheugen zoeken?

Hoe kan ik eigenlijk zien of het dual channel werkt want ik zie dat niet in specs

Het is 2x8 gb trouwens, en als ik sandra mag geloven draait het ook dual channel want bij channels staat 2

[ Voor 21% gewijzigd door arjanvr op 21-05-2018 16:20 ]

• Uszka
Aha, je hebt 2x8GB. Overheen gelezen, excuses.
Als je deze in de juiste sloten prikt heb je idd dualchannel.

• arjanvr
Dus het probleem is gevonden. Dan gaan de 2x4 weg en hou ik die 2x8.

Dank allen

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:40
Je moet gewoon de 1.5 volt Dimmen in de 1e 2 sloten stoppen en de 1.35 volt in de 2e 2. Het systeem zal dan de 1.5 volt pakken en daar draaien die 1.35 volters (DDR3L) wel op.

Andersom werkt het niet omdat de 1.5 volt Dimmen blijkbaar niet op 1.35 volt draaien op standaard snelheid.

• arjanvr
Ok, dus de Kingston in 1-3 en de crucial in 2-4, ga ik dat proberen.

• arjanvr
Ik heb het nu in die volgorde erin gezet en hij boot inderdaad. Nu kwam ik nog op 1 aanvullende vraag. Ik keek in de bios naar de bios versie en ik heb F3 dus de laatste maar toen zag ik in het tab memory dat hij op auto staat en maar op 1333 mhz draait. Dit is toch beide 1600 mhz geheugen? Ik kan het wel op 1666 mhz krijgen maar waarom staat hij auto op 1333 en raden jullie dit aan om te wijzigen in dit geval?
Pagina: 1