Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
Ik heb een Nexus 5 met Android 8.1 als backupapparaat en zou graag mijn chats van Signal en Whatsapp migreren naar mijn daily driver (Z3 Compact met Android 7.1). Signal maakt sinds recente versies versleutelde backups. Die dien je terug te plaatsen in de Signal-map en dan pikt het die op voor je Signal configureert; alleen lijkt dat niet te werken met een backup van 8.1 op een apparaat met 7.1. Ik vind ook geen mogelijkheid meer om plain text backups te maken met Signal (vroeger werkte dat gewoon). Je lijkt niks meer te kunnen exporteren zonder versleuteling.

Met Whatsapp heb ik een gelijkaardig probleem: als ik een backup maak (via Google Drive) op 8.1 en die terug probeer te zetten op 7.1 dan blijft hij de berichten etc. tonen van de laatste backup op 7.1. Ook alles manueel backuppen en terugzetten met adb pull/push via de recovery werkt voor geen meter.

Weet iemand een oplossing hiervoor? Zou graag mijn chatgeschiedenis van allebei overzetten.

Bedankt!

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Alle reacties

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
Niemand?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Ik heb recent Whatsapp terug gezet vandaag 8 naar 7 (andere telefoon). Deze had ik via Drive gebackupt en alle berichten waren er gewoon.

Niet iets wat verschillende Google accounts ofzo?

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
Bizar. Is dezelfde Google-account.