Welke microfoon?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1064955

Topicstarter
beste mede Tweakers,

ik ben van plan om binnenkort een microfoon te kopen voor mijn YouTube filmpjes (game recordings).
De microfoon zal ik ook gebruiken voor in-game communicatie, TeamSpeak en Skype. Ik heb al wat rond zitten kijken bij andere advertenties maar daar heb ik niet echt heel veel aan gehad!

Ik heb niet echt een budget maar ik hou het graag onder de €100.

De microfoons die ik gezien heb zijn:
samson c01u
Devine USB 50 USB podcasting microfoon

Een nieuw idee kan ook altijd ;)

mvg kjell

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 1064955 op 21-05-2018 12:04 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 16:02
Zelf heb ik de Blue Microphones snowball (zwart), pricewatch: Blue Microphones Snowball Wit. Voor youtube opnames en livestream ken ik een aantal mensen die zo'n popfilter bij hun mic gebruiken.

Buiten je budget is er ook een pricewatch: Røde NT-USB microfoon (incl. popfilter), daar hoor ik ook veel goeds over. En de pricewatch: Blue Microphones Yeti USB condensermicrofoon Zilver kom ik ook best vaak tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07 21:19
Wil je niet gewoon een goeie headset? In-game, teamspeak en skype lijkt me dat veel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Had ik al naar gekeken maar dat geluid viel me zo tegen.
misschien heb ik naar de verkeerde gekeken?
heb je misschien niet wat namen van goede headsets?

mvg kjell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 16:02
Ik vindt dat de mic altijd tegenvalt in een headset. Ik zou een goede koptelefoon overwegen icm bijvoorbeeld modmic. Sennheiser ben ik totnu zeer tevreden mee. Ik hoor ook veel goeds over Audio-Technica, bose en beyerdynamic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke dankjewel.
wat vind je trouwens persoonlijk van deze?

Devine USB 50 USB podcasting microfoon
Devine BM-400 condensator studiomicrofoon
Marantz MPM-1000 grootmembraan condensator microfoon
Samson C01 grootmembraan studiomicrofoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:38
Zelf gebruik ik een Rode NT-USB, echt gewelding maar ja, toch aardig buiten je budget. Zoals hier boven mij al genoemd werd, een koptelefoon icm een modmic is ook best interessant pricewatch: AntLion ModMic 4.0 uni-directional microfoon (met mute-knop)
En tja, met die andere microfoons zou ik zeggen, zoek audio opnames op en kijk welke je het beste vind klinken.
Pagina: 1