Internetabonnement voor leegstaande woning..

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgoe72
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-05 10:53
Mijn vraag
...
Binnenkort wordt mijn nieuwbouwwoning opgeleverd en komt deze voorlopig nog even leeg te staan.
Ik wil het huis, en de apparatuur, monitoren middels een eenvoudig internetabonnement.

Devices:
- monitoren zonnepanelen en warmtepomp
- drietal IP cams

Iemand enig idee welk abonnement het voordeligst is? Behoudens downloaden van filmware updates zal het voornamelijk dus uploaden van data worden.

Zou dit te realiseren zijn met een mobiele databundel? Zo ja, hoe krijg ik dan het signaal op mijn router?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
borgoe72 schreef op maandag 21 mei 2018 @ 10:58:
Mijn vraag
...
Binnenkort wordt mijn nieuwbouwwoning opgeleverd en komt deze voorlopig nog even leeg te staan.
Ik wil het huis, en de apparatuur, monitoren middels een eenvoudig internetabonnement.

Devices:
- monitoren zonnepanelen en warmtepomp
- drietal IP cams

Iemand enig idee welk abonnement het voordeligst is? Behoudens downloaden van filmware updates zal het voornamelijk dus uploaden van data worden.

Zou dit te realiseren zijn met een mobiele databundel? Zo ja, hoe krijg ik dan het signaal op mijn router?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Kijk eens rond naar de topics waar ze om en over mobile routers praten.
Er zijn legio toepassingen die zelfs met een prepaid data-sim gedaan kunnen worden, of abbonnementen, ook per maand.

Verder kan je gewoon een DSL/Cable afsluiten, zolang het een bestaande woning ( kadaster ) is, sluit elke provider je met liefde en plezier aan

[ Voor 7% gewijzigd door FreshMaker op 21-05-2018 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Wat nog even uitmaakt, ga je alles naar cloud of huidige locatie uploaden, of heb je een server in je nieuwe huis staan? Hoeveel verbruik schatje in?

Je kan ook een mifi router nemen, maar of dat stabiel is voor permanent gebruik durf ik niet te zeggen.

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Wat is de piek bandbreedte die je verwacht nodig te hebben?
Wat is het verwachtte datagebruik per maand?
Gaat het alleen om uitgaande connecties of ook inkomende?
Wat voor kabels komen je huis binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgoe72
Geen idee of deze devices veel data genereren. Ik vermoed van niet tenzij ik op afstand permanent ga monitoren natuurlijk.

Inkomende connectie tbv downloaden filmware en updates, uitgaande voor uploaden ri centrale server.

Ik heb nog geen internetabonnement afgesloten dus kan nog alle kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
borgoe72 schreef op maandag 21 mei 2018 @ 19:17:
Geen idee of deze devices veel data genereren. Ik vermoed van niet tenzij ik op afstand permanent ga monitoren natuurlijk.
Dat zal je dus eerst uit moeten zoeken voordat je de keuze kan maken voor 4G of conventioneel.
Inkomende connectie tbv downloaden filmware en updates, uitgaande voor uploaden ri centrale server.
Dat zijn dus allemaal uitgaande connecties. Dat is dus geen bezwaar voor een mobiel abonnement (waar je vaak achter CGN zit en dus geen eigen IP hebt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 13:04
Hoe lang is voorlopig? Als dat een paar maandjes is zou ik gewoon vast een abonnement afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:40

painkill

Pain(k)(ill)

Of een kabeltje tijdelijk naar de buren?
Maar waarom niet alvast een vaste aansluiting regelen, deze zul je straks ook nodig hebben?

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Ik zou er een mifi routertje neerzetten met een prepaid lebara one simkaartje of iets dergelijks. 10Euro per GB en tegoed bijft minimaal 6 maanden geldig. (let op dat je Lebara ONE neemt en niet een van de andere opties.)
Een andere mogelijkheid: Ben sim-only. Heeft nu 1,5GB per maand voor 7,5 Euro en is maandelijks opzegbaar.

[ Voor 19% gewijzigd door 26779 op 21-05-2018 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

borgoe72 schreef op maandag 21 mei 2018 @ 19:17:
Oke maar waarom heb je dan IP cams? Die gaan pas wat doen als er ingebroken wordt? Of staan ze wel 24/7 aan? Over welke resolutie/bitrate hebben we het dan (per camera)?

De installateur kan je in ieder geval vast wel vertellen welke data er uit je zonnepanelen en warmtepomp komt. En als je het met eigen apparatuur gaat doen, lijkt het me zinvoller dat je de data (indien mogelijk) lokaal gzipt ofzo en daarna pas wegstuurt.
Zie vorige antwoord; die firmwares zullen echt de moeite niet zijn. Tenzij je enorm buggy/beta apparatuur hebt waar elke dag een firmware van 5MB per stuk voor uitkomt. En trouwens, hoe denk je dat te gaan aansturen dan? Allemaal zelfstandig installeren of wil je er nog enige invloed op hebben?
Ik heb nog geen internetabonnement afgesloten dus kan nog alle kanten op.
Ik zou een dedicated lijn neerleggen; dan heb je (waarschijnlijk) in ieder geval een relatief vast IP-adres en kan je ook van remote naar je eigen apparatuur toe (SSH? SFTP? SNMP? whatever?) want anders moet je alsnog voor elke wissewasje de auto in, naar je nieuwe huis, misschien een laptop meeslepen, etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

IP cams kan je toch zo instellen dat ze continu filmen maar dat de stream pas opgeslagen wordt zodra er beweging wordt waargenomen (dusdanig dat opslag een aantal sec voordat de beweging wordt waargenomen start en een aantal sec nadat de laatste beweging wordt waargenomen stopt.)
Als er een DVR bij zit natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door 26779 op 21-05-2018 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:17
Ik zou het goedkoopste abbo van je nieuwe provider nemen. Je kunt daarna als je er woont gewoon upgraden naar het juiste abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:05

iMars

Full time prutser

Is het geen optie om alles lokaal op te slaan (zonnepanelen data, video op nvr) en alleen af en toe remote in te loggen (of als er een trigger komt)? Dan heb je niet veel bandbreedte nodig.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Of een nasje erbij zetten om de streams op te slaan. Bijv. met synology kan je later ook gemakkelijk terug zoeken op events e.d.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMacaroni
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:54

ElMacaroni

Laat de zon maar komen!

26779 schreef op maandag 21 mei 2018 @ 19:41:
Ik zou er een mifi routertje neerzetten met een prepaid lebara one simkaartje of iets dergelijks. 10Euro per GB en tegoed bijft minimaal 6 maanden geldig. (let op dat je Lebara ONE neemt en niet een van de andere opties.)
Een andere mogelijkheid: Ben sim-only. Heeft nu 1,5GB per maand voor 7,5 Euro en is maandelijks opzegbaar.
Of Lebara Sim only: https://simonly.lebara.com/nl/nl
10€/mnd 5GB. Wel 15€ instapkosten.

Afhankelijk van de "voorlopig"...

SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 13:04
Voor een mifi router ben je ook zo 50 euro kwijt, wil je een beetje een fatsoenlijke wel meer. En dan komen de kosten van data daar nog bovenop.

Dat is ook gewoon 2 maanden abonnement kosten bij een goedkoop internet abonnement.

[ Voor 18% gewijzigd door WEBGAMING op 21-05-2018 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgoe72
Ik ga idd een Synology nas ertussen zetten om de meeste data te beheren.
Heb even gekeken bij vaste internetaansluiting en die vind ik door de hoge snelheden voor dit doel erg prijzig.

Of kent iemand en provider met een downloadsnelheid van bijv 5 mb en upload 1 voor 15 euro oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-05 14:57

-36-

Trust me. I'm an amateur

Voor vast internet zijn telfort en online zijn meestal de goedkoopste maar dan kom je alsnog op ongeveer 25p/m uit

[ Voor 44% gewijzigd door -36- op 21-05-2018 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-06 05:58
Als het echt tijdelijk is... Even met je nieuwe buren om tafel om te vragen of je voor een bedragje per maand mee mag liften op hun verbinding (via wifi)

Dan een ddwrt router pakken en deze configureren als openvpn client,die praat met een server in het huis waar je nu woont

Kost je een paar tientjes voor de hardware en internet en wat inleestijd over vpn, maar je zit nergens aan vast

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@borgoe72 je openingspost voldoet momenteel niet aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Het bevat erg weinig informatie waar we iets mee kunnen en eigen inzet lijkt te ontbreken. Lees even Het algemeen beleid #quickstart door en voeg dan het volgende toe:
- Welke netwerken zijn er allemaal beschikbaar?
- Hoelang moet het contract lopen (Maand / jaar?)
- Wat is het budget?
- Wat heb je zelf al gevonden en gedaan?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
borgoe72 schreef op maandag 21 mei 2018 @ 22:49:
Ik ga idd een Synology nas ertussen zetten om de meeste data te beheren.
Heb even gekeken bij vaste internetaansluiting en die vind ik door de hoge snelheden voor dit doel erg prijzig.

Of kent iemand en provider met een downloadsnelheid van bijv 5 mb en upload 1 voor 15 euro oid?
Kwantificeer nou eerst even hoe veel bandbreedte je nodig hebt, en hoeveel dataverkeer per maand. Zonder die gegevens komen we nergens.
Pagina: 1