GTX 1060 3G wil niet 100% gebruiken in Games.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasszP
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-02 09:28
Goededag allemaal,

Mijn Videokaart is al een tijdje eigenwijs en wilt niet zijn volle kracht gebruiken bij titels zoals GTA V en CSGO. De hardware die ik mijn computer heb zitten is:

CPU: AMD Ryzen 5 1600 @ 3,6ghz
MOBO: MSI B350 pc mate
RAM: Corsair vengeance lpx 2x8gb - 3000mhz
GPU: Gigabyte Geforce Gtx 1060 D5 3G
CASE:Cooler master masterbox lite 5 RGB
STORAGE: 1TB HHD / 120GB SSD
PSU: seasonic m12ii-620W evo bronze

Ik weet dat Ryzen niet optimaal is voor games, maar mijn GPU zal wel moeite kunnen doen om mijn ervaring in games beter te maken.

Hierbij wil ik eigenlijk vragen of jullie een idee hebben hoe ik dit kan oplossen. Op internet heb ik zelf al onderzoek gedaan. Wat geen resultaat heeft geleverd.

Groetjes Bas,

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:23
@BasszP Hoe weet je dat hij niet zijn best wil doen? Heb je getest met een programma waarop je kunt zien hoeveel procent de gpu bezig is tijdens een spel? Idem voor je cpu?

Aan de maat van je SSD te zien lijkt het erop dat je je spellen op de hdd hebt staan ofwel, langzaam waardoor dat wellicht je probleem is?
Hoe staat het met het percentage gebruik van je hdd? Die zal tijdens een spel wel op 100% staan?
Heb je de mogelijkheid om een spel op je SSD te zetten om te testen?

[ Voor 49% gewijzigd door Arunia op 21-05-2018 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasszP
@Arunia Dat klopt ik mijn spellen op mijn HDD staan, ik kan dat inderdaad proberen met CSGO. GTA V zal daarin tegen niet gaan aangezien het te groot is.

Het percentage gebruik van mijn HDD staat in games altijd op 3%

Ik heb op mijn tweede scherm altijd taakbeheer open staan. Die aangeeft dat mijn CPU nooit boven de 40% komt, wat netjes is denk ik. Mijn GPU geeft in GTA V maar 60% aan tijdens ik het aan het spelen ben op 50fps op high/very high.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:04
CPU nooit boven de 40% zegt niets. Als 2 cores 100% worden belast heb je een bottlekneck. Zet SMT eens uit in het bios. In sommige games kan dat de prestaties verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasszP
@Uszka Oke, zal ik proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasszP
@Arunia Mijn broer heeft precies de zelfde specificaties alleen geen SSD, maar een MSI gaming x videokaart. Hij heeft geen problemen. Ik vindt het maar apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
BasszP schreef op maandag 21 mei 2018 @ 11:57:
@Arunia Mijn broer heeft precies de zelfde specificaties alleen geen SSD, maar een MSI gaming x videokaart. Hij heeft geen problemen. Ik vindt het maar apart.
En waarom wissel je kaart dan niet eens om ? Blijft het "probleem" bij de kaart ?

Als cpu of gpu niet op 100% gaan in een applicatie/spel wil dat niet zeggen dat er een probleem is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
@BasszP heb je toevallig je HDR nog aanstaan in Windows 10? GtA5 staat er om bekend niet goed om te kunnen gaan met HDR (Xbox gebeuren) .

Heb je toevallig V-sync aanstaan? Of heb je een G-sync beeldscherm?
Als je een standaard beeldscherm hebt Moet je v-sync even uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:50
Hangt ook van de gebruikte settings af. Lage resolutie is cpu intensief, hoge resolutie net gpu intensief. Probeer eens de settings van je games higer te zetten. Of kijk wat de kaart doet tijdens een benchmark.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-09 09:24
Probeer is op ultra settings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:50

Esumontere

Floep, banaan.

Hoe meet je dit? Als je alt-tabt zakken inderdaad de gpu- en cpu-belasting naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-10 13:14
CSGO gaat de GPU nooit 100% gebruiken, die zal eerder tegen een 100% CPU usage gaan, op de cores welke worden gebruikt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Installeer MSI Afterburner en Riva Tuner Statistics Server (zit in de package van de afterburner inbegrepen), zet OSD aan en stel het zo in Afterburner, dat je real time GPU load en CPU core load kunt zien.

Als je verder geen last van stuttering of lag hebt, zou ik dit gewoon negeren.
Check trouwens of Vsync aan staan, zo ja dan is het volkomen normaal dat de kaart ruim niet op 100% zit.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2018 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonChaser
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-01-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 09:05:
Installeer MSI Afterburner en Riva Tuner Statistics Server (zit in de package van de afterburner inbegrepen), zet OSD aan en stel het zo in Afterburner, dat je real time GPU load en CPU core load kunt zien.

Als je verder geen last van stuttering of lag hebt, zou ik dit gewoon negeren.
Check trouwens of Vsync aan staan, zo ja dan is het volkomen normaal dat de kaart ruim niet op 100% zit.
V-sync is zoiezo een aanrader voor dit soort games, als je scherm geen hoger dan 60 hertz aankan dan mis je frames en is alles minder smooth. Als je scherm 60 hertz aankan dan is alles boven 60fps verloren frames, dus 120 frames is meer stutter dan een lock op 60 fps via v-sync. Daarmee kom je dus nooit in deze twee games op 100% GPU belasting tenzij je GTA 5 op ultra zet 4k bijv.

[ Voor 6% gewijzigd door DragonChaser op 22-05-2018 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-10 15:21
Heb je de bios geupgrade naar de laatste versie en xmp aangezet op 2933mhz?
Als het zaakje op 2133 ofso draait kan ik me voorstellen dat het allemaal wat langzamer gaat.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Pagina: 1