Binnenkort komt een aannemer een aantal daglichtspots in mijn keukendak plaatsen. Ik woon in een monumentaal complex waarvan het dak in bezit is van de VvE—en niet van de individuele appartementeigenaren. De VvE laat daarom bij dit soort verbouwingen haar leden altijd een kettingbeding tekenen, waarin wordt overeengekomen dat het individueel lid eventuele (water)schade als gevolg van de verbouwing in kwestie voor rekening van de appartementeigenaar komt.
Nu is waterschade normaliter gedekt door de opstalverzekering van de VvE, maar schade als gevolg van de nog te plaatsen daglichtspots zou daar dus buiten vallen. Voor dit laatste zou ik me graag willen verzekeren: niet alleen tegen schade aan mijn eigen woning, maar vooral tegen schade aan de woning van mijn onderburen.
Heb ik voor deze laatste twee doeleinden een extra, individuele opstalverzekering nodig, een WA-verzekering, of allebei?
Nu is waterschade normaliter gedekt door de opstalverzekering van de VvE, maar schade als gevolg van de nog te plaatsen daglichtspots zou daar dus buiten vallen. Voor dit laatste zou ik me graag willen verzekeren: niet alleen tegen schade aan mijn eigen woning, maar vooral tegen schade aan de woning van mijn onderburen.
Heb ik voor deze laatste twee doeleinden een extra, individuele opstalverzekering nodig, een WA-verzekering, of allebei?
Toch?