Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos Opel
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-05-2018
Mijn vraag
Op de P.C. met Windows 10 van mijn vrouw heb ik het iCloud Controlepanel geïnstalleerd. Alles synchroniseert perfect, alleen moet er na iedere keer opstarten de Apple ID gegevens ingevuld worden. En dit gaat dan met een 2 stapsverificatie door het invoeren van een nummer. Is het mogelijk om dit maar éénmalig te doen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Zie boven

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Naar mijn idee is dat niet mogelijk. Er is geen manier om de applicatie te vertrouwen om geen credentials in te hoeven vullen of je credentials ergens op te slaan ook al heb je MFA uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Deze ?

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/nf43y8/Naamloos.png

Hier inloggen, en onthouden aanvinken.
Start automatich door, en haalt de foto's één op één binnen zodra ze op icloud staan.

De webpagina van icloud kan je aangeven dat het een trusted device is
Als je dat niet krijgt, zal je moeten kijken of de cookies geaccepteerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:18

SuBBaSS

-has Ryzen

Jos Opel schreef op maandag 21 mei 2018 @ 02:09:
Mijn vraag
Op de P.C. met Windows 10 van mijn vrouw heb ik het iCloud Controlepanel geïnstalleerd. Alles synchroniseert perfect, alleen moet er na iedere keer opstarten de Apple ID gegevens ingevuld worden. En dit gaat dan met een 2 stapsverificatie door het invoeren van een nummer. Is het mogelijk om dit maar éénmalig te doen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Zie boven

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Da's vreemd. Heb hier dezelfde config (incl. 2FA) en ik hoef op W10 echt niet elke keer in te loggen.
Even voor de duidelijkheid: 2 staps-verificatie is (bij apple!) de voorganger van 2 factor authenticatie.
Doet ongeveer hetzelfde maar is het niet.

Zou je eens op id.apple.com in kunnen loggen en kijken over welke van de 2 het echt gaat?
(Voor zover ik weet is het niet voor gebruikers van 2stapsverificatie naar 2factor authenticatie gegaan.)
Kan dus zijn dat je 'het oude' uit moet schakelen en 'de nieuwe' 2fa moet activeren.