Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, verder niks speciaals. 1080p op max settings met minstens 60fps op triple AAA games als eis.
Wat mag het systeem gaan kosten?
max 900 euro zonder monitor/toetsenbord. 1100 euro met.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis en HDD kan ik pakken van mijn laptop.
HDD: 1 TB 2.5" 7200rpm Hitachi - Travelstar
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Focus op de videokaart en het gamen. SSD'tje lijkt leuk maar kan er later altijd bij.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet bepaald.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte maakt mij niet zoveel uit, als het maar netjes in elkaar te zetten is. Verder hoef ik niks flitsend.
Ga je overklokken?
Ben ik niet zo bekend mee, maar afhankelijk van welke onderdelen goed te overklokken zijn wil ik het best doen voor betere prestaties. Ik had bijvoorbeeld vernomen dat de B350-moederbord relatief probleemloos overklokt kan worden voor de 3000 MHz sticks, dus dan neem ik de 3000 MHz sticks.
Wat verwacht je van ons?
Ik neem best wel een populair buildje, met de 1060 6GB. Alleen vroeg ik me af welke merk van deze ik moet nemen. Ik heb nu alleen puur gekeken naar de goedkoopste, dat is namelijk een "compacte" versie, oftewel een mini? Als ie het evengoed doet wil ik hem graag kopen, anders sta ik open voor suggesties. Verder is mijn build best simpel, ik zoek dus eigelijk best bang-for-buck. Hieronder is die:
Nogmaals HDD ga ik van mijn laptop gebruiken: 1 TB 2.5" 7200rpm Hitachi - Travelstar
Daarnaast ben ik nog op zoek naar een monitor. Ik had voorlopig deze in gedachten:
Ik vraag me af of het zin heeft om een 1080p monitor te kopen met een hogere refreshrate dan 60, wat is aan te bevelen voor de 1060 6GB?
Tot slot, dit is mijn eerste build. Advies wordt gewaardeerd!
Voornamelijk gamen, verder niks speciaals. 1080p op max settings met minstens 60fps op triple AAA games als eis.
Wat mag het systeem gaan kosten?
max 900 euro zonder monitor/toetsenbord. 1100 euro met.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis en HDD kan ik pakken van mijn laptop.
HDD: 1 TB 2.5" 7200rpm Hitachi - Travelstar
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Focus op de videokaart en het gamen. SSD'tje lijkt leuk maar kan er later altijd bij.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet bepaald.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte maakt mij niet zoveel uit, als het maar netjes in elkaar te zetten is. Verder hoef ik niks flitsend.
Ga je overklokken?
Ben ik niet zo bekend mee, maar afhankelijk van welke onderdelen goed te overklokken zijn wil ik het best doen voor betere prestaties. Ik had bijvoorbeeld vernomen dat de B350-moederbord relatief probleemloos overklokt kan worden voor de 3000 MHz sticks, dus dan neem ik de 3000 MHz sticks.
Wat verwacht je van ons?
Ik neem best wel een populair buildje, met de 1060 6GB. Alleen vroeg ik me af welke merk van deze ik moet nemen. Ik heb nu alleen puur gekeken naar de goedkoopste, dat is namelijk een "compacte" versie, oftewel een mini? Als ie het evengoed doet wil ik hem graag kopen, anders sta ik open voor suggesties. Verder is mijn build best simpel, ik zoek dus eigelijk best bang-for-buck. Hieronder is die:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 185,- | € 185,- |
| 1 | ASRock AB350M Pro4 | € 70,- | € 70,- |
| 1 | Inno3D GeForce GTX 1060 6GB Compact (N1060-6DDN-N5GM) | € 295,- | € 295,- |
| 1 | Fractal Design Focus G Grijs | € 44,50 | € 44,50 |
| 1 | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 163,30 | € 163,30 |
| 1 | be quiet! Pure Power 10 400W | € 49,87 | € 49,87 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 807,67 | |
Nogmaals HDD ga ik van mijn laptop gebruiken: 1 TB 2.5" 7200rpm Hitachi - Travelstar
Daarnaast ben ik nog op zoek naar een monitor. Ik had voorlopig deze in gedachten:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Iiyama G-Master Black Hawk G2530HSU-B1 Zwart | € 138,50 | € 138,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 138,50 | |
Ik vraag me af of het zin heeft om een 1080p monitor te kopen met een hogere refreshrate dan 60, wat is aan te bevelen voor de 1060 6GB?
Tot slot, dit is mijn eerste build. Advies wordt gewaardeerd!