Tv meubel indeling, ps4 pro warmte

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus87
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-04-2023
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een Ps4 pro naast de Xbox One die ik bij launch heb gekocht

Even een vraag aan de mensen die al wat langer een Ps4 pro in bezit hebben en ervaringen met de warmte ontwikkeling van de machine.

De Playstation staat stevig te horren in vergelijking met m'n Xbox One. Zeker tijdens God of War.

Op basis van de bijgevoegde afbeelding van mijn tv meubel zou ik graag willen weten of ik op deze manier overhitting kan verwachten? (Xbox werkt al jaren perfect in deze kast)

Ps: de htpc links en de ps4 pro rechts staan nooit tegelijk aan.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/p0wywcg4e8swr.jpg

Beste antwoord (via Bertus87 op 22-05-2018 16:06)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 12:04

FeaR

In GoT we trust

Op de PS4 Pro zit de fan rechts voor (console van voren gezien). Die haalt lucht van direct rechts en indirect links, output is de achterzijde. XBox One heeft de intake aan de bovenzijde rechts en de zij- en achterkant als outtake. Dat je van de XBox links dan blokkeert zal je niet veel van merken. Daar zit ook alleen de Blu-raydrive. Verder kan de console ook rechts de lucht kwijt omdat de speaker niet echt blokkeert. De Playstation 4 Pro heb je gewoon echt te erg ingebouwd.

Opstapelen is wel beter voor je apparatuur. Plus het ziet er niet zo "ik wil wel, maar ik kan niet" uit zoals het nu doet. Mijn inziens kan het alleen beter worden door te stapelen, ook optisch omdat je dan alles in het midden hebt staan. Nu zit er ook niet echt een lijn in. Die speaker zo rechts onder heb ik dus ook mijn twijfels over, die naar boven geeft ook winst. Ik mijn ogen heb je dan een win-win te pakken. Als de consoles niet op elkaar op de onderste plank kunnen dan vervalt de winst van de speaker. Maar dan zou ik de HTPC naar beneden doen en de Playstation en Xbox op elkaar zetten in het vak erboven.

Edit:
Achterzijde van de kast is ook nog eens dicht zie ik nu. Oftewel warme lucht blijft lekker in die ruimte hangen. Achterpaneel uit de kast slopen kan al iets helpen om warme lucht af te voeren. Al gaat dat niet helpen de PS4 Pro van koele lucht te voorzien.

[ Voor 52% gewijzigd door FeaR op 21-05-2018 22:27 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

De XBox op de Playstation lijkt me een betere opstelling. Dan kunnen de consoles ook naar het midden van de ruimte waardoor er aan de zijkanten meer ruimte vrij is. De Playstation heeft geen in- of outtake aan de bovenkant en kan daarom onderop worden geplaatst. De Playstation heeft de intake aan de zijkant zitten, in jouw opstelling is die volledig geblokkeerd dus is het ook niet gek dat de console loopt te brommen. De XBox neemt volgens mij ook lucht van alle kanten, maar omdat de speaker niet helemaal blokkeert kan dat de reden zijn dat de XBox One het overleeft met links helemaal dicht.

Wat het qua hoogte doet durf ik zo niet te zeggen, maar als het kan zou ik de consoles beneden doen en de HTPC en speaker erboven. Zeker voor de speaker zal dat je geluid een hoop goed doen, want qua opstelling is dit eigenlijk letterlijk ruk zo laag bij de grond.

Edit:
Met de vorige generatie heb ik tijden op deze manier en op een iets andere manier gedraaid. Consoles op elkaar, maar met plenty ruimte aan de zijkanten waar de lucht de consoles binnen moest komen en naar buiten moest gaan. Plus de Playstation 3 op pootjes zodat de Xbox 360 de warmte naar boven kwijt kon. Zeker niet optimaal, maar beter dan hoe jij het hebt staan.

De goede oude tijd met een inzakkend Leen Bakker meubel door het gewicht <3

[ Voor 49% gewijzigd door FeaR op 20-05-2018 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:36

Superkiwi

Hoi doei

Het blazen tijdens God of War ga je niks tegen kunnen doen, dat doen al onze PS4's/PS Pro's tijdens die game ;)
Verder wat FeaR al zegt: zorg dat de PS4 via de zijkanten zijn warmte kwijt kan.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus87
Bedankt voor jullie tips!
Zijn de zijkanten van de ps4 i.c.m. de voorzijde niet uitsluitend voor intake? Ik dacht dat de warmte alleen maar vanuit de achterzijde kwam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Intake zit aan de zijkant, jij verstikt de console door deze aan de zijkant geheel dicht te bouwen. Maar waarom niet proberen wat er voor is gesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus87
Optisch =) haha opstapelen vind ik niet zo mooi maar...weet je toevallig of de intake voornamelijk links/rechts zit of zijn beide zijde gelijk w.b.t. intake?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Op de PS4 Pro zit de fan rechts voor (console van voren gezien). Die haalt lucht van direct rechts en indirect links, output is de achterzijde. XBox One heeft de intake aan de bovenzijde rechts en de zij- en achterkant als outtake. Dat je van de XBox links dan blokkeert zal je niet veel van merken. Daar zit ook alleen de Blu-raydrive. Verder kan de console ook rechts de lucht kwijt omdat de speaker niet echt blokkeert. De Playstation 4 Pro heb je gewoon echt te erg ingebouwd.

Opstapelen is wel beter voor je apparatuur. Plus het ziet er niet zo "ik wil wel, maar ik kan niet" uit zoals het nu doet. Mijn inziens kan het alleen beter worden door te stapelen, ook optisch omdat je dan alles in het midden hebt staan. Nu zit er ook niet echt een lijn in. Die speaker zo rechts onder heb ik dus ook mijn twijfels over, die naar boven geeft ook winst. Ik mijn ogen heb je dan een win-win te pakken. Als de consoles niet op elkaar op de onderste plank kunnen dan vervalt de winst van de speaker. Maar dan zou ik de HTPC naar beneden doen en de Playstation en Xbox op elkaar zetten in het vak erboven.

Edit:
Achterzijde van de kast is ook nog eens dicht zie ik nu. Oftewel warme lucht blijft lekker in die ruimte hangen. Achterpaneel uit de kast slopen kan al iets helpen om warme lucht af te voeren. Al gaat dat niet helpen de PS4 Pro van koele lucht te voorzien.

[ Voor 52% gewijzigd door FeaR op 21-05-2018 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus87
Bedankt voor alle info. Ik ga de middenweg kiezen. De htpc en ps4 worden van plaats gewisseld. Heb wat fotos bekeken van de ps4 pro en links gebeurd er inderdaad vrij weinig qua intake. Als ik de htpc dan zo ver mogelijk naar rechts zet komt er sowieso nog wel 2 cm tussen de ps4 en de htpc aan ruimte. De uitstoot van de ps4 kom dan ook direct bij het doorvoergat van de bekabeling in de achterwand. Optioneel kan ik er een extra gat in maken. Verwijderen is geen optie.

Misschien nog een kleine usb fan achterin de kast verbergen om de warme lucht wat meer richting het kabelgat of juist de voorzijde langs/over de htpc te sturen.

Alleen vraag ik me af of dat echt een meerwaarde geeft.
Pagina: 1