Historie:
De huidige setup crasht bij games en video. Ik heb daar een keer de melding 0x00000116 voor gekregen, maar 99/100 keer is het een vastloper zonder bsod of reboot, maar gewoon de powerknop ingedrukt houden.
Ik heb al veel geprobeerd om het te fixen, maar zonder resultaat.
Laatste probeersel was de bios te flashen met een beta versie uit 2013 (want mijn systeem is zo oud) met als resultaat dat w7 niet boot. Terugflashen naar de oude versie helpt niet, cmos resetten helpt niet, usb boot met w7 helpt niet (drive error gekregen bij de 2e poging), systeemherstel helpt niet; niets helpt. Mobo is een baksteen. En daarvoor dus al die vastlopers. Die 0x0 melding zou mogelijk om een driver conflict gaan; dus ik denk dat het mobo te oud is voor deze grafische kaart.
Zodoende ben ik gemotiveerd geraakt om het systeem te upgraden, want ik game.
Ik zoek een?
Ik zoek een aantal vervangende onderdelen. Ik zal van mijn oude systeem de kast, de voeding en de grafische kaart meenemen. Over een aantal jaar zal ik de grafische kaart vervangen en dan moet de rest van het systeem niet de bottleneck zijn.
Ik dacht goed te doen aan deze onderdelen:
Met de harde schijf wil ik anticiperen op het falen van een ssd in de nabije/verre toekomst.
De boxed versie heeft, naar het schijnt, betere garantie, maar wellicht heb ik m nog eens nodig als de scythe mugen afvalt.
Wat is je budget?
700 tot 1000
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Liever intel dan AMD ivm ervaringen over langere periodes qua doorverkopen of ondersteuning e.d.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Genoemde onderdelen vervangen de onderdelen van dit systeem:
Zie ik nog problemen over het hoofd met deze onderdelen in deze setup in deze situatie?
De huidige setup crasht bij games en video. Ik heb daar een keer de melding 0x00000116 voor gekregen, maar 99/100 keer is het een vastloper zonder bsod of reboot, maar gewoon de powerknop ingedrukt houden.
Ik heb al veel geprobeerd om het te fixen, maar zonder resultaat.
Laatste probeersel was de bios te flashen met een beta versie uit 2013 (want mijn systeem is zo oud) met als resultaat dat w7 niet boot. Terugflashen naar de oude versie helpt niet, cmos resetten helpt niet, usb boot met w7 helpt niet (drive error gekregen bij de 2e poging), systeemherstel helpt niet; niets helpt. Mobo is een baksteen. En daarvoor dus al die vastlopers. Die 0x0 melding zou mogelijk om een driver conflict gaan; dus ik denk dat het mobo te oud is voor deze grafische kaart.
Zodoende ben ik gemotiveerd geraakt om het systeem te upgraden, want ik game.
Ik zoek een?
Ik zoek een aantal vervangende onderdelen. Ik zal van mijn oude systeem de kast, de voeding en de grafische kaart meenemen. Over een aantal jaar zal ik de grafische kaart vervangen en dan moet de rest van het systeem niet de bottleneck zijn.
Ik dacht goed te doen aan deze onderdelen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-8700K Boxed | € 335,- | € 335,- |
| 1 | Asus ROG Strix Z370-E GAMING | € 226,- | € 226,- |
| 1 | WD Black (2018), 500GB | € 63,- | € 63,- |
| 1 | G.Skill Flare X F4-3200C14D-16GFX | € 232,80 | € 232,80 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 856,80 | |
Met de harde schijf wil ik anticiperen op het falen van een ssd in de nabije/verre toekomst.
De boxed versie heeft, naar het schijnt, betere garantie, maar wellicht heb ik m nog eens nodig als de scythe mugen afvalt.
Wat is je budget?
700 tot 1000
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Liever intel dan AMD ivm ervaringen over langere periodes qua doorverkopen of ondersteuning e.d.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Genoemde onderdelen vervangen de onderdelen van dit systeem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | ASRock Z68 PRO3 GEN3 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | MSI Radeon R9 390 8GB Gaming | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Antec Three Hundred | € 79,95 | € 79,95 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2312HM | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 | € 76,17 | € 76,17 |
| 1 | Samsung SH-S222AB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair CX750M | € 85,- | € 85,- |
| 1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 840 EVO 120GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 72,- | € 72,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 313,12 | |
Zie ik nog problemen over het hoofd met deze onderdelen in deze setup in deze situatie?
King for a day,... fool for a lifetime.