Hallo,
Ik had een goed werkende opstelling.
Vandaag mijn nieuwe OLED (55POS9002) aangesloten, alles werkt behalve het geluid van Ziggo/UPC mediabox.
Oude opstelling :
Kodi box + UPC mediabox + Xbox360 met HDMI kabels naar mijn Onkyo TX-656
Vandaar 1 HDMI naar mijn 46" Samsung (geen smart tv / geen ARC nodig)
Ik vervang alleen de TV door de Philips 55POS9002, en wijzig niets aan de HDMI kabels. ik heb alleen de HDMI kabel uit de oude tv gehaald en in de nieuwe tv gedaan.
Ik moest ARC even goed instellen zodat het geluid van het smart-tv gedeelte (youtube/netflix enzo) via de versterker liep en dat is goed gelukt.
Kodi box + Xbox 360 : goed beeld en geluid via de versterker.
UPC Mediabox : wel beeld , geen geluid....
------
Sluit ik mijn oude TV weer aan : beeld EN geluid.
Sluit ik de nieuwe TV aan : wel beeld, geen geluid.
Zodra ik de HDMI kabel verwijder uit de nieuwe TV (beeld verdwijnt natuurlijk) gaat wel het geluid van die uitzending via de versterker aan !
Ik heb 3 andere HDMI kabels geprobeerd van versterker -> nieuwe tv en ook van UPC mediabox -> versterker.
Ik heb andere HDMI porten op versterker geprobeerd en ook op de nieuwe TV.
Ik heb alle TV instellingen nagelopen, alle Onkyo instellingen en de paar UPC mediabox instellingen maar ik krijg het niet werkend....
---
Ook de UPC mediabox rechtstreeks op de TV werkt niet goed, alleen beeld en geen geluid (via tv speakers)
Iemand een idee ?
Ik had een goed werkende opstelling.
Vandaag mijn nieuwe OLED (55POS9002) aangesloten, alles werkt behalve het geluid van Ziggo/UPC mediabox.
Oude opstelling :
Kodi box + UPC mediabox + Xbox360 met HDMI kabels naar mijn Onkyo TX-656
Vandaar 1 HDMI naar mijn 46" Samsung (geen smart tv / geen ARC nodig)
Ik vervang alleen de TV door de Philips 55POS9002, en wijzig niets aan de HDMI kabels. ik heb alleen de HDMI kabel uit de oude tv gehaald en in de nieuwe tv gedaan.
Ik moest ARC even goed instellen zodat het geluid van het smart-tv gedeelte (youtube/netflix enzo) via de versterker liep en dat is goed gelukt.
Kodi box + Xbox 360 : goed beeld en geluid via de versterker.
UPC Mediabox : wel beeld , geen geluid....
------
Sluit ik mijn oude TV weer aan : beeld EN geluid.
Sluit ik de nieuwe TV aan : wel beeld, geen geluid.
Zodra ik de HDMI kabel verwijder uit de nieuwe TV (beeld verdwijnt natuurlijk) gaat wel het geluid van die uitzending via de versterker aan !
Ik heb 3 andere HDMI kabels geprobeerd van versterker -> nieuwe tv en ook van UPC mediabox -> versterker.
Ik heb andere HDMI porten op versterker geprobeerd en ook op de nieuwe TV.
Ik heb alle TV instellingen nagelopen, alle Onkyo instellingen en de paar UPC mediabox instellingen maar ik krijg het niet werkend....
---
Ook de UPC mediabox rechtstreeks op de TV werkt niet goed, alleen beeld en geen geluid (via tv speakers)
Iemand een idee ?

[ Voor 3% gewijzigd door Deeg op 20-05-2018 19:15 ]