Geen geluid van 1 bron op nieuwe tv

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deeg
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:22
Hallo,

Ik had een goed werkende opstelling.
Vandaag mijn nieuwe OLED (55POS9002) aangesloten, alles werkt behalve het geluid van Ziggo/UPC mediabox.

Oude opstelling :
Kodi box + UPC mediabox + Xbox360 met HDMI kabels naar mijn Onkyo TX-656
Vandaar 1 HDMI naar mijn 46" Samsung (geen smart tv / geen ARC nodig)

Ik vervang alleen de TV door de Philips 55POS9002, en wijzig niets aan de HDMI kabels. ik heb alleen de HDMI kabel uit de oude tv gehaald en in de nieuwe tv gedaan.

Ik moest ARC even goed instellen zodat het geluid van het smart-tv gedeelte (youtube/netflix enzo) via de versterker liep en dat is goed gelukt.

Kodi box + Xbox 360 : goed beeld en geluid via de versterker.

UPC Mediabox : wel beeld , geen geluid....

------
Sluit ik mijn oude TV weer aan : beeld EN geluid.
Sluit ik de nieuwe TV aan : wel beeld, geen geluid.

Zodra ik de HDMI kabel verwijder uit de nieuwe TV (beeld verdwijnt natuurlijk) gaat wel het geluid van die uitzending via de versterker aan !

Ik heb 3 andere HDMI kabels geprobeerd van versterker -> nieuwe tv en ook van UPC mediabox -> versterker.
Ik heb andere HDMI porten op versterker geprobeerd en ook op de nieuwe TV.
Ik heb alle TV instellingen nagelopen, alle Onkyo instellingen en de paar UPC mediabox instellingen maar ik krijg het niet werkend....

---
Ook de UPC mediabox rechtstreeks op de TV werkt niet goed, alleen beeld en geen geluid (via tv speakers)

Iemand een idee ?

8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Deeg op 20-05-2018 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 16:34
Kans dat de tv tegen de versterker zegt het geluid zelf te regelen, maar dat het volume bijvoorbeeld uit staat.

Of wellicht stuurt de versterker Dolby Digital door, en kan de tv daar niets mee. En moet je dat door je Onkyo laten downmixen naar stereo.

Heb je wel geluid met de tv direct op de setopbox?

[ Voor 47% gewijzigd door frickY op 20-05-2018 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deeg
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:22
Ik heb weer wat lopen zoeken en aangepast.

Ja ik had ook de settop direct op de tv aangesloten en ik kreeg wel beeld, geen geluid.

Ik denk dat het niet aan de versterker ligt maar aan de tv instellingen -> dus deze vraag van mij hoort nu in een ander subforum (sorry).

Via Ziggo/UPC forum kwam ik hierachter :

Heb zo juist op mijn TV: Alle instellingen -> Algemene instellingen -> HDMI Ultra HD -> HDMI 1 & 2
Daar geëxperimenteerd met UHD 4:2:0, UHD 4:4:4/4:2:2 of UHD Uit. Toen ik uit deed was er op eens geluid.

Dus met UHD uit heb ik wel beeld en geluid van mijn settopbox, maar geen UHD meer van mijn andere bronnen... pffff.

Ik heb net dan nog maar weer die UHD aan gezet en daarna -> settop direct op HDMI port 3 van de TV
En dan loopt het geluid via ARC weer naar de versterker.

edit : ik denk dan dat het zo goed blijft werken.

Nog iets anders... waar ik net ook achter kwam was dat ARC geluid (YT/Netflix) het soms niet doet,

Als ik bij de tv tussen de onderstaande opties switch dan gaat het geluid weer goed naar de versterker.

Instellingen > Geluid > Geavanceerd > Indeling digitale uitvoer :
• Stereo: Selecteer deze optie als uw audioapparatuur geen meerkanaals audioverwerking heeft, om alleen
stereocontent uit te voeren naar uw audioapparatuur.
• Meerkanaals: Selecteer deze optie om alleen 5.1-audiocontent (gecomprimeerd meerkanaals
audiosignaal) uit te voeren naar uw audioapparatuur.
• Meerkanaals (bypass): Selecteer deze optie om Dolby Digital Plus- of DTS-content uit te voeren naar
uw audioapparatuur of home cinema-systeem.

De optie Stereo doet niets (geen geluid) die andere 2 doen wel wat.
Dus de ene keer werkt het goed met de (bypass)-optie. En de andere keer heb ik dan geen geluid en moet ik weer die andere optie kiezen. Dat is echt niet te doen.

Ben moe, morgen weer verder.

Wel erg mooi beeld :9~

[ Voor 39% gewijzigd door Deeg op 21-05-2018 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwain
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Gebruik eens een andere HDMI kabel. Waarschijnlijk gebruik je nu eentje die wat te oud is. Beeld en geluid zullen dan niet samen werken wanneer je deze tv instelt op het beste beeld.