Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucasis
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-04-2021
Dag allemaal,

Ik heb een Xbox one van 1TB. Hij valt alleen, vooral de laatste tijd met warm weer, zo nu en dan uit. Het is bij spel afhankelijk, bijvoorbeeld bij fortnite valt die vaak uit. De xbox is dan ook erg warm dus het zal te maken hebben dat die overhit is. De xbox staat naast de tv met niets er op. Weet iemand hoe dit probleem kan worden opgelost?

Mvg,
Lucas

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:57

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Al eens de stofzuiger er goed overheen gehaald, met name aan de boven- en zijkanten?

Ligt de console ook horizontaal, staat deze niet verticaal (wat absoluut niet mag overigens tenzij je de stand gebruikt)?

Heeft de console ook aan alle kanten ruimte om lucht kwijt te kunnen c.q aan te kunnen zuigen? Staan de TV en de console toevallig in een kast met gelimiteerde airflow? (Foto is wellicht handig)

Als dat allemaal niet helpt; wellicht is de fan stuk. Kan je die wel horen en voelen tijdens bedrijf van de console?

[ Voor 43% gewijzigd door Notna op 20-05-2018 18:05 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucasis
De xbox ligt horizontaal en op het tv kastje er is niets van de ventilatie zou kunnen blokeren behalve de onderkant.

Ik zal inderdaad even goed de stofzuiger er over en langs halen.

Ik hoor nooit de ventilatie draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welke Xbox heb je? De One, One S, X?

De X maakt sowieso erg weinig geluid en ook de S zou stiller zijn dan de originele One.

Heb je de console al eens een cold boot gegeven? Mogelijk dat het clearen van de cache ook al helpt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:57

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

lucasis schreef op zondag 20 mei 2018 @ 18:20:
De xbox ligt horizontaal en op het tv kastje er is niets van de ventilatie zou kunnen blokeren behalve de onderkant.

Ik zal inderdaad even goed de stofzuiger er over en langs halen.

Ik hoor nooit de ventilatie draaien.
Ik ook niet, tenzij ik mijn oor er op leg ;) Maar dan weet je wel dat het werkt :Y

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucasis
MAX3400 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 18:27:
Welke Xbox heb je? De One, One S, X?

De X maakt sowieso erg weinig geluid en ook de S zou stiller zijn dan de originele One.

Heb je de console al eens een cold boot gegeven? Mogelijk dat het clearen van de cache ook al helpt.
De One, zal inderdaad even een boot gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucasis
Nog steeds valt hij uit, de adapter word onzettend warm. Het valt me op dat het eigenlijk alleen bij fortnite gebeurd. Is het mogelijk om misschien bijvoorbeeld de fan te vervangen?

MVG,
Lucas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xboxonefan1
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 28-11-2020
Misschien is je probleem inmiddels opgelost maar wij hadden exact hetzelfde probleem met onze Xbox one. Viel ook steeds uit bij het spelen van Fortnite. De ene keer na 5 minuten en dan weer na 15 minuten spelen. Na veel dingen uitgeprobeerd te hebben is de voeding opgestuurd en hebben een nieuwe gekregen.(garantie). Sindsdien geen problemen meer gehad.

Mvg. Lucas

[ Voor 7% gewijzigd door xboxonefan1 op 31-08-2018 21:43 ]

Pagina: 1