Toon posts:

[LG Flow H5] Geen wifi na verbinden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik zit met een uitdaging. Mijn internet verbinding was niet helemaal stabiel en daarom kreeg ik een nieuwe modem van ziggo, top en de wifi gaat weer als een speer.

Echter zit ik nu met het volgende probleem.

Alle apparaten kunnen verbinden met de wifi;
- Laptop 7 jaar oud, windows 7 (wifi)
- PC, verse windows 10 instal (wifi)
- Sony Xperia Z5 compact 7.1.1 (wifi)
- Andriod TV philips (bedraad)

Maar als ik mijn LG Flow geluidsysteem instel gaat het fout.
Ik kan mijn soundbar bedraad aansluiten (LG Flow HS6), alles gaat nog goed.
Ik kan 1 van de twee LG Flow H5 boxen aansluiten draadloos), alles gaat nog goed.
Maar als ik de tweede LG Flow H5 box aansluit (draadloos) gaat het fout.

Vanaf het moment dat ik de tweede H5 gekoppeld heb en ik 1 van de met wifi verbonden apparaten opnieuw verbinding laat maken met het wifi lukt dat niet meer. Zodra ik die laatse H5 er weer uit gooi kan ik met alle apparaten weer op de wifi.

Heeft het misschien te maken met een overlappend IP adres? Als ik in de router/ modem kijk zie ik alle op dat moment verbonden apparaten onder een ander IP adres.

Verder zou ik het niet weten waar het aan kan liggen, iemand enig idee?

Modem/ router: Ziggo Connectbox 5.01

Alles is voorzien van de laatste updates.
Modem/router diverse malen gereset en een hard reset naar fabriek instellingen gedaan
LG Flow: alle apparaten hard reset gedaan, en volledig opnieuw ingesteld.
Telefoons/ Pc opnieuw op laten starten
Alles heeft gewerkt op de vorige modem.

Beste antwoord (via Verwijderd op 29-05-2018 18:14)

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:03
Als die speakers allemaal hetzelfde mac adres hebben kun je ze nooit in je eigen netwerk opnemen.
Als je dat doet klapt alles eruit op het moment dat je een tweede systeem met hezelfde macadres in je netwerk hangt.

LG dacht slim te zijn door al die speaker hetzelfde macadres te geven, dan heb je geen multicast nodig maar kun je gewoon alles naar dat macadres dumpen, en aangezien die speakers nooit iets terug zeggen werkt dat ook nog enigzins.
Maar een gewoon netwerk kan daar nooit mee omgaan, die accepteerd geen dubbele macadressen.

Dat lg flow systeem moet dus een eigen netwerk opzetten met een eigen subnet, met een eigen ssid op een eigen kanaal.

En jouw netwerk moet daar weg blijven. |:(

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:08

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd hoe is het wifi ingesteld? Welke kanaalgebruik je? Welke kanaalbreedte? Beveiliging etc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi @rens-br

2,4ghz
802.11 g/n gemengd
Kanaal 6 geen last van andere netwerken l.
20mhz
Beveiliging: Wpa2-psk

5Ghz
802.11 a/n/ac gemengd.
Kanaal 36
40/60/80mhz

Had al andere kanalen geprobeerd, zonder beveiliging/ open netwerk.
2,4 en 5GHz hebben andere ssid naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 00:51

HKS-Skyline

Vroooom ?

Dus als je de 3e speaker met een van de ssid's verbind heeft niets verbinding meer?
Verliezen ze echt verbinding met wifi? Of heb je nog wel Wifi maar geen internet?

Ik heb geen ervaring met de LG flow speakers, maar wat ik er van kan zien is dat hij een eigen mesh netwerk opzet. Kan het zijn dat de speakerset een eigen DHCP server heeft die een conflict geeft met je modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HKS-Skyline schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 16:48:
Dus als je de 3e speaker met een van de ssid's verbind heeft niets verbinding meer?
Verliezen ze echt verbinding met wifi? Of heb je nog wel Wifi maar geen internet?

Ik heb geen ervaring met de LG flow speakers, maar wat ik er van kan zien is dat hij een eigen mesh netwerk opzet. Kan het zijn dat de speakerset een eigen DHCP server heeft die een conflict geeft met je modem?
Nee, als ik de derde speaker verbind heb ik nog steeds WiFi en internet verbinding. Maar zodra een WiFi apparaat verbinding verliest, of ik verbreek het dan kan ik niet opnieuw verbinden met de WiFi.

Ik weet niet of het een eigen dhcp heeft. Ik zie wel dat ik de eerste speaker welke ik verbind Mac adres 1 heeft met ene ip adres x. Speaker twee heeft ook Mac adres 1met ip adres y en speaker drie heeft Mac adres 1 en ip x. Ik vindt het vreemd dat ze het zelfde Mac adres hebben, al hebben ze dus wel allen een ander ip adres. Ze hebben in ieder geval een ander ip en Mac adres als bv mijn mobiel welke zijn verbinden niet meer kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 23:15:
[...]

Nee, als ik de derde speaker verbind heb ik nog steeds WiFi en internet verbinding. Maar zodra een WiFi apparaat verbinding verliest, of ik verbreek het dan kan ik niet opnieuw verbinden met de WiFi.

Ik weet niet of het een eigen dhcp heeft. Ik zie wel dat ik de eerste speaker welke ik verbind Mac adres 1 heeft met ene ip adres x. Speaker twee heeft ook Mac adres 1met ip adres y en speaker drie heeft Mac adres 1 en ip x. Ik vindt het vreemd dat ze het zelfde Mac adres hebben, al hebben ze dus wel allen een ander ip adres. Ze hebben in ieder geval een ander ip en Mac adres als bv mijn mobiel welke zijn verbinden niet meer kan maken.
3 dezelfde mac-adressen in één netwerk? Bizar.
Heb je een reden waarom die LG zooi op je netwerk zit?
Kunnen diie apparaten niet onderling een netwerk in stand houden?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:03
Als die speakers allemaal hetzelfde mac adres hebben kun je ze nooit in je eigen netwerk opnemen.
Als je dat doet klapt alles eruit op het moment dat je een tweede systeem met hezelfde macadres in je netwerk hangt.

LG dacht slim te zijn door al die speaker hetzelfde macadres te geven, dan heb je geen multicast nodig maar kun je gewoon alles naar dat macadres dumpen, en aangezien die speakers nooit iets terug zeggen werkt dat ook nog enigzins.
Maar een gewoon netwerk kan daar nooit mee omgaan, die accepteerd geen dubbele macadressen.

Dat lg flow systeem moet dus een eigen netwerk opzetten met een eigen subnet, met een eigen ssid op een eigen kanaal.

En jouw netwerk moet daar weg blijven. |:(

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1