asus laptop doet niets meer

Pagina: 1
Acties:
  • 2.338 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...
Hallo toen ik vanochtend mijn laptop aan deed vroeg hij of ik de adapter /oplader wou plaatsen en een willekeurige toets in wou drukken . Het scherm was licht blauw waarschijnlijk bios. Toen ik de oplader had gepkaatst en de toets in drukte de oplader van tafel viel en de draad eruit viel. Nu is het zo dat de laptop helemaal niets meer doet er branden ook geen elkel lampje meer de laptop is helemaal dood. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is ik heb de laptop echt nodig .
Relevante software en hardware die ik gebruik
...windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...accu er uit oplader er in accu erin en start 10 seconde in gedrukt

Beste antwoord (via Verwijderd op 20-05-2018 15:39)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2018 @ 15:15:
zoals je kunt lezen onderaan mijn berichtje is dat ik de lader zonder accu heb geprobeerd en met accu beide keren gebeurt er niets en branden er ook geen lampjes
+
Mogelijk dat we iets anders lezen of bedoelen maar in het laatste quote-je (wat ik uit je startpost haal) lees ik grammaticaal dus niet dat je de lader erin hebt gehad en toen zonder accu de laptop geprobeerd hebt aan te zetten.
F501A
Welke van de 8? Niet dat het heel veel zal uitmaken voor de werking maar mogelijk is het bekend dat van 1 type er meer/vaker issues waren met de voeding en met andere modellen misschien niet. Tis maar een gok maar het zou kunnen natuurlijk.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Nadat de draad eruit is gevallen, heb je die dus ook niet meer opgeraapt, als ik je verhaal zo lees?

Lichtblauw scherm? Daar stond vast iets op met letters/cijfers? Had je daar al op geGoogled?

Het zou ook helpen te weten welke laptop je hebt en of je al de accu eruit hebt gehad en de voedingskabel weer hebt aangesloten zoals je had kunnen invullen in Relevante software en hardware

[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 20-05-2018 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Verwijderd Wat een vage zinnen weet jij te produceren! :o

Maar is er misschien wat kapot doordat de lader op de grond viel en de kabel eruit rukte?

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 20-05-2018 13:58 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De lader is in orde deze heb ik getest op een andere laptop en het is een asus F501A en zoals je kunt lezen onderaan mijn berichtje is dat ik de lader zonder accu heb geprobeerd en met accu beide keren gebeurt er niets en branden er ook geen lampjes

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De lader is in orde deze heb ik getest op een andere laptop en het is een asus F501A en zoals je kunt lezen onderaan mijn berichtje is dat ik de lader zonder accu heb geprobeerd en met accu beide keren gebeurt er niets en branden er ook geen lampjes
Joh, zoek het even uit. :o Als je zo weinig moeite wilt steken in de leesbaarheid van je posts kun je dat ook van een ander niet verwachten.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag jou toch ook niks wijsneus

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

zoals je kunt lezen onderaan mijn berichtje is dat ik de lader zonder accu heb geprobeerd en met accu beide keren gebeurt er niets en branden er ook geen lampjes
+
Mogelijk dat we iets anders lezen of bedoelen maar in het laatste quote-je (wat ik uit je startpost haal) lees ik grammaticaal dus niet dat je de lader erin hebt gehad en toen zonder accu de laptop geprobeerd hebt aan te zetten.
F501A
Welke van de 8? Niet dat het heel veel zal uitmaken voor de werking maar mogelijk is het bekend dat van 1 type er meer/vaker issues waren met de voeding en met andere modellen misschien niet. Tis maar een gok maar het zou kunnen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de F501A XX077V ik zal eens kijken of ik iets vind in ieder geval bedankt voor je hulp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Is je adapter of de ingang voor de adapter niet gewoon kapot? Volgens de troubleshooting guide van asus kan dat het probleem zijn. Lijkt me ook zeker niet uitgesloten, daar je de adapter ingeplugd hebt laten vallen, waardoor er mogelijk te veel kracht op de ingang is gekomen.

Begin gewoon eens met een andere adapter zou ik zeggen evt. met een nieuwe kabel voor in het stopcontact (bij het bestellen kun je deze meebestellen). Als het goed is kun je de adapter gewoon terug sturen als de nieuwe adapter het probleem niet oplost. Als het probleem dan nog niet is opgelost, kun je de laptop openmaken om te kijken of de plug niet kapot is. Ik weet trouwens niet wat de kwaliteit van de adapter is, maar ik denk niet dat viadennis zich kan veroorloven om complete rotzooi te verkopen. En als je weet dat de adapter kapot is, kun je nog altijd een andere kopen, die beter is. Maar dan kun je nu in ieder geval voor weinig de adapter testen.

[ Voor 45% gewijzigd door hoi1234 op 20-05-2018 18:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vegetoot
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 12:04
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2018 @ 15:29:
Het verbaast me bijzonder dat er mensen zijn die überhaupt nog reageren op dit topic. Je steekt 0 moeite in je berichten, denkt geen stap vooruit en bent niet in staat kritiek daarop te ontvangen. Met deze houding zou "joh zoek het even ergens anders uit" toch met afstand het laatste moeten zijn wat je vanuit Tweakers te horen krijgt.

Neem even mee: je vraagt iets aan een community, niet aan een winkelier bij wie je garantie hebt en je je verongelijkt voelt.

[ Voor 11% gewijzigd door vegetoot op 20-05-2018 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2018 @ 15:29:
Dan houdt het topic hier verder op.
Pagina: 1