Subwoofers en top speakers op een versterker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtsx
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-10 21:20
Hallo

Ik heb een sony fm stereo/fm-am receiver str-gx215. En twee https://www.maxiaxi.com/f...nitor-speakerset-2x-100w/ speakers. Nu heb ik nog twee speaker uitgangen over en nu is de vraag of ik daar twee michaëlis subwoofers op deze uitgangen aan kan sluiten zonder dat er iets kapot gaat? Ik heb geen verdere info over de subwoofers.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-10 22:42
Je kan daar je subwoofers op aansluiten, mits je er een crossover tussen doet. Anders stuurt die ook de hoge tonen door de subwoofers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtsx
7Sins schreef op zondag 20 mei 2018 @ 13:05:
Je kan daar je subwoofers op aansluiten, mits je er een crossover tussen doet. Anders stuurt die ook de hoge tonen door de subwoofers.
Wat voor crossover is daar dan geschikt voor? Ik ben nogal een leek op dat gebied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenk691
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 25-09 11:03
Voordat je aansluit, even nominale impedantie berekenen. Die versterker is stereo en die extra aansluitingen zijn slechts parralel geschakeld op hetzelfde kanaal. Op de achterkant van de versterker staat dat luidsprekers minimaal een impedantie van 4 ohm moeten hebben. Aangezien de impedantie van de al aangesloten luidsprekers 8 ohm is moet de subwoofer minimaal een impedantie hebben van 8 ohm omdat de totale impedantie op dat kanaal dan 4 ohm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtsx
Jeroenk691 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 16:49:
Voordat je aansluit, even nominale impedantie berekenen. Die versterker is stereo en die extra aansluitingen zijn slechts parralel geschakeld op hetzelfde kanaal. Op de achterkant van de versterker staat dat luidsprekers minimaal een impedantie van 4 ohm moeten hebben. Aangezien de impedantie van de al aangesloten luidsprekers 8 ohm is moet de subwoofer minimaal een impedantie hebben van 8 ohm omdat de totale impedantie op dat kanaal dan 4 ohm is.
Oh dat wist ik niet. Maar er hebben jaren twee 8 ohm en twee 4 ohm speakers aan gehangen en nooit problemen gehad. Ik had deze crossover gevonden https://www.bax-shop.nl/c...010gzZEAQYAyABEgLsZfD_BwE is deze geschikt hiervoor? Ik bouw deze dan in de kast en maak dan twee speakon connectoren aan de kabels

[ Voor 18% gewijzigd door xtsx op 20-05-2018 20:08 ]