Toon posts:

winroute, hoe in te stellen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles volgens deze pagina ingesteld,

http://www.resettim.f2s.com/win.htm

T gaat over winroute 4.1 pro, maar uit 1 ding kom ik niet uit. Hij doet het trouwens ook nog niet.
Ik moet instellen dhcp, daar moet je invullen from en to.
Ik heb een server: 192.168.0.1 en een client : 192.168.0.2

Hoe kan ik dat nu het beste dan erop gooien?

K heb al van alles geprobeerd maar hij doet nix meer, zelfs netwerk omgeving werkt niet meer.

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:17

Zorro

Z

Op de door jou genoemde pagina staat het goed uitgelegd, je moet alleen rekening houden met het feit dat de server een VAST IP krijgt, dus 192.168.0.1 in dit geval.

Dit adres moet dus ook NIET in de DHCP scope voorkomen.

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Meestal heeft je server IP 192.168.1.1 dus dan kun je die niet meer gebruiken in de IP-Scope.

Ik heb zelf een lease als volgt:

From: 192.168.1.2
To: 192.168.1.10
Mask: 255.255.255.0

Die Waarbij ik de Default Gateway en DNS standaard op 192.168.1.1 laat zetten via de opties.

=[Edit]=

Zo, uitgegeten, topic opgezocht, hier vind je um:
[topic=178803]

Misschien staat daar nog iets in waardoor je wat verder komt dan eerst.

Overigens heb ik zelf winroute zónder proxy lopen op het moment, dus alleen via NAT. Misschien zou je dat eerst eens kunnen proberen. Als dat werkt kan je daarna weer een stapje verder en de proxy erbij zetten.

Verwijderd

Ik moet instellen dhcp, daar moet je invullen from en to.
Ik heb een server: 192.168.0.1 en een client : 192.168.0.2

Als je deze instellingen al hebt hoef je geen DHCP te draaien lijkt mij.

En als je trouwens maar met max 2 pc's draait zou ik het helemaal niet doen.

Verwijderd

Gebruik gewoon winroute lite, als je maar 2 computers hebt... vast IP, wat dingen instellen bij gateway enzo (staat keurig in het programma...) En dan werkt het zo!

Verwijderd

Hoe moet ik winroute instellen wanneer ik zoiezo al met een proxy moet werken voor met connectie (ik zit bij pandora (Belgisch))
Ik werk nu met NAT,dat werkt, maar ik wil em met proxy ook aan de praat krijgen ...

Verwijderd

Topicstarter
Hey bedankt he.
Ik heb winroute lite gedownd en toen deed ie het meteen, nou ja bijna dan ;)
Pagina: 1