Netwerkverbindingen verstoord na W10 update

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darmee
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-03 15:42
Een paar dagen geleden de Windows 10 update geïnstalleerd. Als gevolg hiervan was de LAN netwerk adapter ontregeld. Met hulp van XS4all helpdesk deze netwerkadapter weer op gang gekregen (o.a. netsh en netwerk catalogus gereset). Alles werkt weer zowel naar Internet als mijn LAN printer.

Er is echter een probleem ontstaan: ik kan geen netwerverbindingen meer maken. De verbindingen naar de virtuele drives op mijn NAS (WD) reageren niet. De NAS zelf is via ping en zijn webpage prima bereikbaar .

Ik heb al geprobeerd op de pc een netwerkverbinding met een ongebruikte driveletter aan te maken. Bij het bladeren naar een map blijft die echter steken op 'Netwerk'. Die kan ik niet openen.

Lijkt op een instelling in Windows die verkeerd staat, maar welke? Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:06
Je kunt ook direct het adres van de NAS invullen in de locatiebalk

Bv: \\diskstation

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenberg
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-09 14:17
Mogelijk dat de versie van smb tussen Windows 10 en je nas niet overeenkomstig meer is. Zie https://support.microsoft...-and-smbv3-in-windows-and

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mijn weten is er een soort bug in Windows 10 versie 1803.
Bestanden delen over het netwerk werkt soms wel/niet, simpelweg omdat Windows zegt dat de pc geen toegang kan krijgen tot de netwerklocatie.
Maar na een paar keer proberen lukt het me vaak toch opeens weer wel (zonder instellingen te veranderen).
Het is lastig, zeker omdat mijn htpc netwerk-based is en ik dus eerst verschillende keren verbinding moet zien te krijgen.

Ik hoop dat Microsoft snel met een patch komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darmee
Dank voor het meedenken:

@DutchKel : als ik dat doe krijg ik de mededeling: 'Geen toegang tot \\..... '; als ik dan de Probleemoplosser laat draaien krijg ik als gevonden probleem: 'Het externe apparaat of de externe bron accepteert de verbinding niet'. hetzelfde gebeurt bij \\NAS.

@mtenberg Ik heb SMBv1 uitgeschakeld; maar dat verandert niets aan dit probleem. Mis ik iets als ik die uitgeschakeld laat?

Iemand anders nog een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darmee
Opgelost: NAS wachtwoord verwijderd en NAS herstart: hij is weer toegankelijk.
Nogmaals dank voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenberg
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-09 14:17
Mooi dat het opgelost is. Zelf gebruik ik op meerdere devices build 1803 en smbv3 only tussen de Synology NAS en de devices. Geen issues hier ontdekt met 1803 en de nas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yourservice
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 07:05
Verplaatst

[ Voor 97% gewijzigd door yourservice op 01-06-2018 15:37 ]

Pagina: 1