Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Pi-Hole icm Connectbox blokkeert geen ads

Pagina: 1
Acties:

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-11 15:55
Ik heb gisteren geprobeerd om volgens deze instructie een raspberry pi met pi-hole werkend te krijgen. Alles lijkt goed te zijn aangesloten en ingesteld maar reclame wordt niet geblokkeerd.

Ik heb een connectbox van Ziggo en heb daarop dhcp uitgezet en dhcp op de pi aangezet zoals beschreven op dit topic.

Iemand enig idee wat er mis gaat?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:22

DukeBox

loves wheat smoothies

Wel een dhcp renew gedaan ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Heb je ook de DNS server IP aangepast op de connectbox naar die van de PI ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:33

Nogne

>.<

Breezers schreef op zondag 20 mei 2018 @ 09:55:
Heb je ook de DNS server IP aangepast op de connectbox naar die van de PI ?
Is dit nodig als je de DHCP van de Pi gebruikt? Je krijgt je DNS instellingen toch van je DHCP?

PS/XBL: Nogne

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Nogne schreef op zondag 20 mei 2018 @ 09:56:
[...]

Is dit nodig als je de DHCP van de Pi gebruikt? Je krijgt je DNS instellingen toch van je DHCP?
Aargh, is nog vroeg, sorry, je hebt gelijk.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-11 15:13
Alles even herstarten en overal de lease van vernieuwen. Je clients hebben wellicht de oude dns nog gecached staan.

http://axrotterdam.blogspot.nl

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:39
Ik heb zelf dhcp van connectbox aanstaan en dns(ip van pihole) ingevuld bij de connectbox. Houdt er alleen rekening mee dat in de cache soms nog wel de juiste gegefens staan om ads te tonen. Mijn mobiel vertoond soms ads op mijn eigen netwerk.
Daar is een oplossing voor, pivpn en dat werkt ideaal.

• michielvz
@Dekaasboer werkt helaas niet. Router en Galaxy ook gereset, lease vernieuwen kan ik niet vinden in Android, wel op de iPhone maar werkt ook helaas niet.

@DoeEensGek Weet je het zeker? Voor zover ik weet kan je in de connect box geen DNS instellingen aanpassen. De enige oplossing zou dan het uitschakelen van dhcp moeten zijn.

• michielvz
Zojuist een voor mij onbekende setting in de connect box aangepast waardoor het nu wel werkt. Onder dhcpv6 server kan je kiezen voor stateful of stateless. Met stateful aan werkt het! Geen idee waarom :-)

Edit: Het werkt wel op deze site maar de YouTube app laat gewoon reclame zien.....

[ Voor 25% gewijzigd door michielvz op 20-05-2018 13:24 ]

Verwijderd

michielvz schreef op zondag 20 mei 2018 @ 13:20:

Edit: Het werkt wel op deze site maar de YouTube app laat gewoon reclame zien.....
Met een installatie out of the box wordt niet alles meteen geblokt.
Lees hier wat tips en ervaringen.
\[Pi-Hole] Ervaringen & discussie

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
michielvz schreef op zondag 20 mei 2018 @ 13:20:
De Youtube-app gebruikt dezelfde server voor ads als normale content, dus die kan niet op DNS-niveau geblokkeerd worden. Daar zul je andere oplossingen voor moeten gebruiken.

Voor verdere research: [google=pi-hole youtube app]

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 20-05-2018 14:16 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Pagina: 1