Windows 10 installatie loopt vast na installeren SSD schijf

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rexwinkeltje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-05 14:04
Hallo,

Mijn laptop, al een wat oudere uit 2011, maar met i5 processor en voor mij prima Specsavers was nodig aan vernieuwing toe. Of beter gezegd, het werd tijd voor een SSD schijf.

Ik heb een Samsung 250 GB SSD schijf aangeschaft en heb deze inmiddels geplaatst op de plek waar eerst de HDD schijf zich bevond.

Voor het vervangen van de schijf heb ik via de USB tool van Microsoft een installatie bestand op een USB stick gezet. Echter loopt de Windows installatie telkens compleet vast direct nadat ik aan heb gegeven dat de installatie gedaan moet worden op de SSD schijf. Meerdere malen opnieuw opstarten en het nogmaals proberen hebben geen uitkomst gegeven. Is er iemand die hetzelfde heeft gehad, of nog beter, iemand die weet hoe dit kan? En misschien zelfs een oplossing heeft?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zou even checken of je BIOS nog wel up-to-date is.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris-1992
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19-03-2024
- Zit de SSD in AHCI mode en niet in IDE mode? (Kan je terug vinden in de BIOS)
- is de USB / files niet corrupt?
- SSD niet kapot?

En de usb tool bedoel je deMedia creation tool? :)

[ Voor 18% gewijzigd door Chris-1992 op 21-05-2018 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rexwinkeltje
Ik ben in de BIOS gegaan van de laptop. De SATA mode kan ik of op AHCI mode of op IDE mode zetten. Hij staat op AHCI. Ik heb ook de IDE mode geprobeerd, maar ook fan loopt hij vast bij de installatie.

Ik heb inderdaad met de Media Creation Tool een installatie bestand gemaakt op een USB stick. Ik krijg wel de installatie procedure maar het moment dat ik mijn SSD schijf selecteer en op installeer klik, gaat hij naar het installatiescherm, staat op 0% en loopt de laptop vast.

De SSD is nieuw, dus als het goed is niet kapot en wordt wel herkend door de laptop.

Moet ik nog iets veranderen in de BIOS?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris-1992
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19-03-2024
Heb je hem al eens een paar uur laten lopen op die 0%?

https://answers.microsoft...d4-4a18-b1de-399a2d1e2a3a

[ Voor 62% gewijzigd door Chris-1992 op 21-05-2018 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rexwinkeltje
Ja, ik heb hem de hele nacht laten draaien. 's ochtends helaas nog altijd 0%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Even voor de duidelijkheid, je hebt alleen de ssd geïnstalleerd? Dus geen hdd er naast? Om welke Samsung gaat het eigenlijk?

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rexwinkeltje
Inderdaad. Ik heb de oude harde schijf eruit gehaald. En een nieuwe SSD schijf erin geplaatst.

De SSD is een Samsung 860 EVO SATA 6 GB/s van 250 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 17:55

job

Wat soms helpt bij installatieproblemen zoals dit, is de ssd in een andere pc hangen.
Dan vanuit windows de ssd te formateren. SSD terug in de laptop en het nogmaals proberen (en uiteraard tijdens de installatie de huidige partitie verwijderen).

[ Voor 16% gewijzigd door job op 21-05-2018 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rexwinkeltje
Ja dat zou kunnen, alleen heb ik geen andere pc ter beschikking.

Inmiddels probeer ik nogmaals de installatie en zie wel dat de SSD standaard (of na vorige installatiepogingen) 4 partities heeft. Waaronder een herstelpartitie van circa 500 MB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Probeer ook eens een andere usb stick om de installatie mee te starten. Niet elke stick werkt goed met de installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rexwinkeltje
Ah oké. Dat ga ik doen. Ik ga even op zoek naar een andere ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Je zou ook nog in de command prompt partities verwijderen en aanmaken en dan kunnen formatteren. Misschien dat daarna de installatie doorloopt.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:53

TheVMaster

Moderator WOS
rexwinkeltje schreef op Monday 21 May 2018 @ 13:25:
Ja dat zou kunnen, alleen heb ik geen andere pc ter beschikking.

Inmiddels probeer ik nogmaals de installatie en zie wel dat de SSD standaard (of na vorige installatiepogingen) 4 partities heeft. Waaronder een herstelpartitie van circa 500 MB.
En als je het opnieuw probeert kun je ook tijdens het scherm (waar je die 4 partities ziet) er voor kiezen om alle partities weg te gooien en dan Windows te installeren op beschikbare ruimte (Windows maakt dan zelf zijn partities aan). Of had je dat ook al geprobeerd?

Eigenlijk hetzelfde wat @pjot1 ook voorsteld, maar dan dus vanuit de GUI (en zonder het opnieuw aanmaken/formatteren van de partities. En ik zou inderdaad ook een andere usb stick gebruiken, maar als je van die stick kon booten dan lijkt mij dat die stick gewoon werkt (ook al kan er natuurlijk ook op die stick een en ander beschadigd zijn).

[ Voor 21% gewijzigd door TheVMaster op 21-05-2018 18:31 ]

Pagina: 1