Proxyserver reageert niet win8.1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stretch
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 18:28
Halo mede forummers,

Ik heb hier een pc met win8.1 in mijn netwerk, bekabeld verbonden aan de horizonbox voor internet en een access point voor de draadloze verbinding. Tot voor kort geen problemen mee ondervonden.
De laptop en telefoons verbinden probleemloos met het internet via de AP, echter de bekabelde pc geeft na updates van windows aan: "De proxyserver reageert niet."
Zowel via Explorer én Chrome.

Wanneer ik dan naar Internet opties>Verbindingen ga, is de mogelijkheid on 'Lan-Instellingen" aan te passen, uitgegrijst.

Ik kan dus niets instellen dan wel uitzetten, en ja, ik ben ingelogd als Administrator op de win8.1 pc.

Ik heb me suf gegoogeld op dit probleem, maar kon (nog) niets vinden.
Een Format C: wil ik het liefst niet uitvoeren maar ik ben bang dat dat er in zit.........

Ik heb een systeem herstel uitgevoerd naar een eerdere datum van de maand.
De PC had toen wel weer verbinding met internet ..Ikkkuh blij.....
Tot de Win8.1 PC weer de updates uitvoerde.....PC opnieuw opgestart en jawel, weer geen internet.
Het vage hieraan is dat de PC wél bij Spotnet kan inloggen en downloaden lukt ook, alleen internetten via Explorer of Chrome lukt dus niet meer.

Kan iemand mij hiermee helpen of moet ik maar Format C; doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

stretch schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 22:59:
...
Ik heb me suf gegoogeld op dit probleem, maar kon (nog) niets vinden.
...
Tot de Win8.1 PC weer de updates uitvoerde....
Je hebt dus niet geGoogled op de updates die geinstalleerd worden en opgezocht of/wat hiermee veranderd is? Voor elke update is bekend welk KB-artikel erbij hoort en als je dat dan "KBxxxxxx" door Google trekt, weet je exact wat elke update doet / heeft gedaan en dan kan je mogelijk verder troubleshooten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stretch
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 18:28
Ja, klopt.
Nagekeken maar ik heb nu wat anders gedaan.
Ik heb mijn "oude' account onder windows verwijdert voordat ik een nieuw profiel had aangemaakt.
PC Herstel gedaan naar 2 maanden terug, te weten 23 maart , en toen ingelogd met mijn 'nieuwe' account.....

RaRa windhoos........Alles werkt weer naar behoren.
Onder XP heb ik ook ooit iets dergelijks ondervonden.
Toen ook profiel verwijderd en weer opnieuw aangemaakt (als Administrator) en ik had weer 'full control'
Waarschijnlijk wordt dan de SAM weer opnieuw ingesteld met de juiste 'toegangen'.....

Ik zou het anders niet weten waarom het zo wel weer ok is......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

stretch schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 23:55:
...Ik zou het anders niet weten waarom het zo wel weer ok is......
Ik schat zo dat je last had van malware, die een proxy had ingesteld
Ik bedoel: wie gebruikt er hedentendage nog een proxy? Die zie je alleen nog maar in sommige bedrijven.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==