Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste prijsvergelijker en beste community. Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers!

• Nervoize
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 09-10 17:13
Zoals de titel al aangeeft. Ik ben zojuist er achter gekomen dat zodra ik naar muziek luister met veel bass dat mijn spotjes gaan flikkeren. Dit is erg vervelend, en ik heb geen idee waar het aan zou kunnen liggen.

Ik heb gelezen dat het zou kunnen dat de subwoofer te veel stroom vraagt, maar ik heb een simpel Logitech Z623 setje met de EQ wel flink aangepast. De subwoofer zit dan ook bij 35-40% volume en 100% bass dan ook aan zijn max excursion. Echter, dit probleem betreft het flikkeren begint al bij pak en beet 25% volume 100% bass. De subwoofer beweegt wel flink, maar niet dusdanig hevig dat ik het volume lager moet zetten om beschadiging te voorkomen.

Ook andere apparaten op de groep trekken weinig tot geen stroom op dit moment.
Het volgende staat aan en zit op de groep:
- PC: idle ~ 100 watt
- Logitech Z623: trekt schat ik zo'n 300 watt
- 2x schermen: ~ 70 watt
- Mini-koelkast: ~10 watt
- Printer: stand-by
- 3x Spotjes: 150 watt
- Koelkast-combi: geen idee
- Magnetron: idle

Acties:
  • +3Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Gezien het vermogen van je spotjes zijn het halogeen lampen, en geen LED lampen. Ik verwacht dat de oorzaak van het flikkeren eerder mechanisch is dan elektrisch.
Verder zal je speakerset écht geen 300W trekken, reken eerder op 10W continue en 100W voor zeer korte pieken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nervoize
Ik heb getest zonder muziek en met. Met zorgt duidelijk voor meer flikkeren als dan niet het flikkeren.
Waar baseer jij het wattage op van de speaker set? En het zijn inderdaad halogeen lampen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
quote:
Nervoize schreef op zondag 20 mei 2018 @ 00:48:
Waar baseer jij het wattage op van de speaker set?
Die kun je gewoon online vinden: https://www.logitech.com/nl-nl/product/speaker-system-z623

Dat @TommyboyNL iets lagere vermogens aanhoudt kan door een aanname komen. Je set trekt in ieder geval niet het volledige vermogen van het net bij de volumes die jij schetst.

Om te controleren of het mechanisch is: pak eens een schroevendraaier, zet de lampen aan en tik met de achterkant van de schroevendraaier tegen het armatuur of de lamphouder. Kijken of ze dan ook flikkeren. Zo ja, dan weet je dat het flikkeren door trilling komt en niet door stroomperikelen.

sypie wijzigde deze reactie 20-05-2018 01:08 (1%)
Reden: Verkeerde Tweaker getagged.

Heb ik je vraag opgelost? Doneer me een Gulden via mijn avatar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nervoize
Ik weet ook dat je de wattage vanaf de site haalt. Maar dat hij op 10 en 100 uitkomt lijkt mij stug.
Ik testte het, zoals je aan gaf, even met de schroevendraaier, maar dit leverde geen resultaat op.

Het flikkeren begint wel pas op een hoger volume, bij bijv. 25% merk ik niks.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 07:49
Onwaarschijnlijk dat het met vermogen te maken heeft, tenzij de elektra in huis houtje-touwtje is aangelegd.

Je kunt eens met een verlengkabel proberen de sub via een andere groep van stroom te voorzien. Ik denk dat het resultaat hetzelfde blijft.

Zit er een dimmer op de spots? Daar kan misschien ook het probleem zitten.

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zzw | Fuji xt-20 ~ 12mm ~ 18-55 ~ 50-230

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20-10 15:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat idd. Of je spotjes zitten gewoon los en beginnen een beetje mee te trillen. Dat is met een schroevendraaier ws wel te verhelpen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bart2005
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 07:17
Spotjes die loszitten is heel onwaarschijnlijk. Het is best mogelijk dat de elektra zodanig is aangelegd dat als je het belast met enkele extra 10-tallen of honderd(en) watt's dat de spanning valt. Dat is slecht ontwerp. Werkt op de toppen van het kunnen dan. Je zou moeten meten of de spanning daalt als je muziek draait. Je hebt dan te dunne kabels qua stroomvoorziening. Ik ga dus voor het gemak wel uit van een houtje-touwtje installatie.

Bart2005 wijzigde deze reactie 20-05-2018 18:01 (4%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 20-10 18:38
als je met zoń setje werkelijk al een spanningsval kan krijgen zou ik nu acuut je huis verlaten voordat iemand een stofzuiger aanzet en je een implosie krijgt....

zelfs met mijn versterker die 6 kw kan trekken.... dimpt het licht (in de hele straat...) niet

wat wel kan is wellicht dat zowel logitech als je spotjes een slechte schakelende voeding hebben en die onderling zo storen (en dan wellicht nog een dimmer?) dat je dit effect hebt maar aan het vermogen zou het echt niet mogen liggen

je kan natuurlijk even voelen of je stop / schakelautomaat warm is. maar dat wordt ie pas als je structureel over de 20 ampere langere tijd er overheen gooit..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bart2005
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 07:17
@Ray: als er bijvoorbeeld een 1,5 mm installatiedraadje is gebruikt dan kunnen dat soort effecten optreden. Spanningsval is het gevolg en dan gaan de lampen dimmen. Het circuit wordt dan te zwaar belast. Is helemaal niet vreemd verder.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 08:19

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

Losse draden?

Zijn het plafondspots? Wat gebeurt er als je een klap op het plafond geeft?

Hardware te koop | Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen | Tweakblog

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ray
@Bart2005 dan zou de vanaf de meterkast al geklungeld moeten zijn door af te wijken vd minimale dikte installatie draad. die kans lijkt me niet zo heel groot toch ?

dat er daarna vanaf plafond dozen etc geklungeld is kan natuurlijk goed. maar dan nog zou imho een logitech setje. uitgaande dat die gewoon in een wcd zit niet zo veel invloed mogen hebben op een paar lampjes al zitten die dan 1,5 schakeldraad waar ook gewoon 16 amp overheen kan zo uit mijn hoofd toch ?

sure ontwerp kan de oorzaak zijn maar dan is het inderdaad zo dermate brak dat er een acuut veildigheids risico is en de draden ook erg warm zouden moeten zijn lijkt me

@Nervoize wat als je ipv die logitech een stofzuiger of waterkoker aanzet bijvooorbeeld. dimmen dan de spotjes ook ?

Ray wijzigde deze reactie 20-05-2018 19:03 (8%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tokkes
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 04:42
Lijkt mij dat er wat mee resoneert? Een klap met een schroevendraaier hoeft niet meteen dezelfde frequentie aan trillingen te genereren.

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nervoize
quote:
LA-384 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 14:11:
Onwaarschijnlijk dat het met vermogen te maken heeft, tenzij de elektra in huis houtje-touwtje is aangelegd.

Je kunt eens met een verlengkabel proberen de sub via een andere groep van stroom te voorzien. Ik denk dat het resultaat hetzelfde blijft.

Zit er een dimmer op de spots? Daar kan misschien ook het probleem zitten.
Geen dimmer ertusen. Andere stroomgroep probeer ik later eventjes.
quote:
ThinkPad schreef op zondag 20 mei 2018 @ 18:53:
Losse draden?

Zijn het plafondspots? Wat gebeurt er als je een klap op het plafond geeft?
Het is geen plafondspot. Het is een lamp waar drie spotjes in zitten.
quote:
Ray schreef op zondag 20 mei 2018 @ 19:01:
@Bart2005 dan zou de vanaf de meterkast al geklungeld moeten zijn door af te wijken vd minimale dikte installatie draad. die kans lijkt me niet zo heel groot toch ?

dat er daarna vanaf plafond dozen etc geklungeld is kan natuurlijk goed. maar dan nog zou imho een logitech setje. uitgaande dat die gewoon in een wcd zit niet zo veel invloed mogen hebben op een paar lampjes al zitten die dan 1,5 schakeldraad waar ook gewoon 16 amp overheen kan zo uit mijn hoofd toch ?

sure ontwerp kan de oorzaak zijn maar dan is het inderdaad zo dermate brak dat er een acuut veildigheids risico is en de draden ook erg warm zouden moeten zijn lijkt me

@Nervoize wat als je ipv die logitech een stofzuiger of waterkoker aanzet bijvooorbeeld. dimmen dan de spotjes ook ?
Dan gaat alles gewoon goed.
quote:
Tokkes schreef op zondag 20 mei 2018 @ 19:01:
Lijkt mij dat er wat mee resoneert? Een klap met een schroevendraaier hoeft niet meteen dezelfde frequentie aan trillingen te genereren.
Enige wat resoneert is mijn bureau, PC en deur.

Ik ga nog wel even na wat het zou kunnen zijn. Alvast bedankt voor alle reacties!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ray
@Nervoize til de lamp eens op zodat je zelf als demping dienst doet. Stopt het knipperen dan ?
Zijn het 230 volt lampjes of zit er een voeding voor ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 19-10 00:11
Als een powerdraw het probleem is kun je net zo goed even de stofzuiger (zo >500W voor een beetje antiek model) of magnetron aansluiten op het zelfde punt als de speakerset.

'Vroeger' merkte ik nog wel eens dat als de koelkast aansloeg dat je ook een dimming zag in de verlichting. Een dergelijke piek zou dus ook kunnen zorgen dat je spots dat vertonen. En gezien de speakers wat dat betreft een hele variabele range hebben met zo nu en dan (bij bass dreunen) een piek vind ik dat wel plausibel.

Maar er zijn in ieder geval genoeg manieren om het te testen, dus voordat je het hele huis afbreekt zou ik eerst kijken naar de piepbelasting en of het probleem ook aanwezig is met andere apparaten op dat zelfde stopcontact.

Je zou ook constante bastoon kunnen afspelen in plaatst van random muziek. Dan is de belasting van de speakerset wat constanter. Even je PC in de tussentijd een benchmark laten draaien voor extra effect :).

Als het nou ook gebeurt bij de magnetron of stofzuiger (of iets anders dat een paar honderd watt gebruikt) dan ligt het in ieder geval niet aan de trillingen van de bass.

BLACKfm wijzigde deze reactie 20-05-2018 19:55 (8%)

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 19-10 17:04
quote:
BLACKfm schreef op zondag 20 mei 2018 @ 19:53:
Je zou ook constante bastoon kunnen afspelen in plaatst van random muziek. Dan is de belasting van de speakerset wat constanter. Even je PC in de tussentijd een benchmark laten draaien voor extra effect :).
Liever niet op vol volume, daar zijn die setjes niet op berekend.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BLACKfm
quote:
TBTL schreef op zondag 20 mei 2018 @ 20:04:
[...]
Liever niet op vol volume, daar zijn die setjes niet op berekend.
Details. En als die toch al loopt te prutsen met een EQ voor de maximale bass zal die set het toch wel niet lang volhouden :+

En bijkomend voordeel, de lampen gaan dan niet meer knipperen, dus win-win.

BLACKfm wijzigde deze reactie 20-05-2018 20:28 (11%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nervoize
quote:
BLACKfm schreef op zondag 20 mei 2018 @ 20:15:
[...]

Details. En als die toch al loopt te prutsen met een EQ voor de maximale bass zal die set het toch wel niet lang volhouden :+

En bijkomend voordeel, de lampen gaan dan niet meer knipperen, dus win-win.
Setje doet nu al 6 jaar zijn dienst bij mij thuis _/-\o_
quote:
Ray schreef op zondag 20 mei 2018 @ 19:41:
@Nervoize til de lamp eens op zodat je zelf als demping dienst doet. Stopt het knipperen dan ?
Zijn het 230 volt lampjes of zit er een voeding voor ?
Het is een lamp die direct vast zit aan het plafond.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XallaX
  • Laatst online: 20-10 14:46

XallaX

Meow

quote:
^Dit.

Knipperende verlichting gehad als de wasdroger draaide.
Bleek in de centraaldoos de lasdop los te zitten en bij meer vermogen lekker te knetteren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BLACKfm
quote:
Nervoize schreef op zondag 20 mei 2018 @ 20:39:
[...]

Setje doet nu al 6 jaar zijn dienst bij mij thuis _/-\o_

[...]

Het is een lamp die direct vast zit aan het plafond.
Maar voordat er nog meer scenario's voorbij komen, heb je het nou al getest? Want ik zie nog geen resultaat...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nervoize
quote:
BLACKfm schreef op zondag 20 mei 2018 @ 21:14:
[...]

Maar voordat er nog meer scenario's voorbij komen, heb je het nou al getest? Want ik zie nog geen resultaat...
Ik kan dat morgen even testen, en dan laat ik het ook direct weten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tim.k
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
Ik heb dit ook ooit meegemaakt, bij mij was het probleem opgelost toen de speakers van een normaal stopcontact naar een geaarde stopcontact gingen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nervoize
quote:
Tim.k schreef op zondag 20 mei 2018 @ 23:12:
Ik heb dit ook ooit meegemaakt, bij mij was het probleem opgelost toen de speakers van een normaal stopcontact naar een geaarde stopcontact gingen.
Momenteel inderdaad niet aangesloten op een geaard stopcontact. Laat ik dat morgen ook even proberen te veranderen. Heb namelijk een geaard stopcontact en niet-geaard stopcontact op mijn kamer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ray
heeft die logitech dan een geaarde aansluiting ???

meer info in de TS was inderdaad een stuk makkelijker geweest dan dit gepuzzel

heb je de bedrading van je lamp aan het plafond naar de centraaldoos al eens gecontroleerd ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tim.k
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
quote:
Nervoize schreef op zondag 20 mei 2018 @ 23:40:
[...]

Momenteel inderdaad niet aangesloten op een geaard stopcontact. Laat ik dat morgen ook even proberen te veranderen. Heb namelijk een geaard stopcontact en niet-geaard stopcontact op mijn kamer.
Zoals de post boven mij aangeeft, het zou zo maar kunnen zijn dat dit setje geen geaarde plug heeft. Kijk daar even naar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BLACKfm
Ik verwacht niet dat de aarding van een voornamelijk houten/plastic constructie nou zo nodig moet.

Daarbij heeft de Z623 helemaal geen stekker met randaarde.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23:29
quote:
Bart2005 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 18:00:
Spotjes die loszitten is heel onwaarschijnlijk. Het is best mogelijk dat de elektra zodanig is aangelegd dat als je het belast met enkele extra 10-tallen of honderd(en) watt's dat de spanning valt. Dat is slecht ontwerp. Werkt op de toppen van het kunnen dan. Je zou moeten meten of de spanning daalt als je muziek draait. Je hebt dan te dunne kabels qua stroomvoorziening. Ik ga dus voor het gemak wel uit van een houtje-touwtje installatie.
Ik heb zoiets zien gebeuren bij slecht electra wanneer de oven aansprong. Maar dan heb je het over duizend(en) watts. Bij tientallen lijkt het mij onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nervoize
Ik heb de speakerset nu op een ander geaard stopcontact aangesloten gehad en dat is ook gelijk een andere groep.

Ik heb er nu geen last meer van, het zit nu aangesloten op de zelfde groep als de huiskamer.

Het zou goed kunnen dat de aanleg van stroom minimaal is gedaan, het is namelijk snelbouw waar wij in wonen en nu zo'n 25 jaar oud. De meeste stopcontacten zijn ook niet geaard in huis.

Bedankt voor het meedenken mensen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 00:06
Even vanuit een hele andere hoek, hoe hard heb je je geluid staan, en hoe dicht zit je op je speakers?
Oogballen hebben een resonantiefrequentie van 18Hz, en bij heel luid infrageluid is bekend dat het zicht dan gaat 'knipperen'.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ray
@Nervoize ook 25 jaar geleden gebruikte men gewoon 2,5 mm2 installatiedraad met een kunstof mantel.. de tijd dat daar jutte om heen zat is ver daarvoor

het kan wel zijn dat het schakelmateriaal , dus de stopcontacten en schakelaar zelf, van zeer matige kwaliteit zijn en dat die dus geen lekker contact meer maken waardoor er storing op kan treden. Na 25 jaar een keer inspecteren en / of vervangen is sowieso altijd een goed idee

want wat wl je anders doen ? die verlengkabel altijd maar laten liggen.....?

en aarde heeft er in dit geval niets mee te maken aangezien zowel je lamp als je logitech niet eens geaard zijn..

Ray wijzigde deze reactie 21-05-2018 14:24 (18%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nervoize
quote:
Chiron schreef op maandag 21 mei 2018 @ 12:12:
Even vanuit een hele andere hoek, hoe hard heb je je geluid staan, en hoe dicht zit je op je speakers?
Oogballen hebben een resonantiefrequentie van 18Hz, en bij heel luid infrageluid is bekend dat het zicht dan gaat 'knipperen'.
Subwoofer staat ong 1,5m van mij af. Maar ik heb niet dat alles trilt. Zoals ik al aan gaf, dit gebeurd zodra het volume op ongeveer 35% staat.
quote:
Ray schreef op maandag 21 mei 2018 @ 14:22:
@Nervoize ook 25 jaar geleden gebruikte men gewoon 2,5 mm2 installatiedraad met een kunstof mantel.. de tijd dat daar jutte om heen zat is ver daarvoor

het kan wel zijn dat het schakelmateriaal , dus de stopcontacten en schakelaar zelf, van zeer matige kwaliteit zijn en dat die dus geen lekker contact meer maken waardoor er storing op kan treden. Na 25 jaar een keer inspecteren en / of vervangen is sowieso altijd een goed idee

want wat wl je anders doen ? die verlengkabel altijd maar laten liggen.....?

en aarde heeft er in dit geval niets mee te maken aangezien zowel je lamp als je logitech niet eens geaard zijn..
Ik heb de subwoofer nu op een stekkerdoos die vervolgens in een nieuw geaard stopcontact zit. Eerst was dit niet het geval, en zat deze middels een haspel (volledig uitgerold) op een niet-geaard stopcontact aan de andere kant van mijn kamer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ray
@Nervoize en nu is er opeens ook weer een haspel die niet in de TS voorkwam... ooit over gedacht dat de conacten van die haspel wellicht niet lekker zouden kunnen zijn

pro tip... volgende keer probeer eerst de 'obvious things' maak dan een topic met alle informatie en wellicht kom er dan wat zinnigs uit :)

want nu weet je nog steeds niet wat de oorzaak is

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nervoize
quote:
Ray schreef op maandag 21 mei 2018 @ 14:50:
@Nervoize en nu is er opeens ook weer een haspel die niet in de TS voorkwam... ooit over gedacht dat de conacten van die haspel wellicht niet lekker zouden kunnen zijn

pro tip... volgende keer probeer eerst de 'obvious things' maak dan een topic met alle informatie en wellicht kom er dan wat zinnigs uit :)

want nu weet je nog steeds niet wat de oorzaak is
Haspel expres niet genoemd omdat we deze hiervoor met meerdere apparaten zonder problemen hebben gebruikt. Leek mij daarom niet nodig gezien ik daar vrij zeker van ben dat het daar niet aan heeft gelegen omdat ik deze al een tijdje heb gebruikt zowel op het nieuwe als oude stopcontact.

De obvious things heb ik er al uitgefilterd. Ik ga jullie niet bestoken met een laag overbodige informatie, tenzij het hier blijkbaar nodig is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ray
wat is nu je eigen conclusie dan wat de oorzaak is ..... ?

en wat ga je daar aan doen...

Ray wijzigde deze reactie 21-05-2018 15:03 (22%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BLACKfm
Ik ben geen techneut, maar of je de stekker nou in een geaard of ongepaard stopcontact stopt maakt volgens mij niks uit als het apparaat zelf ook geen aardestekker gebruikt. En het heeft volgens mij ook totaal niks te maken met de capaciteit van je energievoorziening.

Het is net zoiets als een polsbandje aan de verwarming voor de statische electriciteit als je aan een computer werkt. Of voor het wegvloeien van lekspanning.

Daarbij heeft je speakerset geen aarde, dus maakt het sowieso niet uit welk stopcontact je hebt gebruikt, anders dan dat het nu mogelijk op een andere groep zit.

Dat de haspel nu in het zicht komt is ook makkelijk uit te vinden of dat nog invloed heeft, deze er gewoon tussenuit halen.

En of informatie overbodig is 'bepalen we zelf wel'. Juist factoren waar je niet aan denkt die de oorzaak kunnen zijn kunnen het probleem zijn.
De kwaliteit van het draad in de haspel, de lengte... het speelt allemaal mee. Door weerstand van de draad heb je vermogensverlies, maar je speakers vragen ook stroom. Het kan dus zomaar zijn dat door je haspel meer verbruikt dan de speakerset eigenlijk hoort te gebruiken.

Als we het gaan uitrekenen zal deze specifieke situatie waarschijnlijk te verwaarlozen variabelen aan het licht brengen, maar overbodige informatie is het zeker niet :).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DjaRoel
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 23:19
quote:
Nervoize schreef op maandag 21 mei 2018 @ 14:54:
[...]

Haspel expres niet genoemd omdat we deze hiervoor met meerdere apparaten zonder problemen hebben gebruikt. Leek mij daarom niet nodig gezien ik daar vrij zeker van ben dat het daar niet aan heeft gelegen omdat ik deze al een tijdje heb gebruikt zowel op het nieuwe als oude stopcontact.

De obvious things heb ik er al uitgefilterd. Ik ga jullie niet bestoken met een laag overbodige informatie, tenzij het hier blijkbaar nodig is.
Ik zou die groep toch maar eens nakijken op een slechte verbinding, als er ergens een (draai) lasdop los zit kan je bij veel lagere vermogens ook al spanningsdippen krijgen, dat lijkt sterk op wat jij ervaart, het zal niet de eerste woning brand zijn die ontstaat in een centraaldoos met een slechte verbinding.

Probeer de stofzuiger eens op diezelfde groep, om uit te sluiten dat het een rare interferentie is met die speakerset.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 08:53
quote:
DjaRoel schreef op maandag 21 mei 2018 @ 17:05:
[...]

Ik zou die groep toch maar eens nakijken op een slechte verbinding, als er ergens een (draai) lasdop los zit kan je bij veel lagere vermogens ook al spanningsdippen krijgen, dat lijkt sterk op wat jij ervaart, het zal niet de eerste woning brand zijn die ontstaat in een centraaldoos met een slechte verbinding.

Probeer de stofzuiger eens op diezelfde groep, om uit te sluiten dat het een rare interferentie is met die speakerset.
En voor extra punten even de multimeter aansluiten. Als je begint met 230 en de spanning zakt tot onder de 200 wordt het tijd om de complete electronische infra na te kijken, of de brandverzekering raadplegen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nervoize
quote:
DjaRoel schreef op maandag 21 mei 2018 @ 17:05:
[...]

Stofzuiger aangesloten gehad en subwoofer tegelijkertijd. Was niks vreemds te merken.
De spotjes hebben daar niet op gereageerd, maar ik merk nu weinig van het flikkeren.
Ik kijk het nog even aan :>
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True