Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

13 of 14 inch stille laptop met een dockingstation?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
mijn huidige laptop met amd A8 processor is hoognodig aan pensioen toe.

ik zoek een nieuwe laptop met tig van eisen.. draagbaar, lange batterijduur, ips full hd of hoger, 13.3 of 14 inch. en vooral STIL ( mijn huidige laptop klinkt bij het opstarten van windows al als een opstijgende jumbo 8)7 )

Omdat ik de laptop als desktopvervanger wil gaan gebruiken is een absoluut vereiste dat ik via een USB-c dock een externe monitor (of twee) , toestenbord en muis kan aansluiten. Tevens zou de voeding van de laptop via de dock moeten lopen zodat ik maar 1 kabel in de laptop hoef te steken om hem als "desktop" te kunnen gebruiken.
Nu vraag ik me af of een dergelijk dockngstation met elke laptop met een usb-c aansluiting te gebruiken is. Geeft elke usb-c poort standaard ook beeld en power door? ik weet dat er verschillende usb-c standaarden zijn maar ik weet niet welke nou voldoet voor mijn wensen. |:(

Mijn budget is max 1000 euro en qua processor minimaal een i3. Ik ga er voornamelijk wat PHP mee schrijven via Atom dus dan lijkt me een i7 een beetje overkill. 8Gb zou wel weer fijn zijn.

Alle reacties

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:09
Surface Laptop lijkt me een ideale kandidaat voor jouw wensen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
die gaat mijn budget te boven volgens mij? zelf zat ik aan iets in de richting van een hp envy 13, of een asus ultrabook te denken.

maar de envy 13 heeft dus alleen usb-c poorten en ik weet niet of je daar een dock voor hebt

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Heb je gekeken wat Lenovo biedt qua Thinkpads/Ideapads? Ik weet dat ze in ieder geval goede docks verkopen. Je zou bijvoorbeeld naar de Thinkpad E serie kunnen kijken.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:09
Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 22:12:
die gaat mijn budget te boven volgens mij? zelf zat ik aan iets in de richting van een hp envy 13, of een asus ultrabook te denken.

maar de envy 13 heeft dus alleen usb-c poorten en ik weet niet of je daar een dock voor hebt
De goedkoopste 8GB Surface Laptop kost 1097,90 dus dat is maar iets boven budget toch? Je krijgt dan wel een laptop met een zeer goed gekalibreerd 3:2 scherm (fijn voor lezen en daardoor ook voor programmeren schat ik) met een resolutie die hoger is dan FHD. Daarnaast krijg je een fijne magnetische connector voor de dock/power adapter.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Ik zou kijken naar de Thinkpad series van Lenovo. Ik heb een poosje met een T460 mogen werken (jaartje) en zou als ik morgen een nieuwe laptop moest kopen, weer een Thinkpad T kopen.

Een E480 14" Thinkpad met i3, 8 GB RAM en FHD scherm kost je momenteel € 679,00.
Dat is gewoon een hele goede deal.

Asus ultrabooks zijn niet stil. Dit staan al snel te suizen als hij iets meer moet doen. Om over driver problemen en belabberde service maar niet te spreken.

De HP Envy heb ik geen ervaring mee, maar dunne laptopjes zijn sneller gehorig dan 'normale' laptops, omdat ze hun warmte niet kwijt kunnen.

Een ander alternatief kan een HP Probook zijn. Deze kost in de genoemde configuratie € 829,00 maar levert W10 pro mee ipv W10 Home.

Persoonlijk zou ik met jouw budget voor een Thinkpad E480 met een i5, 8 GB RAM, FHD gaan voor € 819,00.
Pagina: 1