Mijn vraag
BSOD's al around..
Pc's krijgt tijdens gewoon gebruik (browsen etc) Memory_management BSOD.
Pc werkte in het begin prima, maar opeens dit geneuzel.
Eerst de CPU/MOBO vervangen, daarna nog GPU.
Blijf het probleem houden.
Wie kan mij helpen??
Relevante software en hardware die ik gebruik
HP Workstation Z240 (core i7. 6700, 512GB SS Pro 850 SSD(nieuw), 8GB Ram)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het eerste issue (disk controller issue) is opgelost door:
-nieuw moederbord en nieuwe CPU (was ook snel geregeld met HP)
-Daarna BSOD's, Memory Management, nieuwe geheugen getest met HP monteur, probleem bleef
-Ook nog een nieuwe PSU gekregen, probleem bleef (is toen ook even weggeweest naar HP)
Vervolgens:
-Diverse malen Windows 10 geinstalleerd, diverse builds, 1703, 1709 en 1803. Windows vanilla en HP "image".
-Diverse "tools" gedraaid van HP om drivers te installeren op aanvraag van 1e & 2e lijns support.
-Drivers handmatig gedaan, allemaal up to date (intel etc)
-diverse settings geprobeerd in BIOS/UEFI, maar geen verschil kunnen ontdekken.
Dus bij schone en bij enkele apps geinstalleerd, blijven de BSOD's komen.
Ik dacht na de installatie van 1803 dat het goed ging.
Via wat tools zware load (100%) gegeneerd op CPU/RAM/GPU.
Geen enkele issue gehad op dat moment. Dus leek goed.
Nu staat hij net weer even op locatie, gaat wat browsen, poef, 3x BSOD
Als ik de dumps bekijkte, was er in principe niks te zien. Behalve dat de Kernel crasht, uhm, ja..
Maar verder geen geen driver of een ander oorzaak tot nu toe kunnen vinden.
Tussen deze BSOD's, heb ik 1 of 2 keer een andere BSOD gehad, weet zo niet wat hij op dat moment melde.
Maar als je de dump dan later bekijkt, heeft hij geen naam. Een bepaalde driver/onderdeel had wel te maken met de hardware lijkt het.
Beetje vaag, maar ik heb de pc hier zo even niet, dus kan even niet preciezer zijn. Morgen heb ik hem hier weer.
Vorige week had ik een ticket aangemaakt bij HP, maar weer afgesloten omdat het goed leek te gaan.
Maar ik zal daar ook weer een ticket aanmaken, maar hij had het er toen over dat hij dan waarschijnlijk weer op pad gaat.
Enkel opties om te testen:
-Ubuntu of soort gelijks even installeren, en kijken als dat blijft draaien. maar dan zegt dan nog niet dat het een Windows of hardware issue is. Plus het feit dat het geen optie is om dat te gaan gebruiken voor normaal gebruik
-Hardware wisselen, maar helaas geen Socket 1151 en ddr4 hier liggen helaas (mijn pc's zijn nog wat ouder), dus word hem eerst niet, of iemand moet in de buurt wat hebben liggen
-Memtest ga ik proberen als hij er weer is.
En dat was het zo wel even denk ik.
Als iemand ideeen heeft om dit mormel weg te krijgen, bepaalde dingen doen om meer info te krijgen dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt.
BSOD's al around..
Pc's krijgt tijdens gewoon gebruik (browsen etc) Memory_management BSOD.
Pc werkte in het begin prima, maar opeens dit geneuzel.
Eerst de CPU/MOBO vervangen, daarna nog GPU.
Blijf het probleem houden.
Wie kan mij helpen??
Relevante software en hardware die ik gebruik
HP Workstation Z240 (core i7. 6700, 512GB SS Pro 850 SSD(nieuw), 8GB Ram)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het eerste issue (disk controller issue) is opgelost door:
-nieuw moederbord en nieuwe CPU (was ook snel geregeld met HP)
-Daarna BSOD's, Memory Management, nieuwe geheugen getest met HP monteur, probleem bleef
-Ook nog een nieuwe PSU gekregen, probleem bleef (is toen ook even weggeweest naar HP)
Vervolgens:
-Diverse malen Windows 10 geinstalleerd, diverse builds, 1703, 1709 en 1803. Windows vanilla en HP "image".
-Diverse "tools" gedraaid van HP om drivers te installeren op aanvraag van 1e & 2e lijns support.
-Drivers handmatig gedaan, allemaal up to date (intel etc)
-diverse settings geprobeerd in BIOS/UEFI, maar geen verschil kunnen ontdekken.
Dus bij schone en bij enkele apps geinstalleerd, blijven de BSOD's komen.
Ik dacht na de installatie van 1803 dat het goed ging.
Via wat tools zware load (100%) gegeneerd op CPU/RAM/GPU.
Geen enkele issue gehad op dat moment. Dus leek goed.
Nu staat hij net weer even op locatie, gaat wat browsen, poef, 3x BSOD
Als ik de dumps bekijkte, was er in principe niks te zien. Behalve dat de Kernel crasht, uhm, ja..
Maar verder geen geen driver of een ander oorzaak tot nu toe kunnen vinden.
Tussen deze BSOD's, heb ik 1 of 2 keer een andere BSOD gehad, weet zo niet wat hij op dat moment melde.
Maar als je de dump dan later bekijkt, heeft hij geen naam. Een bepaalde driver/onderdeel had wel te maken met de hardware lijkt het.
Beetje vaag, maar ik heb de pc hier zo even niet, dus kan even niet preciezer zijn. Morgen heb ik hem hier weer.
Vorige week had ik een ticket aangemaakt bij HP, maar weer afgesloten omdat het goed leek te gaan.
Maar ik zal daar ook weer een ticket aanmaken, maar hij had het er toen over dat hij dan waarschijnlijk weer op pad gaat.
Enkel opties om te testen:
-Ubuntu of soort gelijks even installeren, en kijken als dat blijft draaien. maar dan zegt dan nog niet dat het een Windows of hardware issue is. Plus het feit dat het geen optie is om dat te gaan gebruiken voor normaal gebruik

-Hardware wisselen, maar helaas geen Socket 1151 en ddr4 hier liggen helaas (mijn pc's zijn nog wat ouder), dus word hem eerst niet, of iemand moet in de buurt wat hebben liggen
-Memtest ga ik proberen als hij er weer is.
En dat was het zo wel even denk ik.
Als iemand ideeen heeft om dit mormel weg te krijgen, bepaalde dingen doen om meer info te krijgen dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt.
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |