Beste forumleden,
Ik zit met een raadsel.
In VMWare wil ik heel simpel 2 DC's in een domain hangen. De ene server (DC01) met ip adres: 192.168.101.11 en een andere server (DC02) die ik lid wil maken van het domain.
Het vreemde is dat ik zo een oefenomgeving al vaker heb gecreëerd en dat het altijd heeft gewerkt. Op een of andere manier zitten ze simpelweg niet in hetzelfde LAN.
In mijn optiek hoef je alleen maar een netwerkadapter toe te voegen: VMNet0 en de andere virtuele machine moet dezelfde hebben en dan zou dit voldoende moeten zijn.
Wat doe ik verkeerd?
De instellingen in de VNE van VMWare zijn als volgt:
VMnet0: Bridged
VMNet1: Host-only
VMnet8: NAT
Kan me vaag herinneren dat VMNet0 Custom moet zijn, maar ook dit werkte niet.
Ben erg benieuwd.
Alvast bedankt.
Groet,
Cris
Ik zit met een raadsel.
In VMWare wil ik heel simpel 2 DC's in een domain hangen. De ene server (DC01) met ip adres: 192.168.101.11 en een andere server (DC02) die ik lid wil maken van het domain.
Het vreemde is dat ik zo een oefenomgeving al vaker heb gecreëerd en dat het altijd heeft gewerkt. Op een of andere manier zitten ze simpelweg niet in hetzelfde LAN.
In mijn optiek hoef je alleen maar een netwerkadapter toe te voegen: VMNet0 en de andere virtuele machine moet dezelfde hebben en dan zou dit voldoende moeten zijn.
Wat doe ik verkeerd?
De instellingen in de VNE van VMWare zijn als volgt:
VMnet0: Bridged
VMNet1: Host-only
VMnet8: NAT
Kan me vaag herinneren dat VMNet0 Custom moet zijn, maar ook dit werkte niet.
Ben erg benieuwd.
Alvast bedankt.
Groet,
Cris