Toon posts:

HP 4000N

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een probleempje hier:
Nt4 netwerk (clients en servers)
Op printserver hp4000n toegevoegd en gedeeld
Op de client netwerkprinter toegevoegd.
Printen gaat goed alleen blijft de printer vragen naar letter ipv A4.
Op de server staat gewoon A4 ingevuld alleen op de clients gaat het fout.
Als ik in Word naar de properties van de printer ga en daar A4 selecteer print hij goed,sluit ik echter word af en opnieuw op
dan print hij weer letter.
M$ zegt het volgende:

Microsoft has confirmed this to be a problem in Windows NT version 4.0.

Heel leuk maar eeehhh oplossing???? |:(

• Roaming
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08-2022

Roaming

Could not update your profile

is het niet zo dat word de standaard instellingen van windows overneemt?
verander het papier type eens onder windows
en dan op zoek naar een oplossing voor al je clients.

Dr Watson heeft niets kunnen vinden dat op een probleem zou kunnen wijzen

Verwijderd

Krijgen de andere clients de printerdriver van de printer share? Dan kun je het beste de eigenschappen van de printer aanpassen. Bij een HP4000 dien je dit op 2 plaatsen aan te geven. De clients die de driver al geinstalleerd hebben, zullen deze instellingen lokaal op hun eigen machine ook nog moeten aanpassen. Succes.

• Elroyv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01-2023

Elroyv

Novell Rulezzzz

papier anders ned. drivers proberen

Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:53
Staat de bak ingesteld op A4?
Zit rechts aan de voorkant (als je de bak opentrekt) een draaiknop voor instellingen.

Verwijderd

Heb je HP Jetdirect al geprobeerd? Kun je volgens mij ook instellingen mee wegschrijven op de NIC van je printer. Het is toch een N(etwork) versie? Jetdirect kun je zo downloaden van HP.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry heeft ff geduurd voor dat ik kon replieen.
Kwam idd tegen dat het een taalconflict kon zijn in de drivers.
Heb uiteindelijk ook de nederlandse driver geprobeerd...maar helaas ook dat was het niet.
Die knop in de papierlade wordt naar mijn weten automatisch naar A4 gezet zodra je er A4 in doet,maar ik zal het even nakijken.
Jetdirect is al op de server geinstalled (niet op de cleints).
Update over een uurtje....

Verwijderd

Wat bij mij hielp:

Vanaf je server een Word doc openen.
Bestand=>afdrukken.
Kies eigenschappen printer.
Kies effects.
Vink print on A4 aan en saven als A4.

Je moet nu bij je clients in Quick Set ook even A4 aangeven.

Suc6

Verwijderd

Kan ook nog zijn dat een word-document
een papiersoort vraagt, ongeacht de word standaard en printerstandaard.
Weet zo even niet waar dit staat.
Kan je even proberen met een new document
en kijken wat die doet bij het printen.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas heb alles geprobeerd wat jullie beschreven hebben (en nog een keer)maar het blijft hetzelfde probleem.
Suggesties>?

• Quinie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-07-2025

Quinie

.nl

Is het probleem met word ??

dan misschien een oplossing

Word kijkt eerst naar de printer instellingen
Dan na de pagina instellingen.

Als de printer dus goed staat is het een probleem met de pgina instellingen ??

Bestand -> pagina instellingen

(Tip: wel toepassen op hele document anders werkt het nog niet, en geloof niet wat er op dit moment staat :-)

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op maandag 16 juli 2001 15:44 schreef Roaming het volgende:
is het niet zo dat word de standaard instellingen van windows overneemt?
verander het papier type eens onder windows
en dan op zoek naar een oplossing voor al je clients.
Dit is het probleem volgends mij, iig een probleem zoals ik het ook ken en wat overeenkomt met jouw klachten.

Op de client moet je even in het configuratiescherm naar de printers hobbelen, en dan rechtsklikken op de printer naar keuzen en de eigenschappen openen. Dáár moet je de maat van letter naar A4 verzetten en als het goed is neemt word dat standaard over.

Iedere client waar je de printer opnieuw installeert moet je dit even aanpassingen omdat letter de standaard instelling is van een aantal amerikaanse drivers.

Beide EPSON printers die we hier hebben staan (uit de stylus serie) hebben daar ook een handje van. Die gaan echter niet on letter papier schreeuwen die printen het gewoon alsnog uit, omdat deze printers niet met verschillende lades werken.

Gebruik je de helft van je vel papier niet maar werkt wel ;)

• ElbY
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:49
Op dinsdag 17 juli 2001 17:57 schreef Negotiator het volgende:

[..]

Dit is het probleem volgends mij, iig een probleem zoals ik het ook ken en wat overeenkomt met jouw klachten.

Op de client moet je even in het configuratiescherm naar de printers hobbelen, en dan rechtsklikken op de printer naar keuzen en de eigenschappen openen. Dáár moet je de maat van letter naar A4 verzetten en als het goed is neemt word dat standaard over.

Iedere client waar je de printer opnieuw installeert moet je dit even aanpassingen omdat letter de standaard instelling is van een aantal amerikaanse drivers.

Beide EPSON printers die we hier hebben staan (uit de stylus serie) hebben daar ook een handje van. Die gaan echter niet on letter papier schreeuwen die printen het gewoon alsnog uit, omdat deze printers niet met verschillende lades werken.

Gebruik je de helft van je vel papier niet maar werkt wel ;)
Als dat niet lukt:
[Start] - [Settings] - [Printers] - <rechter muisknop op printer> - [Document Defaults...] - aanpassen: [Paper Size].
Is net een andere setting dan dat Negotiator omschreef.

Mocht dat niet werken... dan het volgende:
Je begint gelijk met de applic MS Word te klooien. Nu mijn vraag: Werkt de staandaard testpagina wel zonder enige fouten? Tot op heden is uit jouw verwoording moeilijk te achterhalen of de fout vanuit MS Word voorvloeit of dat het al in een eerder stadium fout gaat (ik denk het laatste). Gaarne daarin meer duidelijkheid verschaffen.
Pagina: 1