Beste tweakers, recentelijk is het mij opgevallen dat mijn cpu(i7 6700k) te hoge temps haalt voor zijn toestand.
wanneer de cpu usage zelfs maar 5% word gebruikt schommelt de temp rond de 60 graden!
Wanneer ik een game speel pushed de temp zelf naar 69/70. terwijl de gpu nog rustig rond de 40 graden hangt.
Mijn setup is als volgt:
Asus Z170 PRO GAMING
Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB 3000 C15 1
Intel Core i7 6700K
Phanteks Enthoo Pro Black Window
Scythe Mugen 4
nvidia EVGA 970 superclocked
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik heb gekeken met diverse tools als speedfan, hwMonitor en msi afterburner naar de temperaturen, en het valt mij op dat de fan rpm soms ineens naar 0 gaat. Terwijl de programma's zoals speedfan zeggen dat de fan nog 100% word gebruikt.
https://sjoerddz.stackstorage.com/s/V9HgNg6VBrmrsrA (screenshot speedfan)
Kast is helemaal stofvrij (nog uitgeblazen vandaag).
Ook zijn de temps van de andere hardware onderdelen laag, de ambient temperatuur in de kast zelf is ook erg laag.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?
wanneer de cpu usage zelfs maar 5% word gebruikt schommelt de temp rond de 60 graden!
Wanneer ik een game speel pushed de temp zelf naar 69/70. terwijl de gpu nog rustig rond de 40 graden hangt.
Mijn setup is als volgt:
Asus Z170 PRO GAMING
Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB 3000 C15 1
Intel Core i7 6700K
Phanteks Enthoo Pro Black Window
Scythe Mugen 4
nvidia EVGA 970 superclocked
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik heb gekeken met diverse tools als speedfan, hwMonitor en msi afterburner naar de temperaturen, en het valt mij op dat de fan rpm soms ineens naar 0 gaat. Terwijl de programma's zoals speedfan zeggen dat de fan nog 100% word gebruikt.
https://sjoerddz.stackstorage.com/s/V9HgNg6VBrmrsrA (screenshot speedfan)
Kast is helemaal stofvrij (nog uitgeblazen vandaag).
Ook zijn de temps van de andere hardware onderdelen laag, de ambient temperatuur in de kast zelf is ook erg laag.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?