Opgelicht door Bungie (Destiny 2)

Pagina: 1
Acties:
  • 2.099 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greymane
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-04 10:11
Ik heb het idee dat ik opgelicht ben door Bungie, door Destiny 2 te kopen + DLC op de dag van release (90 euro).

Het probleem is als volgt, sinds de laatste DLC 18 dagen geleden uitgekomen is (Warmind) zijn er veel spelers die op laptops spelen, en zo ook ik, gedupeerd omdat deze volgens hun zeggen niet ondersteund worden.

We komen direct op een black screen terecht, en horen de geluiden van het menu, maar geen beeld.

Hierop zijn uiteraard enorm veel klachten gekomen, omdat er bij de release nooit iets is gezegd dat laptops niet ondersteund worden. Dit probleem is nu dus al 18 dagen bekend. Maar in plaats van het probleem op te lossen, laten ze gewoon een heel platform vallen door een footnote te plaatsen bij de minimum requirements. Die zegt, en ik citeer:

Important Note: While we will do our best to make sure Destiny 2 is available on the widest variety of PC hardware, we do not officially support Destiny 2 PC on laptop configurations. Laptops with specifications that match or exceed our Minimum System Requirements may be able to play Destiny 2 PC.

Deze footnote is notabene pas sinds vorige week geplaatst.

Door deze verandering heb ik vandaag, na 18 dagen geduldig te wachten een refund aangevraagd. Omdat dit niet in hun initiële voorwaarden stond, en ik nu dus een game van 90 euro totaal niet kan spelen.

De refund is zoals verwacht geweigerd, omdat het "Te lang geleden was".

Nu vraag ik mij af, mág dit überhaupt volgens de Nederlandse wetgeving? Kan ik mij op de Nederlandse wetgeving beroepen? Want voor mij is dit alsof je een stofzuiger koopt, en ze leveren opzettelijk de verkeerde stekker mee, en zetten het daarna snel in hun voorwaarden.

1 ding weet ik wel, dit is het laatste Blizzard/Bungie spel dat ooit uit mijn portemonnee is gestolen. Bungie vanwege hun oplichterij, Blizzard vanwege hun onwil een refund toe te kennen.

Dit is niet hoe men met klanten om hoort te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:29

SomerenV

It's something!

Wat zijn je specs dan? Want veel laptop-grade hardware is vergelijkbaar met die van de PC, alleen allemaal wat lichter.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:24
Je hebt hier een punt. Door de dingen die bungie al bij de eerste DLC heeft uitgehaald (Heroic Strikes niet (meer) speelbaar zonder de DLC), zijn er veel mensen geweest die bij Microsoft (voor de Xbox versie) een refund hebben aangevraagd. Dus voor de DLC, maar ook voor de base game. Dit werd in veel gevallen gehonoreerd.

Het werd zelfs zo erg dat Microsoft de refund policy heeft moeten pauzeren om te kijken wat er met Destiny 2 aan de hand was.

Nu halen ze blijkbaar weer zo'n truck uit, ik zou gewoon eens uitgebreid gaan mailen met Blizzard. Anders op Reddit eens een thread starten om te kijken hoe groot dit probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greymane
SomerenV schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 18:39:
Wat zijn je specs dan? Want veel laptop-grade hardware is vergelijkbaar met die van de PC, alleen allemaal wat lichter.
Mijn specs zijn als volgt: i7 6700HQ, 32GB RAM, GTX 970.

Mijn specs zijn dus meer dan voldoende. Dat gezegd, heb ik het origineel en de eerste uitbreiding met gemak kunnen spelen. Het probleem ligt bij Bungie, de onwil van Bungie om hier tijd en moeite in te steken, en niet de hardware.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greymane
sorted.bits schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 18:44:
Je hebt hier een punt. Door de dingen die bungie al bij de eerste DLC heeft uitgehaald (Heroic Strikes niet (meer) speelbaar zonder de DLC), zijn er veel mensen geweest die bij Microsoft (voor de Xbox versie) een refund hebben aangevraagd. Dus voor de DLC, maar ook voor de base game. Dit werd in veel gevallen gehonoreerd.

Het werd zelfs zo erg dat Microsoft de refund policy heeft moeten pauzeren om te kijken wat er met Destiny 2 aan de hand was.

Nu halen ze blijkbaar weer zo'n truck uit, ik zou gewoon eens uitgebreid gaan mailen met Blizzard. Anders op Reddit eens een thread starten om te kijken hoe groot dit probleem is.
Reddit heb ik geprobeerd, werd gelijk gedownvote door de Destiny fanboys die schreeuwen dat ik dan maar een PC moet kopen. Helaas voor dit soort dingen is dat nogal een zure community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Greymane schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 18:44:
[...]

Mijn specs zijn als volgt: i7 6700HQ, 32GB RAM, GTX 970.

Mijn specs zijn dus meer dan voldoende. Dat gezegd, heb ik het origineel en de eerste uitbreiding met gemak kunnen spelen. Het probleem ligt bij Bungie, de onwil van Bungie om hier tijd en moeite in te steken, en niet de hardware.
In dat geval, twee workarounds:
Nummertje 1
Nummertje 2

Er zijn in ieder geval voldoende workarounds beschikbaar (in de desbetreffende topics vind je nog alternatieven). Het is dus niet dat je opgelicht bent door Bungie, maar door een fuckup aan hun kant werkt er iets niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greymane
SomerenV schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 18:47:
[...]

In dat geval, twee workarounds:
Nummertje 1
Nummertje 2

Er zijn in ieder geval voldoende workarounds beschikbaar (in de desbetreffende topics vind je nog alternatieven). Het is dus niet dat je opgelicht bent door Bungie, maar door een fuckup aan hun kant werkt er iets niet meer.
Ik ben bekend met de workarounds, alleen is dit geen fix, maar zoals het als zegt, een workaround. Omdat hun te incompetent zijn een spel in goede orde te laten werken, moet ik maar workarounds verzinnen om hun probleem op te lossen. Zo werkt het helaas niet. Het spel werkt wel, of niet. Dat is een principekwestie van mijn kant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Greymane schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 18:50:
[...]

Ik ben bekend met de workarounds, alleen is dit geen fix, maar zoals het als zegt, een workaround. Omdat hun te incompetent zijn een spel in goede orde te laten werken, moet ik maar workarounds verzinnen om hun probleem op te lossen. Zo werkt het helaas niet. Het spel werkt wel, of niet. Dat is een principekwestie van mijn kant.
Je kunt het in ieder geval spelen tot er wél een fix is. Of je bent gewoon gruwelijk eigenwijs en wil gewoon een complete refund, dat kan ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:04

Nogne

>.<

Is die black screen na het laden? Want sinds de laatste DLC hebben meerdere vrienden daar last van (spelen allemaal op een PC). Na 4/5minuten verschijnt er pas beeld. Bij de vorige DLC had niemand er last van.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greymane
Nogne schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 19:01:
Is die black screen na het laden? Want sinds de laatste DLC hebben meerdere vrienden daar last van (spelen allemaal op een PC). Na 4/5minuten verschijnt er pas beeld. Bij de vorige DLC had niemand er last van.
Neen, helaas niet. Direct bij het opstarten is er geluid van de intro, de muziek en het menu.

Het beeld blijft alleen zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

[...]

Als het een principe kwestie is zal je het voor de rechter moeten uitvechten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:52

Croga

The Unreasonable Man

Dat is een principekwestie van mijn kant.
"Principles in a sack is worth an empty sack"....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
System requirements aanpassen na de release date vind ik niet kunnen. Dat gezegd hebbende, Bungie gaat daar echt niks aan doen tenzij ze er teveel negatieve aandacht over krijgen. Gewoon overal blijven posten dus en refund aanvragen.

Bungie is daar overigens niet de enige in, heb wel meer games gezien die na verplichte updates ineens andere requirements hebben. Als ik de topics zo lees dan is ook niet uit te sluiten dat dit door een Windows of nVidia update komt. Dat maakt het nog lastiger want dan gaat Bungie naar MS of nVidia wijzen die weer terug of naar elkaar gaan wijzen.

Games en laptops werken niet altijd soepel, met name als er twee GPUs aanwezig zijn. Was op mijn oude laptop ook wel eens een probleem. Hard forceren(of interne GPU uitzetten) loste het meestal wel op. In mijn huidige laptop heb ik alleen een dedicated GPU (GTX1070) en daar is geen enkel spel een probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solotov
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-05 14:39
Nu lopen er 2 problemen langs elkaar heen. Laptops worden niet ondersteund vanwege de mobile chips (bijv gtx970m) die problemen geven. Een normale volwaardige 970 die in een laptop wordt geplaatst, wordt altijd ondersteund.
Nu is er sinds de DLC ook een probleem met de gtx960, 970 en nog wat videokaarten. Dit is deels driverissue en deels Bungie issue. Dit zal dus wel worden opgelost.

Kortom, even geduld en dan wordt t gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:22
Wij begrijpen je frustratie en proberen te helpen/mee te denken :) Echter zal je die frustratie moeten uiten bij Destiny, niet tegen anderen hier.

Werken de workarounds wel voor nu?
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-06 20:34
https://www.bungie.net/en/News/Article/46933

DESTINY HOTFIX 1.2.1.1

Miscellaneous
Fixed an issue where players with Nvidia-powered laptops would launch into a permanent black screen and were unable to progress to gameplay

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.