Gaming Computer maakt lawaai

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAPSV
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 24-04 12:20
Hallo,

Weet niet echt of dit de juiste forum is om dit te vragen dus laat maar even weten.

Ik heb een computer wie ik al een tijdje geleden gekocht heb maar ondertussen ook heb geupgrade om hem zeg maar geluidstiller te maken maar alles wat ik geupgrade heb heeft niet echt veel geholpen dus ik weet nu niet echt waar het aan ligt. Hierbij mijn specificaties:

Moederbord: MSI Z77A-GD65 (NIET geupgrade)
Processor: Intel Core i7 3770 / 3.4 GHz (NIET geupgrade)
GPU: MSI GTX 970 Gaming 4G (Pas geupgrade, kan het m'n nieuwe grafische kaart zijn? Had hiervoor een GTX 660 en dat was net een vliegtuig)
Koeler: Be quiet! Pure Rock (Heb ik pas geupgrade omdat ik dacht dat het aan de standaard koeler lag)
Voeding: Cooler Master B700 (NIET geupgrade)
HDD: Weet niet precies het merk maar deze is al wel 10 jaar oud, staat vaak op slaapstand omdat ik hem niet echt gebruik tenzij ik naar m'n documenten ga)
Behuizing: be quiet! Silent Base 600 Oranje (Pas geupgrade om hem stiller te maken maar dit hielp niet echt veel)

Kortom, ik weet niet waar het aan ligt na een aantal dingen geupgrade te hebben. Wat ik precies hoor zijn gewoon ventilatoren wie redelijk veel geluid maken en al helemaal wanneer hij aardig moet werken (tijdens het gamen dus) Zou iemand weten waar dit door komt? Is het de voeding? Of moet ik iets in het systeem aanpassen met de ventilatoren wie gewoon te snel draaien?

Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door GRAPSV op 19-05-2018 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:28
Als je je kast open doet, dan kan je toch horen welk onderdeel geluid maakt?
Welke GPU heb je? Heb je al geexperimenteeerd met de fans minder snel zetten?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAPSV
Nat-Water schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 17:57:
Als je je kast open doet, dan kan je toch horen welk onderdeel geluid maakt?
Welke GPU heb je? Heb je al geexperimenteeerd met de fans minder snel zetten?
Als ik de kast open doe hoor ik zo veel ventilatoren dat ik er niet uit kan halen wat het is. GPU heb ik inmiddels erbij gezet, was deze vergeten.

Hoe zet ik de fans minder snel? Wil niet dat ze dadelijk te langzaam gaan en alles te warm word ofzo. Weet niet wat de minimale temperatuur is?

Sorry, ben niet echt technisch begaafd hiermee, ik weet hoe ik hardware moet vervangen maar dat is het dan ook .. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Met MSI afterburner kan je al een beetje met de fan van je GPU spelen. Je kan ook met speedfan wat rommelen.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAPSV
Nat-Water schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 19:25:
Met MSI afterburner kan je al een beetje met de fan van je GPU spelen. Je kan ook met speedfan wat rommelen.
Zal hier naar kijken. Ik denk persoonlijk dat het de voeding is dus ik wil proberen hier een nieuwe in te bouwen en kijken of het hier aan ligt. Hoeveel watt is voldoende voor dit systeem? Wil namelijk wel een redelijk stille voeding hebben dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekserr
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-09 22:29
Hoe zit het met stof? Veel stof zorgt ervoor dat de fans harder gaan draaien omdat de warmte minder goed weg kan. Zelf heb ik wel eens gehad dat de lagertjes in een fan kapot gegaan zijn door te veel stof.

Hoor je de fans idle ook? Zo ja, wat zijn je temps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
400W is zat voor dit systeem. pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAPSV
Nee, er zit geen stof bij, heb hem pas grondig schoongemaakt, fans zijn allemaal stofvrij. Weet toch bijna wel zeker dat het de voeding is dus ga dit testen met een nieuwe. 50 euro valt nog mee, ga hem gelijk bestellen!

Bedankt!
Pagina: 1