[PC/Console] Age of Wonders: Planetfall

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://steamcdn-a.akamaihd.net/steam/apps/718850/header.jpg

Release: 2019

Platforms: PC & Console (nog niet bekend welke platforms precies)

Age of Wonders: Planetfall is het nieuwste spel van de Nederlandse ontwikkelaar Triumph Studios uit Delft, bekend van de Age of Wonders en Overlord series. In dit deel van Age of Wonders geen mythologie maar een sci fi setting: uit de puinhopen van een oud ruimterijk moet de speler proberen een nieuwe macht te stichten.

Op de pagina op Steam staan een beschrijving en aantal screenshots.

Features

Tactical Turn-Based Sci-Fi Combat
Perfect your combat strategy in intense turn-based battles that offer tactical challenges, a large cast of races, units with customizable weapons, and destructible environments.
Discover a Rich Science Fiction World
Uncover the history of the fallen galactic empire as you explore lush landscapes, and experience the emergent story. Encounter NPC factions and rival houses, and discover hidden technologies that can strengthen your society and give you advantage over enemies.
Planetary Empire Building
Create your own unique House, and build prosperous colonies through economic specializations of planetary sectors and governing doctrines.
Multiple Paths to Victory
Achieve your end goals through conquest, diplomacy or doomsday technologies. Engrossing options with NPC factions and rival Houses won’t make the decisions easy!

Trailer

Signup

Op de website van het spel, www.aow-planetfall.com kun je je aanmelden met je Paradox account (of een account aanmaken) om signup bonussen te unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Ik heb me zeer vermaakt met Age of Wonders III dus ik kijk wel uit naar deze game! De AoW combinatie van een Civ-style map met de tactische turn-based gevechten vind ik erg leuk. En dan nu in een sci fi setting, ben erg benieuwd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgentCalavera
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:36
Ook ik heb me erg vermaakt met de eerdere delen uit de serie. Ik denk niet dat er een game-serie bestaat waar ik meer uren in gestoken heb. Ik vind het wel tof dat ze nu een andere setting proberen. Ik hoop wel dat ze het empire mangement deel wat uitbreiden. Verder ben ik wel benieuwd of het feit dat Triumph nu onderdeel is van Paradox nog grote gevolgen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-05 12:30

KipCurreh

Nightcrawler

Ik heb me wel kunnen amuseren met AoW II, 3 vond ik dan net iets minder interessant..
Ga deze alleszins volgen, kan nog wel iets worden !

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:33
Chris7 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 17:02:
Ik heb me zeer vermaakt met Age of Wonders III dus ik kijk wel uit naar deze game! De AoW combinatie van een Civ-style map met de tactische turn-based gevechten vind ik erg leuk. En dan nu in een sci fi setting, ben erg benieuwd :).
Kijk eens naar Endless Legends :).

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
sdk1985 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 15:12:
[...]

Die kende ik nog niet, thanks! Lijkt inderdaad in hetzelfde straatje te liggen. Zal 'm onthouden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:33
Chris7 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 15:48:
[...]

Die kende ik nog niet, thanks! Lijkt inderdaad in hetzelfde straatje te liggen. Zal 'm onthouden!
Yes dat is een civilization achtige game (dus een 4X game) waarbij de combat echter turn based verloopt. Je units bewegen wel als ballen over de map, maar bij combat spreiden ze zich uit over waar ze staan. Terrein als bergen gaat er op dat moment toe doen.

Beste aan de Endless Space/ Legends games is wat mij betreft dat de strategie vaak enorme diepvang kent, veel meer dan in Civilization. Zo zit in Endless Legend een systeem waarbij je elke 6 techs naar de volgende ERA mag. Elke tech die je doet maakt alle andere techs duurder. Dus heb jij echt die granary nodig? Of sla je hem lekker over zodat die toekomstige techs goedkoper blijven. Daarnaast zijn de rassen onderling heel divers.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 13:01
Ben de game aan het spelen op de xbox, maar volgens mij zijn er nog wat problemen.

Bij het starten krijg ik gelijk een melding dat mijn settings niet kunnen worden geladen.

En achievements zijn er ook (nog?) niet.
Er staat dat achievements niet ondersteund worden, dat heb ik echt nog nooit meegemaakt 😞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:39
Ik ben zelf nog bezig met Age of Wonders III. Ik ga echter niet zo snel aangezien ik meer een console gamer ben en weinig vrije tijd heb.
KunDun schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 13:01:
Ben de game aan het spelen op de xbox, maar volgens mij zijn er nog wat problemen.

Bij het starten krijg ik gelijk een melding dat mijn settings niet kunnen worden geladen.

Er staat dat achievements niet ondersteund worden, dat heb ik echt nog nooit meegemaakt 😞
Ik zit de release stream te bekijken en daar is gezegd dat ze inderdaad meldingen hebben ontvangen van problemen met de Xbox One versie. Er is ook een topic op het forum van Paradox over. Daarin staat dat de fix momenteel wordt uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Laatst online: 30-04 13:43
na ongeveer 500 uur AoW3 gespeeld te hebben heb ik gister 2 uurtjes planetfall kunnen proberen. Ik hoop dat hij net zo zal bevallen.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:05
sdk1985 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 15:12:
[...]

Ik heb alleen nog maar wat vage screenshots gezien, maar deze deed mij idd direct denken aan Endless Legend en Endless Space 2. Is het vergelijkbaar? Want dat vind ik topgames, die gameplaywijs eigenlijk beter zijn dan Civilization.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-04 16:34
Ik ben inmiddels een uurtje of 5-6 gespeeld en het bevalt mij wel!
De mogelijkheden om de stad tactisch te bouwen mis ik wel een beetje, de mogelijkheden zijn beperkt. Maar leuk spel, via g2a voor zo'n 24€ dus prima deal :)

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
In de review van Tweakers krijgt Planetfall een 8,5: reviews: Age of Wonders: Planetfall - Klassiek '4X' in scifi-jasje

Heb nog geen tijd gehad om Planetfall te spelen maar ook elders krijg 'ie goede reviews, dus kijk er wel naar uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TLLRS
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-03 20:25
PvT.Arj schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 21:49:
Ik ben inmiddels een uurtje of 5-6 gespeeld en het bevalt mij wel!
De mogelijkheden om de stad tactisch te bouwen mis ik wel een beetje, de mogelijkheden zijn beperkt. Maar leuk spel, via g2a voor zo'n 24€ dus prima deal :)
g2a is zo goed als diefstal. Daar zien de developers helemaal niks van terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:42
KunDun schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 13:01:

Hoe speelt hij op de console? Ik wil hem wss voor de ps4 halen lekker lui vanaf de bank :9

PSN: Brwmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaap360
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-02 17:40
Hallo mede forumgebruikers.
Heb nu al een aantal uren in de game zitten. Ik heb echter 1 vraag. Wat is nu precies het bruine rondje naast waar je je units kan builden waar een getal in zit. In het begin is dat een 1 maar gaande weg de turns loopt dit getal op naar bijvoorbeeld 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-04 16:34
Goeie vraag Schaap360, ik vroeg het me ook al af.
Ik vind het echt een mooi spel tot nu toe, maar het gebrek aan uitleg van heel veel zaken in het spel stoort me mateloos. Waarom staan al dit soort dingen niet ergens uitgelegd?

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quasar-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 08:47
Schaap360 schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 09:43:
Hallo mede forumgebruikers.
Heb nu al een aantal uren in de game zitten. Ik heb echter 1 vraag. Wat is nu precies het bruine rondje naast waar je je units kan builden waar een getal in zit. In het begin is dat een 1 maar gaande weg de turns loopt dit getal op naar bijvoorbeeld 4.
Dit betekent de hoeveelheid mods die beschikbaar zijn voor een unit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaap360
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-02 17:40
Quasar- schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 09:38:
[...]

Dit betekent de hoeveelheid mods die beschikbaar zijn voor een unit
Ah thanks!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-05 23:21
Hey, ik kon het helaas nergens vinden; is de day one editie een dvd? Of enkel een dvd kartonnetje met een code. Bij bol.com staat namelijk dvd-rom.. maar het is me niet geheel duidelijk, gezien de andere versies allemaal downloadcodes zijn.

Gisteren bij Game Mania nagevraagd, ze hebben geen idee :+ En bij bol.com kan ik geen vraag stellen omtrent het artikel :'(

Edit: Heb maar besloten om niet verder te zoeken en de digitale versie aan te schaffen. Voor €22 kan ik hem niet laten liggen :o
https://www.cdkeys.com/pc...nders-planetfall-steam-pc

[ Voor 42% gewijzigd door nickko op 24-08-2019 17:18 ]

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-05 20:22
Wordt dit spel nog door mensen gespeeld?

Ik zelf heb een maandje geleden de verleiding niet kunnen weerstaan en Age of Wonders met season pass in de PlayStation store gekocht. Was een prima aanbieding dacht ik.
Ben met de tutorial begonnen uiteraard en daarna de campaign in gedoken. Na de vierde poging of zo eindelijk de eerste missie in de campaign gehaald. Waarschijnlijk had ik ook al bij de tweede of derde poging deze missie kunnen halen, maar ik vond dat ik een paar grote fouten gemaakt had.
Ik dacht dat ik slecht was en dat werd ook 'bevestigd' door de eerste trophy die ik haalde: "Kill your own unit by missing a shot" _O-

Ben nu een paar avondjes bezig met de tweede missie - die met Kir'Ko. Erg leuk is dat dit ras vooral een melee ras is en je dus gedwongen wordt anders de gevechten in te gaan. Uiteraard met de nodige leermomenten ook hier.

Na een kleine maand heb ik het gevoel dat ik nog maar het topje van de ijsberg gezien heb. De concepten beginnen beter te landen. Nog wel moeilijk vind ik 't om te bedenken wanneer ik nu beter een stad kan laten groeien, waar de focus in die stad op zou moeten liggen, wanneer ik nieuwe colonizers moet bouwen, waar precies ik een nieuwe stad moet bouwen, etc., etc. Genoeg te leren.
De complexiteit spreekt me aan maar aan de andere kant moet ik ook uitkijken dat ik 't spel niet te vlug aan de kant gooi omdat het juist soms frustrerend is omdat ik moeite heb met het maken van de 'goede' keuzes in het spel.

PSN ID: MrMichel_75

Pagina: 1