Hallo allemaal,
Voor mijn HBO software developer moet ik een simpele calculator maken met een aantal verplichte dingen er in toegevoegd.
Nu heb ik redelijk wat code zelf kunnen schrijven, maar ik kom er niet uit hoe ik de switch die ik gebruikt heb opnieuw kan laten starten.
Kunnen jullie mij helpen om deze code goed te krijgen?
Zie onderstaande code(ik weet dat het veel makkelijker kan maar dat is nu eenmaal het doel van de opdracht:
Voor mijn HBO software developer moet ik een simpele calculator maken met een aantal verplichte dingen er in toegevoegd.
Nu heb ik redelijk wat code zelf kunnen schrijven, maar ik kom er niet uit hoe ik de switch die ik gebruikt heb opnieuw kan laten starten.
Kunnen jullie mij helpen om deze code goed te krijgen?
Zie onderstaande code(ik weet dat het veel makkelijker kan maar dat is nu eenmaal het doel van de opdracht:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
| import java.util.Scanner; public class Rekenmachine { @SuppressWarnings({ "resource", "unused" }) public static void main(String[] args) { String uitleg = new String(" " + "Hierbij mogen cijfers achter de komma gebruikt worden"); String[] karakters = new String[4]; karakters [0] = "Optellen"; karakters [1] = "Aftrekken"; karakters [2] = "Vermenigvuldigen"; karakters [3] = "Delen"; for(int index=0; index < karakters.length; index++) System.out.println("De volgende soorten kun je gebruiken: " + karakters[index]); Scanner berekenSoort = new Scanner (System.in); String berekenAls; System.out.print("Wat voor berekening moet er gemaakt worden?"); berekenAls = berekenSoort.next(); berekenAls = berekenAls.substring(0, 1).toUpperCase() + berekenAls.substring(1); /*Er wordt gebruik gemaakt van een switch om tussen de verschillende soorten te kiezen. * */ switch(berekenAls.toString()) { case "Optellen": String berekenOptel = berekenAls; // Dit is de berekening voor optellen Scanner eerste = new Scanner(System.in); int nummerEen, nummerTwee, antwoordEen; System.out.println("Nu gaan we optellen(+)"); System.out.println("Voer eerste nummer in"); nummerEen = eerste.nextInt(); System.out.println("Voer tweede nummer in"); nummerTwee = eerste.nextInt(); antwoordEen = nummerEen + nummerTwee; System.out.println("Het antwoord is " + antwoordEen); break; // Dit is de berekening voor aftrekken case "Aftrekken": String berekenAftrek = berekenAls; final Scanner tweede = new Scanner(System.in); int numEen, numTwee, antwoordTwee; System.out.println("Nu gaan we aftrekken(-)"); System.out.println("Voer eerste nummer in"); numEen = tweede.nextInt(); System.out.println("Voer tweede nummer in"); numTwee = tweede.nextInt(); antwoordTwee = numEen - numTwee; System.out.println("Het antwoord is " + antwoordTwee); break; //Dit is de berekening voor vermenigvuldigen case "Vermenigvuldigen": String berekenVermenig = berekenAls; final Scanner derde = new Scanner(System.in); Double nEen, nTwee, antwoordDrie; String vermenigvuldig = new String ("Nu gaan we vermenigvuldigen(*)"); System.out.println(vermenigvuldig + uitleg); System.out.println("Voer eerste nummer in"); nEen = derde.nextDouble(); System.out.println("Voer tweede nummer in"); nTwee = derde.nextDouble(); antwoordDrie = nEen * nTwee; System.out.println("Het antwoord is " + antwoordDrie); break; //Dit is de berekening voor delen case "Delen": String berekenDelen = berekenAls; Scanner vierde = new Scanner(System.in); Float een, twee, antwoordVier; String delen = new String ("Nu gaan we delen(/)"); System.out.println(delen + uitleg); System.out.println("Voer eerste nummer in"); een = vierde.nextFloat(); System.out.println("Voer tweede nummer in"); twee = vierde.nextFloat(); antwoordVier = een / twee; System.out.println("Het antwoord is " + antwoordVier); break; default: System.out.println("Type een goede methode"); return; } } } |