Het is tijd voor een nieuwe desktop, die ik als cadeau krijg voor mijn promoveren. In 2009 kocht ik voor het laatst een systeem met passieve voeding voor extra stilte en alleen on board grafische kaart dat nog steeds goed dienst doet.
Het oude systeem:
Voornamelijk office taken (MS Office, SPSS, etc.) en surfen. Misschien in de toekomst weer eens een game proberen maar hoeft allemaal niet op de allerhoogste resolutie.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1400,- euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen 1 monitor: Belinea 2225 S1W, 22 inch, alleen VGA-aansluiting. Ik wilde deze houden als 2e monitor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle nieuwe componenten. Voor mijn keuze heb ik grotendeels gebruik gemaakt van de Best Buy Guide van mei.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik dacht nu eens voor een intel-gebaseerd systeem te gaan, maar eigenlijk geen duidelijke merkvoorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- toekomstbestendig wat betreft snelheid en duurzaamheid. Het liefst doe ik weer 9 jaar met dit systeem. Dat is ook de reden dat wellicht op dit moment wat overkill lijkt voor wat ik ermee ga doen.
- een stil systeem
- een stille en strakke kast
- een stille voeding
- een voldoende grote SSD
- een vriend van mij opperde een NAS van WD
Ga je overklokken?
- niet nodig
Wat verwacht je van ons?
- Wat vinden van deze set up?
- Is alles compatibel?
- Wat denken jullie van de grafische kaart en zijn er nog andere goede opties gezien mijn wensen?
- Hoe stil is deze set? Of kan het nog stiller door aanpassing van een van de componenten?
- Hoe goed is de stock cooler bij deze processor? Of adviseer je een andere?
- Andere tips zijn meer dan welkom
Veel dank alvast en ik kijk uit naar jullie reacties!
Mijn voorstel:
Het oude systeem:
- AMD Black Edition - Processor - 1 x AMD Phenom II X2 550 / 3.1 GHz - Socket AM3 - L3 6
- Cooler Master Elite 334 - Midtowermodel - ATX - geen voeding ( ATX / PS/2 ) - zwart - USB/Audio
- Asrock M3A790GXH/128M - Moederbord - ATX - AMD 790FX - Socket AM3 - UDMA133, Serial ATA-300 (RAID), eSATA - Gigabit Ethernet
- Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD103UJ - Vaste schijf - 1 TB - intern - 3.5" - SATA-300 - 7200 tpm -buffer: 32 MB
- 2x OCZ Gold AMD Edition Dual Channel - Geheugen - 4 GB ( 2 x 2 GB ) - DIMM 240-pins - DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800 - CL8 - 1.65 V (totaal 8 GB)
- Scythe Mugen 2 - Koeler voor processor
- SilentMaxx Fanless PSU 560 Watt (inmiddels overleden en vervangen)
Voornamelijk office taken (MS Office, SPSS, etc.) en surfen. Misschien in de toekomst weer eens een game proberen maar hoeft allemaal niet op de allerhoogste resolutie.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1400,- euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen 1 monitor: Belinea 2225 S1W, 22 inch, alleen VGA-aansluiting. Ik wilde deze houden als 2e monitor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle nieuwe componenten. Voor mijn keuze heb ik grotendeels gebruik gemaakt van de Best Buy Guide van mei.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik dacht nu eens voor een intel-gebaseerd systeem te gaan, maar eigenlijk geen duidelijke merkvoorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- toekomstbestendig wat betreft snelheid en duurzaamheid. Het liefst doe ik weer 9 jaar met dit systeem. Dat is ook de reden dat wellicht op dit moment wat overkill lijkt voor wat ik ermee ga doen.
- een stil systeem
- een stille en strakke kast
- een stille voeding
- een voldoende grote SSD
- een vriend van mij opperde een NAS van WD
Ga je overklokken?
- niet nodig
Wat verwacht je van ons?
- Wat vinden van deze set up?
- Is alles compatibel?
- Wat denken jullie van de grafische kaart en zijn er nog andere goede opties gezien mijn wensen?
- Hoe stil is deze set? Of kan het nog stiller door aanpassing van een van de componenten?
- Hoe goed is de stock cooler bij deze processor? Of adviseer je een andere?
- Andere tips zijn meer dan welkom
Veel dank alvast en ik kijk uit naar jullie reacties!
Mijn voorstel:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-8400 Boxed | € 170,- | € 170,- |
| 1 | Gigabyte B360M D3H (rev 1.0) | € 76,96 | € 76,96 |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G | € 228,- | € 228,- |
| 1 | Fractal Design Define R5 Titanium | € 94,14 | € 94,14 |
| 1 | Iiyama X2474HS-B1 Zwart | € 118,95 | € 118,95 |
| 1 | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 163,30 | € 163,30 |
| 1 | BitFenix Whisper BWG450M | € 79,- | € 79,- |
| 1 | WD Black PCIe SSD 512GB | € 156,- | € 156,- |
| 1 | WD My Cloud EX2 Ultra 4TB | € 264,- | € 264,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.350,35 | |