Peaq Bios "advanced settings" zichtbaar maken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mnrtjedennis
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 30-04 14:28
Mijn vraag
Beste,

Ik zou graag willen weten hoe ik in mijn bios de "advanced settings" zichtbaar kan maken. Ik wil namelijk de volgende aanpassingen kunnen doen:

Disable Secure Boot Mode
Disable CFG-Lock
Disable VT-d
Enable XHCI Handoff
Set OS Type to Other OS
Disable Serial Port
Disable Max CPUID Value Limit
Enable Execute Disable Bit / XD Function
Enable HPET
Set HPET to 64 bit Mode
Disable CSM
Set SATA Mode to AHCI

Relevante software en hardware die ik gebruik
Laptop: Peaq PNB P1015
Bios: Insydeh20 REV 5.0

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op google is er erg weinig te vinden, wel heb ik een site gevonden genaamd bios-mods. Daar kan je je bios uploaden maar ik kan geen link van mijn bios vinden.

Filmpjes op youtube met oplossingen hadden geen succes. Daarnaast heb ik de klantenservice van peaq een aantal email's gestuurd maar daar kreeg ik geen reactie op.

Ik hoop dat er iemand met wat meer verstand hiervan mij kan helpen!

Bij voorbaat dank.

[ Voor 5% gewijzigd door mnrtjedennis op 19-05-2018 15:55 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-06 21:11
Hackingtosh draaien ?

Die instellingen hoeven niet in elke bios de zelfde benaming te hebben, en als het nog een pre-uefi laptop is mist daar sowieso de helft van.

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:33

SA007

Moderator Tweaking
Move naar CSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

lijkt met stug dat die achi modes nergens te vinden moet zijn in de normale bios settings.

rest zegt me niet direct heel veel behalve 'disabele serial port' die er niet eens op lijkt te zitten....

waarom de wens deze instellingen te maken die, zoals al opgemerkt, maar de vraag zijn of ze er uberhaupt opzitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mnrtjedennis
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 30-04 14:28
Sine schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 16:29:
Hackingtosh draaien ?

Die instellingen hoeven niet in elke bios de zelfde benaming te hebben, en als het nog een pre-uefi laptop is mist daar sowieso de helft van.
Ik ben inderdaad van plan hackintosh op mijn laptop te draaien, de laptop voldoet aan alle eisen alleen kan ik niet verder in mijn bios komen waardoor ik het niet er op kan zetten. Ik hoopte dat dit topic wat hulp kon bieden.

Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

De settings waar jij naar zoekt zijn heel algemeen en niet toepasbaar specifiek op jou laptop.

Laptop bios is vaak veel beperkter in instelmogelijkheden, en zoals genoemd, een aantal functies heeft je laptop niet eens, dus die kan je niet in of uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@mnrtjedennis Ik zou gewoon beginnen met de poging tot installeren, als je de opties niet ziet, kan het vaak ook niet in de weg zitten. Pas als je daadwerkelijk problemen ervaart met de verborgen opties (na zoeken van de foutmelding) kan je vaak weer via de bootloader (Clover bijv) opties instellen om ze te "verbergen / aanpassen".
Pagina: 1