Outlook 2016, er worden gegevens opgevraagd van de server

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-09 14:26
Ik heb een laptop met Windows 10 (inmiddels 1803) en Office 2016.
Deze draait al tijden heel goed, maar sind kort hapert Outlook.
Bij het starten van Outlook verschijnt het outlook icoontje met een zandloper erin. dit omdat er achtergrond taak wordt uitgevoerd. Op een ander systeem van mij zie ik dit ook, maar verdwijnt de zandloper na een paar seconden. Bij dit systeem blijft de zandloper minmaal 5 minuten staan, waarna hij even weg is en daarna weer voor lange tijd terug komt. Soms bevriest de Outlook applicatie voor enkele minuten waarna hij daarna weer reageerd.

Ik heb vrijwel alle add-in's uitgeschakeld zodat het daar niet aan kan liggen.

Hoe kom ik erachter wat hij aan het doen is en waarop het zolang duurt ?

De windows event logs geven geen informatie hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat voor backend (dus server) gebruik je voor Outlook? Als je met Ctrl ingedrukt met rechts op de system tray icon van Outlook klikt, kun je ook de verbindingsstatus opvragen. Wellicht dat dat nog wat helderheid geeft.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-09 14:26
Ah, dat is inderdaad een goede. had ik ff geen erg in.
Probleem is opgelost.

In Outlook zijn een stuk of 5 accounts toegevoegd (hotmail & outlook.com), waarvan er 1 bij zat met een profiel van een minderjarige. Er zijn hier de afgelopen weken diverse mails van ontvangen dat deze gevalideerd moeten worden door een ouder, anders werken ze niet meer. Iets met GDPR volgens mij.

Ik heb dit account er voor nu even uitgehaald en het probleem is weg.

Hij gaf een fout bij het verbinden met de server op dit specifieke account.

Thnx.