Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:07

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Topicstarter
ik dacht te beginnen met een custom rom (en dus ook rooten)op de oude galaxy tab 2. probleem is dat ik op de middenweg ben vast gelopen en ik wou terug gaan naar het orgineel. ik had een reset gedaan maar root bleef staan probleem is dat ik nu wil unrooten maar root checker blijft aangeven dat ik geroot heb...

Relevante software en hardware die ik gebruik
samsung galaxy tab 2 7.0 wifi
android 4.1

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik heb ten eerste een factory reset gedaan .. root bleef
ten tweede heb ik de app universial unroot gedaan die zei na dat ik na de herstart unrooted ben maar root checker blijft zeggen van rooted :(
mijn vraag is waarom gratis unroot apps niet werken op mijn toestel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-03-2022
Heeft het toestel geen fuse? Dan krijg je m niet geunroot.

Owner of http://scorpei.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bedoel je niet dat ie aangeeft dat de bootloader unlocked is? Dat is volgens mij ook niet te resetten maar ook geen probleem. Je kunt daarna wel gewoon de stock ROM draaien.

Je zult heel precies de instructies op XDA moeten volgen om succesvol te rooten. En als je een stap niet snapt, moet je die uitzoeken om te weten wat je doet.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005

Ludwig005

Topicstarter
Room42 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 15:14:
Bedoel je niet dat ie aangeeft dat de bootloader unlocked is? Dat is volgens mij ook niet te resetten maar ook geen probleem. Je kunt daarna wel gewoon de stock ROM draaien.

Je zult heel precies de instructies op XDA moeten volgen om succesvol te rooten. En als je een stap niet snapt, moet je die uitzoeken om te weten wat je doet.
ik heb geroot met kingo root APK dat is gelukt maar nu wil ik unrooten omdat ik de wereld van custom roms niet kan binnendringen met deze samsung.

@scorpei wat is een fuse? en waar vind je een lijst van toestellen zonder fuse?

[ Voor 6% gewijzigd door Ludwig005 op 19-05-2018 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@Ludwig005 Maar Custom Roms en Root staat in principe los van elkaar, hè. Ik zou geen enkel Adroid device meer willen zonder root. Maar ik draai wel de Stock Rom.

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 19-05-2018 15:21 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005

Ludwig005

Topicstarter
Room42 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 15:20:
@Ludwig005 Maar Custom Roms en Root staat in principe los van elkaar, hè. Ik zou geen enkel Adroid device meer willen zonder root. Maar ik draai wel de Stock Rom.
ik ben vastgelopen op het moment van de bootloader unlocken dt is vreselijk ingewikkeld bij samsung
rooten heb ik eerst gedaan want dat bleek ik nodig te hebben https://www.tabletsmagazi...f-custom-rom-installeert/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ludwig005 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 15:22:
[...]

ik ben vastgelopen op het moment van de bootloader unlocken dt is vreselijk ingewikkeld bij samsung
rooten heb ik eerst gedaan want dat bleek ik nodig te hebben https://www.tabletsmagazi...f-custom-rom-installeert/
Da's nogal een algemeen verhaal. Je kunt beter op XDA Developers (of wellicht is hier op GoT een speciaal topic voor de Galaxy Tab 2) zoeken naar specifieke instructies voor jouw tablet. En aangezien het een populaire is, is de kans heel klein dat die er niet zijn :)

edit:
Linkje: https://forum.xda-developers.com/galaxy-tab-2

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 19-05-2018 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005

Ludwig005

Topicstarter
@Room42 ik vraag me af wie het daar begrijpt
https://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2375265
als ik de factory reset doe is het toch de bedoeling dat hij in nieuwstaat teruggaat en toch niet dat hij rooted blijft?
zit hier overzicht in? [IMG] http://cdn.droidviews.com...firmware-installation.jpg [IMG]

[ Voor 24% gewijzigd door Ludwig005 op 19-05-2018 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Een factory reset wist de datapartitie, root wordt echter geïnstalleerd op de systeempartitie. Dus nee, dat is niet gek.

Als je terug wilt naar de originele firmware dan moet je die gewoon flashen met Odin, dan is alles weer zoals hij uit de doos kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 25-09 11:11
Als je dat allemaal zo ingewikkeld vind, kan je ook beter weg blijven bij rooten.
Snap ook niet zo goed waarom je hem wil "un" rooten. Waarom wil je dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005

Ludwig005

Topicstarter
WEBGAMING schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 16:45:
Als je dat allemaal zo ingewikkeld vind, kan je ook beter weg blijven bij rooten.
Snap ook niet zo goed waarom je hem wil "un" rooten. Waarom wil je dat precies?
omdat ik wou oorspronkelijk er een custom rom op zetten maar dat is niet gelukt. unrooten doe ik voor de veiligheid.
"Als je dat allemaal zo ingewikkeld vind, kan je ook beter weg blijven bij rooten" is een lastige zaak maar ik zo willen terugaan nar orgineel daar hoort unrooten ook bij.

"Een factory reset wist de datapartitie, root wordt echter geïnstalleerd op de systeempartitie. Dus nee, dat is niet gek"

"Als je terug wilt naar de originele firmware dan moet je die gewoon flashen met Odin, dan is alles weer zoals hij uit de doos kwam"
YouTube: How To Flash / Install Stock ROM Via Odin (Best And Easy Method) | ...
welke stock rom moet ik dan precies pakken voor mijn tab 2 :?
https://updato.com/firmwa...-model?exact=1&q=GT-P3110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Volgens mij kun je die "PDA"-waarde halen uit je settings -> About phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005

Ludwig005

Topicstarter
ik ben bezig met het installeren van de firmware het zal nog lang duren...
mijn map
hier staan een aantal foto's
lang wachten

het duurt nog 3 uur voor 987 MB is dit normaal?
wie geeft een antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ludwig005 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 17:27:
ik ben bezig met het installeren van de firmware het zal nog lang duren...
mijn map
hier staan een aantal foto's
[afbeelding]

het duurt nog 3 uur voor 987 MB is dit normaal?
wie geeft een antwoord?
Kun je toch zelf berekenen? Je haalt 98kB/s, dus 0,098MB/s. 987MB / 0,098MB/s / 60 sec / 60 min = 2,8 uur.
Als je het snelle wilt, zul je een snellere mirror moeten zoeken. Of even opnieuw proberen, soms helpt dat, maar die kans is veel kleiner. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Room42 op 20-05-2018 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005

Ludwig005

Topicstarter
Room42 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 18:03:
[...]

Kun je toch zelf berekenen? Je haalt 98kB/s, dus 0,098MB/s. 987MB / 0,098MB/s / 60 sec / 60 min = 2,8 uur.
oke dat is 168 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ja, of 10071 seconden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005

Ludwig005

Topicstarter
Room42 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 18:05:
[...]

Ja, of 10071 seconden :P
morgen heb ik een vrije dag kan ik aan de slag gaan met het flashen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik zou gewoon even googlen op de bestandsnaam om te zien of er niet een snellere server is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005

Ludwig005

Topicstarter
Room42 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 18:07:
Ik zou gewoon even googlen op de bestandsnaam om te zien of er niet een snellere server is.
ben aan het downloaden via updato.com
Pagina: 1