Toon posts:

Verwijderd profiel

Pagina: 1
Acties:
  • 862 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...Hallo,
Kan iemand mij helpen aub?
Ik heb een tijd geleden een profiel aangemaakt op fb onder een andere naam en hiermee een bericht gestuurd naar een ex van mijn vriend. Dit was erg fout van mij en heb dan ook samen met mijn vriend dit profiel volledig verwijderd. Maar nu blijkt dat zij dit bericht nog ziet staan in haar Messenger en dat de naam van dit profiel is veranderd in haar naam. Terwijl ik dit niet heb veranderd en ook niet meer heb geactiveerd. Nu denkt mijn vriend natuurlijk dat ik dit heb gedaan terwijl ik hier niks mee te maken heb en ook niet weet hoe dit mogelijk is, vermits dit volledig verwijderd is. Kan iemand mij helpen om dit op te klaren of te zeggen hoe dit mogelijk is? Ik weet niet hoe ik kan aantonen dat ik hier echt niets mee te maken heb.
Alvast bedankt

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 15:01:
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Die vragen staan er niet voor niets ;) Zoals je ook in onze Quickstart kunt lezen verwachten we hier wel iets meer eigen inzet. Heb je dit al eens bekeken bijvoorbeeld?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd al op internet gezocht hoe dit mogelijk is maar vind niets specifiek terug of wat ik hier kan aan doen. Daarom hier mijn vraag. Zoals ik u stuurde ben ik hier een leek in en heb niet de knowhow van hoe ik dit kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Verwijderd Het linkje achter 'dit' in de post van @RobIII is niet voor techneuten geschreven. Dat zou je wel even moeten kunnen doornemen.

Hoe ik het lees heb je zitten rommelen met profielen maar ben je niet volledig geweest met het verwijderen van de inhoud. Kun je nu überhaupt nog inloggen op het nep-profiel?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 15:40:
Ik heb idd al op internet gezocht hoe dit mogelijk is
En in onze quickstart staat:
6. Geef daarna aan wat je al geprobeerd hebt om zelf tot een oplossing te komen.
Een duidelijke omschrijving geven van dingen die je al geprobeerd hebt voorkomt ook dat mensen tips geven die voor jou oude koek zijn.
Dat behelst, onder andere, dus ook dat je aangeeft waarop je hebt gezocht, wat je hebt gevonden, wat daar niet aan voldeed etc. Dat valt ook onder:
7. Geef aan waarom je denkt dat jouw oplossing niet werkt of geef aan waarom je denkt dat dat niet werkt.
Je eigen oplossing heeft niet gewerkt. Als je begrijpt waarom niet, vertel dit dan. Als je dat niet begrijpt, kun je dat als "subvraag" in je topicstart opnemen.
maar vind niets specifiek terug of wat ik hier kan aan doen.
Nogmaals: waarop heb je gezocht dan? Wat waren je zoektermen? Wat waren de resultaten etc?
Daarom hier mijn vraag. Zoals ik u stuurde ben ik hier een leek in en heb niet de knowhow van hoe ik dit kan oplossen.
We kunnen niet allemaal ergens een expert in zijn. Dat je een leek bent is geen probleem. Maar je kunt wel, net als iedereen, wat eigen inzet tonen i.p.v. ons als afhaalbalie te gebruiken ;)

En als je dan een mogelijke oplossing aangedragen wordt (het "dit" linkje waar @Room42 naar verwijst in mijn vorige post) dan kun je op z'n minst daar ]een antwoord op geven als je weer post ;)

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 19-05-2018 15:48 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@Verwijderd Ik begrijp dus dat het profiel verwijderd is maar dat het bericht dat ermee verstuurd is nog wel zichtbaar is in de messenger van de ontvanger. Maar even voor de duidelijkheid:

Is dat bericht in de messenger nu afkomstig van 'Verwijderd profiel' of van een profiel op naam?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:00
Het bericht in Messenger komt inderdaad vaker op eigen naam te staan als het profiel erachter verwijdert is. Heb dit zelf ook al een paar keer gezien..

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuses nogmaals voor mijn ‘geklungel’ hier. Ik heb net de link ‘dit’ bekeken en heb dit idd al geprobeerd. Net zoals ik heb gezocht bij support van fb. Maar vermits ik geen account meer heb kan ik hier geen contact mee opnemen. Ik heb op internet gezocht onder de specifieke zoekterm van hoe het mogelijk is dat een naam veranderd van een verwijderd profiel door de naam van de persoon naar wie het bericht verzonden was. Maar ik heb hier geen directe uitleg of informatie over gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het bericht dat ik toen verstuurd had is van het verwijderd profiel. Maar dat bericht is nog zichtbaar voor de persoon die het toen ontvangen had en blijkbaar is de naam van mijn profiel toen veranderd in haar naam boven het bericht. Waardoor die persoon denkt dat het profiel nog actief is en ik dit zou veranderd hebben in haar naam. Wat niet het geval is vermits ik dit volledig heb verwijderd en niet meer heb geactiveerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:12

P_Tingen

omdat het KAN

Hoe lang is het geleden dat je het profiel hebt verwijderd? Fb geeft je een soort bedenktijd na het verwijderen. Als die termijn gepasseerd is, kun je denk ik niet veel meer doen. Aan de andere kant zal er ook geen activiteit meer komen uit dat nepprofiel, dus het wordt dan wel duidelijk dat het echt weg is.

Ook kan die ex zoeken op haar eigen naam en zien hoeveel profielen er dan naar voren komen

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 16:12:
Waardoor die persoon denkt dat het profiel nog actief is en ik dit zou veranderd hebben in haar naam. Wat niet het geval is
En dan is daar de kous toch mee af? Als de ander dat denkt van wel zal ze dat blijven denken; al ga je op je kop staan. Laat haar 't bericht wegklikken en vergeten of praat het uit. Dat zijn zo'n beetje de twee opties die je hebt. Alles wat je gaat kunnen 'bewijzen' zal ze net zo min geloven als ze dit ook al niet gelooft. En zoals ik in je privébericht ook al zei: de oplossing zit niet in de technische hoek maar in de sociale hoek. Concentreer je daar maar op i.p.v. een detail ontleden in een zaak met een veel groter probleem.

Verder: Gebruik a.u.b. de wijzig-link (rechtsbovenaan je post) als je iets toe te voegen hebt en je hebt zélf als laatste gepost; je topic herhaaldelijk omhoogschoppen is niet nodig en die melding staat er niet voor niets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rViZSDpQ5n2TpYCcyrDz83Jf/full.png

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@Verwijderd Ik denk dat het beste is dat je open kaart speelt en gewoon je excuses aanbiedt. Sowieso zou je je tot dit soort activiteiten niet moeten verlagen, maar daar ben je denk ik al achter ;) Probeer het op een volwassen manier op te lossen, ook al is de tegenpartij nog zo kinderachtig. Sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het profiel is al meer dan 14 dagen geleden verwijderd dus kan ik hier idd niet meer aan veranderen.

Ok ik zal de ‘link’ wijzigen maar kunt u mij zeggen in wat ik dit dan moet veranderen aub?

En ik besef idd dat ik mij niet moet verlagen door zulke dingen te doen en dit zal ook niet meer gebeuren. Een mens leert van zijn fouten. In ieder geval bedankt voor jullie reacties en hulp. Ik hoop dat het voor de andere personen ook duidelijk wordt dat ik hier niets mee te maken had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 16:38:
Ok ik zal de ‘link’ wijzigen maar kunt u mij zeggen in wat ik dit dan moet veranderen aub?
Nee, dat was een opmerking voor een volgende keer. Laat 't nu maar wat 't is.
Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 16:38:
Ik hoop dat het voor de andere personen ook duidelijk wordt dat ik hier niets mee te maken had.
Uh, nou, laten we wel wezen: je had er wel degelijk iets mee te maken. Zoals ik 't lees/begrijp ben je zelfs de oorzaak van deze 'soap' ;) Dat er dan nu een 'rariteitje' optreed bij FB (en jij daar helaas de dupe van wordt) is dan heel vervelend maar natuurlijk ook wel een beetje je eigen schuld :> Iets met billen branden en blaren zitten* enzo ;)

* Linkje omdat je uit België lijkt te komen afgaand op je taalgebruik en ik niet weet of jullie dat spreekwoord ook bezigen :+

[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 19-05-2018 16:44 ]

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank u om dit even te verduidelijken...wij ‘bezigen’ dit spreekwoord ook hoor. Dus de boodschap is duidelijk 👌🏻 En besef zelf wel goed genoeg dat dit idd oorspronkelijk mijn eigen schuld was en dat het fout was van mij om dit te doen. Fouten maken en dit ook durven inzien en toe te geven maakt ons juist menselijk...niet? Maar de sarcastische opmerkingen en bitse commentaar hoeft ook niet echt, vindt u niet?

Aan de andere leden die zo vriendelijk waren om te reageren en mij enigszins te helpen oprecht bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:50

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Sorry, maar dit is Internetmarketing & Social Media; niet de Facebook helpdesk. Dat is niet sarcastisch of bits bedoeld, het is gewoon niet waar dit subforum voor is.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.