Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen,

ik heb al een tijdje een probleem met de wifi op mijn laptop. (bijna) altijd als ik opstart staat er onbekend netwerk, geen internettoegang, als ik wifi aan en uitzet dan heb ik wel weer gewoon internet. Als dit het enige was dan was er geen probleem maar dit gebeurt ook regelmatig als ik aan het gamen ben (vaak 1 keer per uur). Tijdens Fornite wordt ik dan bijvoorbeeld gedisconnect en ik word er helemaal gek van. De oplossing is altijd even wifi aan en uit zetten maarja dan kan ik weer opnieuw beginnen. Een internetkabel heb ik helaas niet op mijn kamer dus dat is ook niet de oplossing. Ik heb een Acer Aspire E5-575G-55NE met windows 10. Ik heb geen verstand van computerdingen dus als iemand me zou kunnen helpen zou ik heel dankbaar zijn.

alvast bedankt, Rick

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 16:18

GB2

Wat voor WiFi router gebruik je ?

Is het een exacte tijd dus exact na een uur of ongeveer of gaat het de ene keer na 45 min en de andere keer na 1,5 uur mis?
Maak je gebruik van 2,4 GHz of 5 GHz ?

Als er geen verbinding meer is, kan je dan nog wel pingen naar de router ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waar ben je op moment dat er zo'n "onbekend netwerk" verbinding staat daadwerkelijk mee verbonden?

Geef op zo'n moment eens de output van netsh wlan show interface (uitvoeren op command line)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het je eigen ssid/netwerk is waarbij je dit hebt is het makkelijkst om, via verkenner naar "netwerk" te gaan. Je zal de melding krijgen dat ivm onbekend/openbaar netwerk dat niet mogelijk is en de vraag of Windows er een Prive/particulier netwerk van moet maken.
That must do the trick.

Kan natuurlijk ook zijn dat er ooit verbinding is geweest met een (openbaar) netwerk in de buurt en dat die onthouden is. Die zou je dus kunnen/moeten verwijderen. Kijk dus inderdaad even met welke ssid je verbonden bent als dit probleem zich voordoet.

Als je verbonden bent met een buren netwerk doe dan niet de verkenner truuk maar verwijder dat ssid gewoon uit de "onthouden netwerken"!

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2018 16:53 ]