i5 in een MacBook Air of Windows machine

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanadio
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07-03 16:55
Mijn vraag
Er zit een i5 in mijn Macbook Air 13. Gaat Mac OS anders om met een i5 dan Windows ?
Het antwoord zal wel ja zijn, maar wie kan dit goed uitleggen ?
Ben vrij nieuwsgierig in het ontdekken van mijn Macbook en alle programma's en componenten :)

Relevante software en hardware die ik gebruik
High Sierra

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:59
Wat bedoel je met 'anders omgaan' :? En waarom wil je dit weten?

Mac OS en Windows zijn sowieso best verschillend van elkaar, dus ze gaan sowieso anders om met processors, niet alleen met i5's.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomaszcs
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:01

tomaszcs

✔️

dit is een erg vage vraag.

Uiteraard gaat Windows anders om dan MacOSX met een processor. Maar het ''omgaan'' zal vergelijkbaar zijn in de code.
Wat wil je bereiken met je vraag? Anders moet je eens Windows installeren via bootcamp. Dat kan je gewoon doen zonder licensie het enige wat je dan hebt is een watermerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanadio
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07-03 16:55
Gaat Mac beter om met een i3 i5 i7 ? Haalt Mac er meer uit ? Of gaat Windows beter om met processoren ? Die vraag lijkt mij niet zo moeilijk voor iemand die de kennis in huis heeft ? Dan ben ik benieuwd naar het antwoord . . . . . . .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:50

Zenix

BOE!

Ik ben ook benieuwd naar wat jij zoal zelf hebt gevonden hierover. Als het niet moeilijk is om te antwoorden, dan kan het makkelijk gevonden worden.

Ik zie het zo:
Een Fiesta en een Polo hebben dezelfde motor, maar de ene heeft een andere programmering dan de ander. Het kan zo zijn dat de polo beter oppakt door zijn programmering dan de Fiesta, maar dat de Fiesta een hogere topsnelheid heeft of zuiniger is..

Welke gaat nu beter om met de motor? Daar is geen antwoord op te geven zonder te weten wat je doel is van die auto en zonder te weten hoe de programmering is.

[ Voor 5% gewijzigd door Zenix op 19-05-2018 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:59
Lanadio schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 11:48:
Gaat Mac beter om met een i3 i5 i7 ? Haalt Mac er meer uit ? Of gaat Windows beter om met processoren ? Die vraag lijkt mij niet zo moeilijk voor iemand die de kennis in huis heeft ? Dan ben ik benieuwd naar het antwoord . . . . . . .
Die vraag is niet simpel te beantwoorden met ja of nee, of Windows of Mac OS. In sommige gevallen zal Windows sneller zijn, in andere gevallen Mac OS. Je vraag is veel te breed om er een goed antwoord op te kunnen geven.

Ik zou zeggen, Google eens naar wat benchmarks en tests.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stein03
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08-08 14:07
Eigenlijk is het vrij simpel inderdaad, Apple haalt namelijk niet echt bepaald meer uit een I5, in een macbook air gebruiken ze namelijk helemaal niet zo'n heel erg krachtige I5's, Waarom het dan toch allemaal heel soepel loopt? dat komt omdat apple hun software heel erg goed kunnen afstemmen op de hardware, apple's Mac OS kost gewoon minder kracht om te kunnen draaien dan dat windows doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HuRRaCaNe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-07 21:02
Stein03 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 12:12:
apple's Mac OS kost gewoon minder kracht om te kunnen draaien dan dat windows doet.
[citation needed]. Dit soort claims zijn moeilijk hard te maken en gewoonweg onwaar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
HuRRaCaNe schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 12:35:
[...]

[citation needed]. Dit soort claims zijn moeilijk hard te maken en gewoonweg onwaar 8)7
En dát is weer een mening en kan dus ook onwaar zijn. Ik ben het (‘gewoonweg onwaar’j bijvoorbeeld niet met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:30
Lanadio schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 11:48:
Dit ligt eraan. Hangt er vanaf hoe de code is van het programma die gemaakt is voor Mac of Windows.

Daarnaast wat heb je zelf al gezocht/gevonden als informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapio
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 14:49
Zonnetje83 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 23:43:
[...]

En dát is weer een mening en kan dus ook onwaar zijn. Ik ben het (‘gewoonweg onwaar’j bijvoorbeeld niet met je eens.
Zolang @Stein03 geen bewijs levert voor zijn uitspraak, kan het als onwaar beschouwd worden. Dat heeft verder niets te maken met meningen, maar met beargumenteren. Ik ben namelijk ook wel benieuwd naar een test die dit uitwijst.

Als het klopt wat Stein03 zegt dan kan dat (deels) antwoord zijn op de gestelde vraag, echter zijn er meerdere typen van de i5 met allemaal andere eigenschappen (niet te vergeten verschillende generaties), en bij Windows laptops is veel meer keuze in processor (i5) dan bij Apple. Hierdoor is er ook niet echt één antwoord te geven op de vraag.
Pagina: 1