Toon posts:

me netwerk werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb netwerk en hij wil niet helemaal werken.
op mijn computer(host) zie ik me zus ze pc(client) niet en me eigen pc ook niet.
dus als ik op netwerk omgeving druk en dan zie ik niemand behalve netwerk staan.
me zus kan zich zelf wel zien.
ik heb al op vele toppics gekeken maar ik snapte er helemaal nix van.
kan iemand stap voor stap uitleggen hoe het moet, want me zus wil ook graag op internet.
a;vast bedankt

Verwijderd

Heb je er wel eens bij stil gestaan dat mensen die jou willen helpen op zijn minst geinteresseerd zijn in je OS? Laat staan welke instellingen je nu gebruikt... |:(

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

TeeDee

CQB 241

yup... meer info...

1. OS
2. simpele opzet van config (hub etc. etc.)
3. software in gebruik (winproxy,freesco oid)

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Soms kan ik andere pç;s op het netwerk ook niet zien. Maar doe maar eens -> start ->zoeken ->computers. En dan de naam van de pc. Dan kan je hem waarschijnlijk wel vinden. (mits je instellingen goed staan en alle hardware ok is.
Maarja dat wil je niet zeggen dus...
Maar bij mij helpt dit vaak.

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik win8
en ik had eerst winproxy daar werkte alles mee, maar toen moest ik me pc formateren en nu kan ik de juiste instellingen niet meer vinden.
ik gebruik nu gewoon met windwos en dan internet delen.
maar in netwerkomgeving kan ik de client en me me eigen pc niet zien :?

Verwijderd

Heb je wel een schijf geshared? Waarom neem je niet gelijk een echt besturingssysteem?

Verwijderd

of laat win98me (hebje zijje)
Het zelf installeren, met die wizard. Werkt altijd goed. Als je het zelf niet kan is dit een goede oplossing!
En dan eraf blijven he!

Verwijderd

Topicstarter
ja met wizard hoe doe je dat precies dan?
ik snap er echt helemaal nix meer van.
en een echte besturings systeem? wat is win98 dan?

leg ff uit hoe het met wizard moet.
alvast bedankt.

Verwijderd

Heb je wel je netwerkadapter geinstalleerd? dan heb je opje bureaublad als het goed is een icoontje met "netwerkomgeving". Klik hier op en je zie nietsnoppes geen netwerkomgevin zeg je. Dan zie je als het ok is wel een icoontje met netwerkwizard. Klik die aan en je hoefd bijna allenmaar ok , next, ok te drukken. (lees het gewoon door, dan lukt het vast.) en doe bij jezus het zelfde. (niet precies hetzelfde want host heeft iets andere instelling nodig dan client.)
Dat verschil zit hem bij de vraag in de wizard of je internethebt op je pc. Klik bij host Ja, en dan je modem aan, klik bij client Ja, en de netwerkkaart aan. (ervaring met kabelinternet en adsl heb ik niet, maar gewoon en ISDN werkt zo perfect)

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb het bij mij al gedaan maar bij me zus zie ik de wizard niet:?
kan je die ergens aan zetten ofzo

Verwijderd

1 ook win98me?
2 Zie je daar wel de netwerkomgeving?
3 Misschien kleinere versie van win98me?
4 Staat er wel in het schermpje van netwerkomgeving "show entire folder?"

Anders moet je het zelf proberen, maar dan moet je dat maar zeggen, ik ben om 5 uur vrij en dan ga ik naar huis.
Misschien kom ik vanavond nog online thuis. anders morgen verder

Verwijderd

welke ip -adressen gebruik je voor de verschillende computers?

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb win98

bij mij zag ik het gewoon op me bureaublad en bij me zus niet terwijl het allebei hetzelfde windows hebben.
kan ej dat nog ergens instellen ofzo?

Verwijderd

Voor client ics (geen ip,maar toegewezen door win)
anders bijv:
IP:192.168.0.x x=zelf weten
submask:255.255.255.0
Mzzls ik ga

Verwijderd

Topicstarter
server :

ip adres : 192.168.0.1
subnetmask : 255.255.255.0

client :

opgegeven ip : 192.168.0.2
subnetmasker : 255.255.255.0

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 17:00 schreef Milad het volgende:
server :

ip adres : 192.168.0.1
subnetmask : 255.255.255.0

client :

opgegeven ip : 192.168.0.2
subnetmasker : 255.255.255.0
ping eens van 192.168.0.1 naar 192.168.0.2
en andersom

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan je pingen?

• martinx76
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-02-2024
Op maandag 16 juli 2001 17:38 schreef Milad het volgende:
hoe kan je pingen?
Ga naar DOS en dan ping "ipnummer"
dan krijg je als het goed is reactie zoals:
reply "ipnummer": bytes=32 time=xxms TTL=xxx :)
als het netwerk niet goed zit krijg je "timed out" :? . Succes

Tuurlijk: waar een wil is, is een weg. Maar op de mijne zijn altijd wegwerkzaamheden.

Verwijderd

dos scherm openen, dan intikken ping 192.xx blabla
als je timeout krijgt is er iets mis

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het gedaan:

en hij stuurde alles geen verlies ofzo
en bij de client ook hetzelfde

Verwijderd

heb je al geprobeert
start->zoeken->computer->computernaam?

Verwijderd

Topicstarter
ja ik kan de client wel zien alleen me iegen pc nog niet dus ik heb ergens een foutje gemaakt.
als ik naar netwerkomgeving ga zie ik alleen de client terwijl ik de client en mijn pc moet zien.

Verwijderd

Ga eens naar netwerk eigenschappen, dan naar bestanden en printers delen, en dan moet je wel die box van bestanden sharen hebben aangeklikt, dat wilt wel eens helpen :7
Ik heb het ook weleens gehad, datie zomaar uit was, terwijl het eerst wel deed...
Tja, windhoos is ook vreemd :D

Verwijderd

Windows heeft wel vaker van dit soort kuren. De verbinding is er in iedwer geval dus dat internet delen moet werken

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 16:53

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

als je met de rechtermuis knop klikt op netwerkomgeving.
en dan eigenschappen, en dan moet je "client voor microsoft netwerken "hebben , een netwerkadapter (staat een groen logo voor) bestand en printerdeling , en tcp-ip protocol van de netwerkkaart.
en je moet het aanmeldingsscherm hebben als je de pc aan zet.

enne "hoe kan je pingen?!!! :'( als je die vraag stelt, hoe kom je dan op tweakers?

Verwijderd

Topicstarter
hehe nee geintje

ik heb alles wat je zei wat je zei.
zelfs ik kan nu de server en de client op mijn pc zien, maar internet werkt nogsteeds niet :(

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik verwonder me voor het geduld dat de medetweakers hebben, damn |:(
Leg ff uit hoe het met wizard moet.
Die moet ik onthouden voor mijn sig :D

Maargoed, om antwoord te geven op je vraag: Je zal nu je internetverbinding op de ene computer nog moeten delen zodat de andere computer er gebruik van kan maken, en aan de andere computer vertellen dát ie er gebruik van kan maken.

Dat kan je het beste met ICS doen, gezien het leek-gehalte van deze topic. Hoe je dat moet doen vind je in de [topic=152460] daarvan...

Daar had je overigens ook het antwoord op de meeste van je andere vragen kunnen vinden.

Afbeeldingslocatie: http://home.wolmail.nl/~fm124392/go_faq.gif

Verwijderd

Topicstarter
hm als het goed is, is alles goed.

alleen ik moet aan zetten dat de client op,internet kan.

wara kan je dat aan zette :?

Verwijderd

daar heb je een router voor nodig, bvb WinRoute, WinGate, WinProxy, SyGate, ...

Verwijderd

Topicstarter
hmm ja

maar als ik winproxy instaleer dan zegt dat er al ics is en dat die er eerst eraf moet :?

• mvt
  • Laatst online: 19-07 10:56

mvt

ja ik ja

Kijk ook op de hostcomputer bij tcp/ip van je kabelnetwerkkaart dat je bestands en printerdeling UIT hebt staan (tabbland bindingen)

schandalig duur systeem, schandalig hoge 3d mark score, volgend jaar toch maar wat eerder mijn verlanglijstje opsturen naar Spanje, anders blijft dit gelul

Verwijderd

Topicstarter
yep staat ui maar het werkt nog niet :(

Verwijderd

obscurus back in tha house,
Heb ijj win 98 me?

Verwijderd

Topicstarter
gewoon win98 NL 2e editie

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 10:24
Hallo,
iedereen kan prachtige oplossingen aandragen, maar als er zoals bij mij op 1 van de 2 pc's zonealarm actief is, dan kun je eindeloos proberen! Heb je die?? Zet die eerst maar eens uit!

Greetzzzzzzzzzzz

Verwijderd

maar je hebt wel ics?
Als je de client ook op dezelfde lijn wil hebben, moet je GEEN IP aan de client zetten. Maar een vinkje erbij zetten van "ip laten toewijzen door indows"
Je mag me ook even Icqen
48383761

• mvt
  • Laatst online: 19-07 10:56

mvt

ja ik ja

vorige opmerking was zodat je je hd niet met netwerk deelt, niet voor de werking van je internet.

Verder, ik gebruik zelf sygate en ik heb (op de clientpc) bij netwerkinstellingen tcp/ip bij DNS config en bij gateway de hostcomputer ingesteld (zal bij winroute ook wel moeten), ook moet je dacht ik bij winroute bij de hostcomputer aangeven welke netwerkkaart NAT moet ondersteunen, kijk ff in helpfile hiervoor.

schandalig duur systeem, schandalig hoge 3d mark score, volgend jaar toch maar wat eerder mijn verlanglijstje opsturen naar Spanje, anders blijft dit gelul

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Zie ook: -----> [topic=152460] ;).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.