Ok, ik zal bij het begin beginnen.
Daarna ben ik erachter gekomen dat hij kapot was(Artifacts of iets dergelijke). Dus ben ik op zoektocht gegaan naar een nieuwe videokaart. Ik heb toen een Palit GTX 980 ti super jetstream gekocht. Ik heb hem geïnstalleerd in mijn oude systeem(moederbord GigabyteZ68AP-D3) maar daar deed hij het niet. Zelfde probleem(Code 43, drivers willen niet geïnstalleerd worden) heb ik nu op het nieuwe moederbord(Asrock H77 Pro4-M).
Voordat ik de GPU had gehaald had ik op Pcpartpicker gekeken of het kon en daar kon het.
Mijn Gpu als ik de computer opstart branden wel alle leds, en de ventilators gaan ook aan maar na verloop van tijd gaan die uit. In apparaatbeheer staat er wel gtx 980 ti dat stond er niet op mijn oude moederbord.
Wat heb ik allemaal geprobeerd:
DDU gebruikt, daarna nvidea software alles laten doen, deed het niet.
DDU gebruikt, daarna op internet handmatig de software gedownload en geïnstalleerd, deed het niet.
DDU gebruikt, daarna op internet een oudere versie gezocht, kreeg een blue screen na de installatie, naar safe mode gegaan, DDU gebruikt, alles weer normaal. Gezocht naar een iets recentere versie, gebeurt er hetzelfde als, als ik de nieuwste driver zou installeren.
Ik heb ook een andere videokaart de AMD rx 5800?? Maar die werkt wel gewoon.
Mijn vraag is nu:
Is mijn moederbord de fout?
Is mijn gtx 980 ti de fout?
Is mijn psu(Seasonic 620 W) de fout?
Dat was probleem 1.Ik heb een GTX 780. Ik heb er één jaar lang langdurig op gegamed, maar toen ik afgelopen vrijdagavond(2-2-2018) in World of Warships wou switchen van schip, liep mijn pc vast maar het geluid bleef doorgaan. Dus heb ik de computer opnieuw opgestart. Na het opstarten kwam op mijn scherm allemaal blauwe vierkantjes te staan, niet het hele scherm vol maar schuin van elkaar af en ongeveer 1 cm tussen de andere vierkanten. Na even gewacht te hebben startte de computer zichzelf opnieuw op. Dus heb ik gekeken of ik nog Windows of driver updates had, en die had ik. Dus heb ik die geïnstalleerd, maar dat heeft niets geholpen. Want na een moment van 20 sec tot 2 min dan freezed mijn scherm en dan moet ik even wachten maar af en toe dan gebeurt er helemaal niks en dan moet ik de pc aan en uit zetten. Soms gaat het scherm ook op zwart, en een keer kwamen er allemaal kleine soort van Z op mijn scherm in hetzelfde patroon als de blauwe vierkantjes alleen deze keer was het op mijn bureaublad. Ik heb de drivers al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en een aantal virusscanners gerund. Ik heb ook geprobeerd om Heaven Benchmark te doen na het opnieuw installeren van de drivers maar hij crashte bijna gelijk.
Daarna ben ik erachter gekomen dat hij kapot was(Artifacts of iets dergelijke). Dus ben ik op zoektocht gegaan naar een nieuwe videokaart. Ik heb toen een Palit GTX 980 ti super jetstream gekocht. Ik heb hem geïnstalleerd in mijn oude systeem(moederbord GigabyteZ68AP-D3) maar daar deed hij het niet. Zelfde probleem(Code 43, drivers willen niet geïnstalleerd worden) heb ik nu op het nieuwe moederbord(Asrock H77 Pro4-M).
Voordat ik de GPU had gehaald had ik op Pcpartpicker gekeken of het kon en daar kon het.
Mijn Gpu als ik de computer opstart branden wel alle leds, en de ventilators gaan ook aan maar na verloop van tijd gaan die uit. In apparaatbeheer staat er wel gtx 980 ti dat stond er niet op mijn oude moederbord.
Wat heb ik allemaal geprobeerd:
DDU gebruikt, daarna nvidea software alles laten doen, deed het niet.
DDU gebruikt, daarna op internet handmatig de software gedownload en geïnstalleerd, deed het niet.
DDU gebruikt, daarna op internet een oudere versie gezocht, kreeg een blue screen na de installatie, naar safe mode gegaan, DDU gebruikt, alles weer normaal. Gezocht naar een iets recentere versie, gebeurt er hetzelfde als, als ik de nieuwste driver zou installeren.
Ik heb ook een andere videokaart de AMD rx 5800?? Maar die werkt wel gewoon.
Mijn vraag is nu:
Is mijn moederbord de fout?
Is mijn gtx 980 ti de fout?
Is mijn psu(Seasonic 620 W) de fout?