Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Sony kd-65xe9305 flntedunne lijn midden tv bij reflectie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik weet dat dit forum vol zit met experts op gebied van televisies mogelijk kunnen jullie mij vertellen of dit normaal is:
Ik heb onlangs een Sony kd-65xe9305 aangeschaft, nu ben ik erachter gekomen dat bij bepaalde reflectie van licht soms een hele dunne verticale lijn zichtbaar is precies in het midden van het scherm. Ik heb geen kleurverlies of problemen met het scherm zelf, dit is alleen zichtbaar met bepaalde lichtval of de reflectie van bv een lamp. De lijn is ook zichtbaar wanneer de TV uit staat, het lijkt een soort scheidingslijn van 2 panelen.

Ik kijk uit naar jullie reacties

Gr. Mark

Alle reacties

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:24

Major_ton

Shoot!

Welkok op het forum. Voor je vraag is een dedicated topic over de Sony 2017 modellen;

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1755109

Kan je ons misschien één of meerdere foto's verschaffen van het voorval? Zie je het alleen bij specifieke scènes, donker of licht? Midden in het beeld, is dat horizontaal of vertikaal? Misschien is het een backlightzone die continu aan of juist uit staat. Het kan ook een backlight grid zijn die zichtbaar is. Een foto zal misschien duidelijk kunnen maken of het binnen de norm valt ja of nee.

Some infinities are bigger than others.

Verwijderd

Topicstarter
Dag Ton,

Bedankt voor je antwoord. Het is alleen zichtbaar bij een bepaalde lichtval of reflecterend licht, het betreft een verticale lijn welke ook zichtbaar is als de TV volledig uitstaat. Het is onmogelijk om dit vast te leggen op camera helaas.. de lijn is erg dun ( nu moet ik zeggen dat ik oog voor detail heb ). Het kan storend zijn omdat ik weet dat het er zit, nu kan ik door de lichtvallen te reduceren dit 'fenomeen' voor het oog onzichtbaar maken
Toch was ik benieuwd of zoiets bekend is bij jullie.

Overigens zal ik dit soort vragen voortaan in de door jou aangegeven topic plaatsen

Gr. Mark

Verwijderd

En zie je die lijn (soms) ook als je er "gewoon" 4 meter vanaf tv zit te kijken op de bank of enkel als je die ene lamp precies zo draait en met je gezicht 25cm voor de tv staat?