Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boldie45
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 19-05 10:22
Mijn vraag
Met de Iphone SE was het niet mogelijk om via 4G internet te krijgen. We hebben contact gehad met de KPN. Als mogelijke oorzaak werd aangegeven dat er geen 4G internet mogelijk was, maar dat alleen 3G ondersteund werd. We hebben geprobeerd de instellingen aan te passen, maar nergens krijgen wij de optie om naar 3G over te schakelen.

In de handleidingen staat:
Instellingen
Open Mobiel netwerk
Klik op Opties mobiel data
Klik op Gesprekken en data
Selecteer hier 3G of 4G

Op alle plaatjes staat:
Gesprekken en data 4g>

Op ons toestel staat:
Schakel 4G in gesprekken en data>

De keuze die wij hebben is
- Uit
- Gesprekken en data
- Alleen data

Nergens iets terug te vinden over het omschakelen naar 3G

Heeft iemand een oplossing voor ons?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ipjone SE Model MP832DN/A
IOS 11.3.1 (15E302)
Modemfirmware 6.55.00

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Internet afgezocht
- contact KPN
- Alle instellingen nagekeken
- Roaming aan en Roaming uit

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Wat wil je nu precies ?

Wat geeft het toestel aan 4G of 3G
Als je verbinding hebt met het mobiel netwerk, hoe is de snelheid van de verbinding ?

Is er wel 4G op jouw locatie mogelijk ?
Als die niet beschikbaar is, schakelt de telefoon toch automatisch terug naar de snelste verbinding ?
Ik zie op een werklocatie soms ook alleen maar H+ of zelfs E

Als ik 4G uitschakel ( opties/instellingen ) schakelt hij automatisch terug naar 3G

FreshMaker wijzigde deze reactie 18-05-2018 22:05 (47%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boldie45
Het gaat erom dat met het toestel in het buitenland geen internetverbinding gekregen kon worden om Whatsapp berichten e.d. naar het thuisfront te sturen. Toestel gaf 4G aan. Maar er was geen verbinding te krijgen. Thuis doet hij het normaal.

Volgens de KPN zou de reden kunnen zijn dat het netwerk daar geen 4G ondersteunde. Maar op de een of andere manier heeft dit toestel niet de keuze om te switchen tussen 4G en 3G.

Hoe de snelheid is weet ik niet. Weet ook niet waar ik dat zou kunnen vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boldie45
Ik zie het plaatje nu pas wat je meegestuurd hebt. Dat zal ik eens gaan proberen. Bedankt alvast!

• Gero71
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 17:46
quote:
Boldie45 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 23:51:
Het gaat erom dat met het toestel in het buitenland geen internetverbinding gekregen kon worden om Whatsapp berichten e.d. naar het thuisfront te sturen. Toestel gaf 4G aan. Maar er was geen verbinding te krijgen.
Stond/staat "Roaming" wel aan?

Misery and hate will kill us all.

• Croga
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 05:21
quote:
Boldie45 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 23:51:
Volgens de KPN zou de reden kunnen zijn dat het netwerk daar geen 4G ondersteunde. Maar op de een of andere manier heeft dit toestel niet de keuze om te switchen tussen 4G en 3G.
Als het netwerk geen 4G ondersteund zal het toestel vanzelf verbinding maken met 3G (als dat wél ondersteund wordt). Daar zit je probleem zeker niet.

Zoals hierboven al aangegeven: Staat data roaming aan?
Had je daar überhaupt bereik? Zo ja, heeft het netwerk daar überhaupt ondersteuning voor data verbindingen? Heeft KPN überhaupt een overeenkomst met het netwerk daar voor data verkeer? Zit buitenlangs dataverkeer in je abonnement? Was je niet toevallig al over je buitenlandse data limiet?

Er zijn echt tientallen redenen te bedenken waarom het niet werkt. De 4G instelling van je toestel is er daar niet één van.

• Boldie45
quote:
Zoals hierboven al aangegeven: Staat data roaming aan?
Had je daar überhaupt bereik? Zo ja, heeft het netwerk daar überhaupt ondersteuning voor data verbindingen? Heeft KPN überhaupt een overeenkomst met het netwerk daar voor data verkeer? Zit buitenlangs dataverkeer in je abonnement? Was je niet toevallig al over je buitenlandse data limiet?

Er zijn echt tientallen redenen te bedenken waarom het niet werkt. De 4G instelling van je toestel is er daar niet één van.
Roaming stond inderdaad aan. Het was in Oostenrijk. De medereizigers hadden het probleem niet. Er was dus wel degelijk dataverbinding. Een aantal zat ook bij de KPN. Limiet was nog niet overschreden.

Nu lastig om uit te testen. Binnenkort zitten we weer in het buitenland en gaan we het nogmaals testen. Nu ook met de optie 4G uitschakelen. Die heb ik gevonden. Kijken wat er dan gebeurd.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties.
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True