Concept emails kwijt in W10 standaart mail app

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:08

Sweatleek

404: Member Not Found

Topicstarter
Zit met een probleempje.
Ik was bij iemand die problemen had met zijn email dit is opgelost maar in het proces zijn de "concept / verzonden" email verdwenen (verwijder?) ook staan deze niet meer bij de email provider (Ziggo email is nog van Casema ) daar stond dat het laste bericht dat verzonden wat ik toen als test email verzonden had. terwijl die persoon 3 dagen geleden nog iets verzonden heeft (probleem is sins 2 dagen)

Ik heb op die computer al gekeen naar mogelijk email bestanden ".EML ect" maar daar kwam niks uit. Ook op internet lopen zoek zonder enig resultaat.

Dit is gebeurd in de standaard "mail" app die bij Windows 10 voor geinstellers is.

Mijn vraag is dan ook kan het nog terug gehaald worden ?

Mvg
Sander

confused reality

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:53

TheVMaster

Moderator WOS
Als je Ziggo/Casema mail gebruikt zal dit waarschijnlijk SMTP/POP3 achtig zijn denk ik? Als je mail op die manier stuurt, dan wordt het vaak (bij het ophalen van POP3 mail) van de server verwijderd. Verzonden mail zal dan alleen in de Windows 10 Mail app staan. Als daar dus iets mis gaat en je hebt daar eventueel geen backup van gemaakt, dan is het voor zover ik het weet ook gewoon weg.

Als je nu gebruik zou maken van een maildienst als Outlook.com (volgens mij doet Gmail dat ook), dan wordt de mail gesynchroniseerd tussen outlook.com en de mail app.....dan staat de mail ook vaak gewoon nog in je webmail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:08

Sweatleek

404: Member Not Found

Topicstarter
JackSparrow schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 22:08:
Als je Ziggo/Casema mail gebruikt zal dit waarschijnlijk SMTP/POP3 achtig zijn denk ik? Als je mail op die
Arrrrr, was hier al bang voor. ging over SMTP ja, ik hoopte eerlijk gezegd dat er dan iets van een bestand word gemaakt waar alles dan inkomt (want moet ook getoond worden). En dat ik het dan met iets als recuva terug kon krijgen.

confused reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:53

TheVMaster

Moderator WOS
Sweatleek schreef op Friday 18 May 2018 @ 22:21:
[...]

Arrrrr, was hier al bang voor. ging over SMTP ja, ik hoopte eerlijk gezegd dat er dan iets van een bestand word gemaakt waar alles dan inkomt (want moet ook getoond worden). En dat ik het dan met iets als recuva terug kon krijgen.
Moet eerlijk zeggen (ondanks dat mijn werk zich eigenlijk focust op Windows 10) ik zo niet weet hoe dat met die mail app werkt....nog nooit nodig gehad. Kan me voorstellen dat er wel ergens files staan.

Ik heb ff voor je gezocht en kom dit tegen :
hank you for the additional details. Saving your email is a very good idea just in-case something happen we don't expect. Windows Mail App doesn't have an archive or backup function. However, all email messages are stored locally on a mail folder in the hidden AppData folder. Email messages are stored as .EML files and to be able to read them without Mail App needs another email client that is capable of reading .EML files.

You can check the folder C:\Users\<username>\AppData\Local\Packages\, choose microsoft.windowscommunicationsapps, and open the folder \LocalState\Indexed\LiveComm. Find the "Mail" folder and open it. You will see those .EML files stored on that location.
Dus de files staan wel 'ergens'..in ene verborgen mapje. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Geen idee of je hier iets aan hebt;

https://www.mailstore.com/en/products/mailstore-home/

Zelf heb ik tienduizenden mails teruggehaald daarmee - maar dat ging wel via een account dat verbonden was via Outlook (web), al zit er ook support in voor de retro Windows Mail (Essentials).

Is een portable app, dus gewoon downloaden - je credentials invoeren en kijken wat hij binnenhaalt...