Maar als iemand dit leest snapt 'ie hopelijk wat ik bedoel en legt 'ie het even voor je uit
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Doet hij dat altijd dan en kan ik dat niet uitzetten? Ik heb er nog nooit een tapedrive ingehad......tape-detectie van Windows 98...
Yep, maar jij hebt dus ook geen ID hoe het komt?Op maandag 16 juli 2001 15:35 schreef EXX het volgende:
Hee, is dat "vers" na het booten, dus als je nog alleen maar de wallpaper in beeld hebt? Zoiets heb ik heel af en toe ook en idd, een Matrox G200 in m'n bak zitten.
Verwijderd
Dan zie ik idd een groen barcode bovenin me scherm.
En heb een gf2mx400
Misschien dat ik toch een stukje van de oplossing aan kan dragen (hoop ik voor jullie
Probeer eens de refreshrate van je monitor te veranderen, en de instellingen als breedte en hoogte (intern, met die draaiknopjes, niet extern in het OSD-display). Of anders misschien een andere monitor? Ik zou in eerste instantie de refresh-rate als boosdoener aanwijzen.
Happy Blessings <3
Daar ligt het dus niet aan, want met mijn oude monitor (14", 800*600@60Hz) had ik er last van en nu weer (20", 1280*1024@75Hz).Op maandag 16 juli 2001 17:22 schreef RedSoniq het volgende:
Als eerste: ik ken dit probleem niet (G400 onder Win2000)
Misschien dat ik toch een stukje van de oplossing aan kan dragen (hoop ik voor jullie)
Probeer eens de refreshrate van je monitor te veranderen, en de instellingen als breedte en hoogte (intern, met die draaiknopjes, niet extern in het OSD-display). Of anders misschien een andere monitor? Ik zou in eerste instantie de refresh-rate als boosdoener aanwijzen.
Verwijderd
Maar dat wel ff de beste manier om het te omschrijven
Barcode is onderbroken, dit niet, daar ging het mij ff om.Op maandag 16 juli 2001 18:28 schreef Dribbeltje het volgende:
Ik weet heus wel dat het geen barcode is
Maar dat wel ff de beste manier om het te omschrijven
Misschien moeten we dit topic dan ff moven naar WOS.Heb er met een i740 kaartje en later ook met een Viper last van gehad. Lijkt me dus eerder een windows bug te zijn dan iets dat met de videokaart te maken heeft. Helaas nooit een oplossong voor het probleem kunnen vinden.
na een grove crash doet ie dit inderdaad af en toe... en het ziet er bij mij ook uit als een barcode
Negeren is vooruitzien
Verwijderd
Volgens mij heeft het niets met de videokaart te maken omdat verschillende geteste (AGP)kaarten geen verbeteringen gaven.
En ........het treedt voornamelijk op nadat er instellingen zijn gewijzigd (binnen Windows) en ALTIJD als er gerommeld wordt met instellingen van de COM-poorten.
Verwijderd
het komt door msbackup... vraag me niet hoe het kan, maar het is zo je moet in je systemdir een paar bestandjes verwijderen...
ik ga het even voor je opzoeken, met 10 minuutjes probeer ik antwoord te hebben....
lijkt me beter dat je je mailadres effies geeft, stuur ik het morgenochtend, heb het antwoord op mijn werk liggen... gaat wat makkelijker dan nu zoeken...
mag ook op mijn icq doorsturen als je het nie in ut forum wil gooien
icq #44100727
Verwijderd
Mijn e-mailadres staat bij mijn profile maar misschien kun je het antwoord hier posten zodat iedereen er wat aan heeft.
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Verwijderd
Zoals ik al op het forum gezegd had, ligt het dus aan een aantal bestanden van msbackup, specifiek bedoeld de tapedetectie
Uninstall van msbackup werkt niet, want de tapedetectie is een binnen windows zelf draaiende applicatie, en vooral als je GEEN tapestreamer hebt wil het wel eens problemen geven
hernoem of verwijder deze bestanden uit de directory windows\inf te verwijderen
pnpwfdc.inf
pnpwide.inf
pnpwtape.inf
pnpwppt.inf
uit de map windows\system moet je het volgende verwijderen
drvwq117.vxd
drvwppqt.vxd
drvwcdb.vxd
je kan ze natuurlijk ook even hernoemen...
Verwijderd
oh ja....
bij mij stonden de .vxd-bestanden in de onderliggende directory IOSUBSYS (maar dat mocht de pret niet drukken)
OOk hier stonden de *.vxd files in \windows\system\iosubsys. Ik heb gewoon maar een subdir tape aangemaakt en daar alles in verplaatst. Ook het opstarten lijkt sneller te gaan.
Verwijderd