Windows 10: Scherm uit maar touch aan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-07 23:44
Ik heb een surface pro 3 aan de muur hangen als controller voor mijn domotica setup. Tot voor de April Update was deze zo ingesteld dat:
- na 1 minuut inactief te zijn het scherm uit ging
- dat met het scherm uit het touch gedeelte van het scherm nog wel werkt

Ik kon dus willekeurig ergens het scherm aanraken om het scherm aan te zetten.

Na de April Update werkt dit niet meer. Het scherm gaat uit en is alleen aan te krijgen door op de windows knop / power button te klikken.

Ik kan me niet meer herinneren welke instellingen ik gebruikte om de gewenste functionaliteit te krijgen. Ik heb me suf gezocht om dit voor elkaar te krijgen. In Windows zelf kan ik niks vinden wat hier mee te maken kan hebben en google geeft vooral resultaten over problemen met touchscreens.

- sleep staat uit
- de tablet is altijd gekoppeld aan de lader
- monitor gaat uit na 1 minuut
- alle drivers zijn gewoon geinstalleerd, alles werkt normaal

Ik hoop dat ik gewoon ergens een instelling ben vergeten, dat iemand hier iets roept en dat het daarna gewoon weer werkt.

Beste antwoord (via Max Hunt op 18-05-2018 23:54)

• Max2000
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05-08 14:53
Aanvullend op de reactie van @JackSparrow :
Je kunt dit aanpassen via Instellingen > Energiebeheer en Spaarstand > Scherm op 1 minuut
Maar ook via energiebeheer > wijzigen wanneer pc in slaapstand gaat > Het beeldscherm uitschakelen

Er zijn dus twee manieren om dit te wijzigen, misschien dat de sync tussen die twee manieren niet lekker loopt.
Net getest op laptop met touch, via energiebeheer instelling werkt het wel als je dit op 1 minuut insteld.

Staat de instelling pc in slaapstand zetten ook niet te kort dan?
Want in jouw situatie moet de tablet dan nooit in slaapstand gaan, maar alleen scherm uitschakelen na 1 minuut.
Misschien dat er iets fout staat in die instelling dat die de hele tablet in slaapstand zet.

Net even getest. Bij mij neemt die de instellingen die ik ingesteld heb in energiebeheer niet meer naar het instellingen menu van Windows zelf. Je zou even kunnen controleren of deze instellingen bij beide configuratiemogelijkheden wel hetzelfde staan.

[ Voor 103% gewijzigd door Max2000 op 18-05-2018 22:31 ]

Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enigma30
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-07 15:31
Opnieuw instellen in Tabletmodus? (kan zijn dat hij terug is gezet naar desktop modus na de update?)

Start > Instellingen > Systeem > Tabletmodus.

Buy small units/bits of Bitcoin a day to keep poverty away

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
Ik heb de tablet hiervoor nooit in tablet modus gehad. Ik heb het net even getest maar ook in tablet mode werkt het touch screen niet als het scherm uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:47

TheVMaster

Moderator WOS
Eh.....waar zou je dat dan ergens aan of uit kunnen zetten dan? Zo gaaf als die feature klinkt, ik heb hem nog nooit kunnen vinden op zowel mijn Surface Pro 3 als Surface Pro 4.

Weet je zeker dat die functie erop zat?

Als je bij Power Optinos insteld dat het scherm na 1 minuut moet uitgaan (en de computer dus niet moet gaan slapen), dan werkt het ook in de huidige Insider Preview Fast build nog gewoon. Dus misschien dat je je instellingen even kunt nalopen? Ik heb het overigens getest op een Pro 4 met de 17672 (RS5) build.

[ Voor 42% gewijzigd door TheVMaster op 18-05-2018 22:00 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Max2000
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05-08 14:53
Aanvullend op de reactie van @JackSparrow :
Je kunt dit aanpassen via Instellingen > Energiebeheer en Spaarstand > Scherm op 1 minuut
Maar ook via energiebeheer > wijzigen wanneer pc in slaapstand gaat > Het beeldscherm uitschakelen

Er zijn dus twee manieren om dit te wijzigen, misschien dat de sync tussen die twee manieren niet lekker loopt.
Net getest op laptop met touch, via energiebeheer instelling werkt het wel als je dit op 1 minuut insteld.

Staat de instelling pc in slaapstand zetten ook niet te kort dan?
Want in jouw situatie moet de tablet dan nooit in slaapstand gaan, maar alleen scherm uitschakelen na 1 minuut.
Misschien dat er iets fout staat in die instelling dat die de hele tablet in slaapstand zet.

Net even getest. Bij mij neemt die de instellingen die ik ingesteld heb in energiebeheer niet meer naar het instellingen menu van Windows zelf. Je zou even kunnen controleren of deze instellingen bij beide configuratiemogelijkheden wel hetzelfde staan.

[ Voor 103% gewijzigd door Max2000 op 18-05-2018 22:31 ]

Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Max Hunt
Ah thanks voor de tip. De settings stonden inderdaad goed maar waren blijkbaar niet helemaal doorgekomen bij Windows zelf. Ik heb de settings gereset en opnieuw ingesteld en nu werkt het weer naar boven!

Bedankt!
Pagina: 1