Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netwerkverkeer over specifieke router met openVPN sturen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tomovich
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Hallo

Ik heb een Synology NAS waarop ik Download Station draai. Daarnaast heb ik ook een VPN-service die ik tot nog toe enkel gebruik bij het verbinden met publieke wifi. Ik zou graag het netwerkverkeer dat via Download Station loopt, met openVPN beveiligen. Ik heb dit geprobeerd door een openVPN netwerkinterface op te zetten op de DiskStation en de firewall-instellingen van de NAS te wijzigen. Het lukt me om alle verkeer dat via de NAS loopt over de openVPN te sturen maar dit is niet wat ik wil. Na veel zoeken lijkt het me niet mogelijk om het verkeer van de Download Station app, gescheiden te laten lopen van al de rest.

Om toch het gewenste resultaat te krijgen, denk ik dat met het plaatsen van een router die een VPN-server draait en daarachter de NAS te hangen het wel moet lukken. Dan kan ik op de router een specifieke poort toewijzen waarop Download Station het verkeer stuurt en op deze poort alle verkeer via de VPN laten lopen.
Alle andere poorten zouden dan gewoon aan het internet hangen.

Wat denken jullie is dit iets dat moet lukken?

En welke router is hier geschikt voor? Aangezien deze enkel voor de NAS dient, hoeft het dus geen topmodel te zijn. Volgens wat ik gelezen heb moet de router wel met DDWRT geflasht kunnen worden, klopt dit? Zou dit ook met zo'n Raspberry Pi kunnen?

Alvast bedankt

Alle reacties

Verwijderd

Andere router is niet nodig. Ik draai Nord VPN https://nordvpn.com op mijn Synology NAS en al mijn download verkeer loopt langs de VPN. Je zult dus een betaalde VPN moeten afsluiten. Nu draai jezelf een VPN en dat werkt niet.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ik zit met exact hetzelfde probleem :(
Als je een synology nas hebt die docker kan, dan is het probleem opgelost

Via een pi/ ddwrt kan maar vaak houdt het bij 10-20 megabit op. Voor meer snelheid heb je x86 achtige hardware nodig

CISSP! Drop your encryption keys!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-11 11:31
bedoel je dat je verkeer op je interne netwerk over VPN wilt laten lopen? of gaat het alleen om extern verkeer?

je kunt toch een apart subnet maken, en alleen dat subnet over je tunnel routeren. Lijkt me niet dat een gratis of betaalde VPN oplossing het verschil gaat maken.

• Tomovich
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Ik heb reeds een betaalde VPN service (Torguard). En het is hiervan dat ik gebruik wil maken op de Synology.
Alle verkeer dat in de app "Download Station" gebeurt (torrenting) zou ik via een VPN-verbinding willen laten lopen. Ik kan een netwerkinterface instellen in het configuratiescherm van de Synology maar ik merk dat het ofwel alle verkeer van en naar de Synology via de VPN gaat ofwel gewoonweg geen.